printlogo


کد خبر: 283561تاریخ: 1403/2/26 00:00
دور دنیا

حمله موشکی مقاومت به سدیروت در روز دویست‌وبیستم جنگ
حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک سدیروت در شمال نوار غزه، بشدت شهرک‌نشینان صهیونیست را دچار وحشت کرد. شهرک‌نشینان صهیونیست دیروز در پی حمله موشکی گسترده مقاومت فلسطین و همزمان با به صدا درآمدن آژیر خطر به سوی پناهگاه‌ها فراری شدند و برخی دیگر نیز ترجیح دادند از ترس روی زمین دراز بکشند. شهرک‌نشینان صهیونیست در سدیروت روز گذشته در یک راهپیمایی شرکت داشتند که هدف آن تاکید بر لزوم اشغال نوار غزه و از سرگیری شهرک‌سازی در این باریکه بود اما بلافاصله پس از حمله موشکی مقاومت متفرق شده و پا به فرار گذاشتند! گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به جنایات مداوم رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، سدیروت را هدف حمله موشکی قرار داده است.
***
حزب‌الله بالن جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را ساقط کرد
مقاومت اسلامی لبنان بالن جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را که به منظور جاسوسی در منطقه ادمیت به آسمان فرستاده شده بود، هدف قرار داد و ساقط کرد. در پی آن شهردار کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی از صهیونیست‌ها خواست خیلی فوری از بیم حملات موشکی به پناهگاه بروند. حزب‌الله لبنان اعلام کرد بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی را بر فراز شهرک صهیونیست‌نشین ادمیت هدف قرار داده و ساقط کرده است. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، پس از رصد مداوم حرکت بالن جاسوسی‌ای که دشمن صهیونیست بر فراز ادمیت به منظور جاسوسی از لبنان به آسمان فرستاده بود و پس از تعیین مرکز کنترل آن، رزمندگان مقاومت اسلامی با موشک آن‌ را هدف قرارداده و ساقط کردند. در جریان این حمله پایگاه محل استقرار بالن و مرکز کنترل آن منهدم شد و صهیونیست‌هایی که بالن را اداره می‌کردند کشته یا زخمی شدند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بالن ارتش این رژیم سرنگون شده و در خاک لبنان افتاده است. همزمان منابع خبری اعلام کردند یک نظامی صهیونیست در ادمیت در جریان حمله حزب‌الله بشدت زخمی شده است. رسانه صهیونیستی حدشوت بزمان اعلام کرد بر اثر حمله موشکی به منطقه ادمیت در شمال فلسطین اشغالی یک نظامی اسرائیلی کشته و یک نظامی دیگر بشدت مجروح شده است.
***
آوارگی ۴۵۰ هزار فلسطینی از رفح
آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از آوارگی صدها هزار نفر از رفح از زمان آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی خبر داد. آنروا اعلام کرد از 6 مه جاری 450 هزار نفر از رفح آواره شده‌اند و در شرایط بد و گرسنگی به سر می‌برند. ۲ روز قبل هم «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا با اشاره به اینکه ادعاهای اسرائیل درباره وجود مناطق امن در نوار غزه نادرست و گمراه‌کننده است، گفت: دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه مکان‌های مختلف رفح، ساکنان و آوارگان این منطقه را مجبور کرده برای نجات جان خود به هر نقطه‌ای فرار کنند، در حالی که هیچ مکان امنی برای رفتن ندارند. دیروز هم صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد 600 هزار کودک در رفح هستند که هیچ مکان امنی برای رفتن ندارند. یونیسف گزارش داد: همه کودکان غزه در سایه جنگ و تداوم کشتارها به حمایت روانی و اجتماعی زیادی نیاز دارند و صدها هزار کودک در رفح از معلولیت و مشکلات بهداشتی رنج می‌برند.
***
واکنش کنعانی به اظهارات وحشتناک یک سناتور آمریکایی
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه ایکس نوشت: اظهارات وحشتناک و ناقض تمام قواعد، ارزش‌ها و اصول بشردوستانه از سوی یک سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق به‌کارگیری بمب اتم توسط رژیم صهیونیستی، نشان از میزان توحش این طیف جنگ‌طلب و بی‌اعتنایی کامل آنها به حق حیات انسان‌ها و عدم احترام به اعلامیه جهانی حقوق بشر دارد. بویژه آنکه چنین اظهاراتی توسط سناتوری مطرح می‌شود که کشورش علاوه بر سابقه به‌کارگیری بمب اتم، همواره مدعی پرچمداری حقوق بشر است و خود را دارای صلاحیت ارزشگذاری و قضاوت درباره میزان رعایت حقوق بشر در دیگر کشورها می‌داند! جامعه جهانی باید با نگرانی تمام ضمن محکوم کردن شدید حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی، در مقابل اینگونه اظهارات اهریمنی بایستد تا هر چه زودتر از گستردگی روزافزون نسل‌کشی و فجایع انسانی در نوار غزه جلوگیری به عمل آورد.
بتازگی «لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی ضمن مطرح کردن مثالی از بمباران هیروشیما، گفته بود رژیم صهیونیستی باید آنچه را که نیاز دارد برای پیروزی در جنگ با حماس انجام دهد: «زمانی که ما به عنوان یک ملت پس از بندر پرل هاربر با ویرانی مواجه شدیم و در حین جنگ با آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها بودیم، تصمیم گرفتیم با بمباران هیروشیما و ناگازاکی توسط تسلیحات هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. بنابراین اسرائیل باید هر کاری برای بقای خود به عنوان طرف یهودی انجام دهد».

Page Generated in 0/0065 sec