printlogo


کد خبر: 283530تاریخ: 1403/2/25 00:00
اخبار

بازار شیر خشک پایدار است
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از اقداماتی جهت بهبود وضعیت توزیع شیر خشک در داروخانه‌ها خبر داد و در عین حال تاکید کرد: اکنون وضعیت تولید و توزیع برندهای مختلف شیر خشک‌های رگولار به حد تعادل رسیده و مشکلی در تامین شیر خشک‌ نیست. دکتر علیرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توافق انجام شده میان ذی‌نفعان زنجیره تامین شیر خشک به منظور بهبود وضعیت توزیع آن در داروخانه‌ها گفت: به دنبال درخواست داروخانه‌ها جهت استمهال بازپرداخت هزینه شیر خشک از شرکت‌های توزیع‌کننده، جلسه‌ای با حضور ذی‌نفعان این حوزه شامل شرکت‌های تامین‌کننده، توزیع‌کننده و انجمن داروسازان در سازمان غذا و دارو برگزار شد. وی افزود: پس از بررسی موارد نهایتا مقرر شد جهت مدیریت بهینه توزیع شیر خشک، زمان بازپرداخت داروخانه‌ها به پخش‌ها درباره انواع شیر خشک تولید و توزیع شده، تا پایان سال جاری حداقل ۳ ماه در نظر گرفته شود. وی همچنین در توضیح آخرین وضعیت تولید و تامین شیر خشک در کشور گفت: اکنون وضعیت تولید و توزیع این محصول به حد تعادل رسیده و مشکلی در تامین شیر خشک‌های رگولار در برندهای مختلف وجود ندارد و گزارشی هم از کمبود آن در استان‌های مختلف نداشته‌ایم. سلیمی با تاکید بر اینکه روند تامین و توزیع انواع شیر خشک‌های رگولار و رژیمی در کشور پایدار است، گفت: مردم می‌توانند با ثبت کد ملی کودک در داروخانه و استعلام شناسه رهگیری، شیر خشک را با قیمت قبل و تا سقف ۱۰ قوطی در ماه به صورت یارانه‌ای دریافت کنند.
***
کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۰۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از یک انبار در خیابان ناصر خسرو خبر داد. سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی - پلیسی متوجه شدند مالک یک انبار کالا در محدوده خیابان ناصر خسرو، تعداد فراوانی کالای قاچاق را در این انبار تخلیه و دپو کرده است. وی ادامه داد: ‌در بررسی‌های ماموران همچنین مشخص شد به تازگی به دفعات مختلف خودروهای مشکوک که عمدتا شوتی بودند، در این محل تردد داشته و مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی را به داخل انبار برده و در آنجا تخلیه کرده‌اند. افشاری با اشاره به انجام هماهنگی‌های قضایی برای انجام عملیات گفت: ماموران پس از اخذ مجوز مذکور در محل این انبار حاضر شده و در بررسی‌های بیشتر از این مکان 7 هزار و ۷۴۰ قلم انواع لوازم آرایشی خارجی و فاقد مجوزهای قانونی را کشف و ضبط کردند. کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف‌شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند. وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر هم دستگیر شد، گفت:‌ پرونده‌ای در این باره تشکیل و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا ارجاع شد.
***
واگذاری درمانگاه ۱۰۰۰ میلیاردی توسط یک نیکوکار به هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر، خیران را جزو مهم‌ترین سرمایه‌های این جمعیت توصیف کرد. پیرحسین کولیوند در آیین تکریم خیران همکار با سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: خیران بندگان صالح خداوند هستند که دست‌گیری می‌کنند و گره از کار مردم باز می‌کنند. نمونه‌های کمک خیران به مردم در عرصه بهداشت و درمان مقابل دیدگان ما است. درمان بیماران صعب‌العلاج، تهیه ویلچر برای ناتوانان و سایر تجهیزات از جمله خدمات خیران است. یکی از خیران در یک مورد برای افراد سالمند ویلچر تهیه‌ کرد تا با کمک ۵۰۰۰ داوطلب هلال‌احمر، زیارت سالمندان تسهیل شود. این اقدامات حتی موجب وحدت می‌شود و شاهد هستیم که اهل تسنن نیز در این عرصه فعال شده‌اند. کولیوند ادامه داد: مراجعه‌کنندگان به هلال‌احمر نیازمند هستند و خدمت‌رسانی به آنها افتخار ما است. در این عرصه حضور خیران کمک می‌کند تا خدمات‌رسانی تسهیل شود. هلال‌احمر حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است و در این عرصه با تمام توان به وظیفه خود عمل می‌کند. کولیوند همچنین از فرد نیکوکار گیلانی که یک درمانگاه تجهیز شده به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال را به جمعیت هلال‌احمر واگذار کرده بود، قدردانی کرد. در ادامه این مراسم، سعید اوحدی، دستیار ویژه رئیس هلال‌احمر نیز گفت: خیران منشأ نیکی و محبت هستند و همواره در تمام عرصه‌ها به کمک مردم شتافته‌اند. خیران بندگان خاص خداوند هستند که حاجت‌های مردم را اجابت می‌کنند. این توفیق بزرگی است که خداوند نصیب خیران کرده و باید ارج نهاده شود. همچنین در این مراسم یک خیر گیلانی درمانگاهی تجهیز شده و آماده بهره‌برداری به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال را به طور رسمی به جمعیت هلال‌احمر واگذار کرد.

Page Generated in 0/0074 sec