printlogo


کد خبر: 283576تاریخ: 1403/2/26 00:00
اخبار

پلیس در تعقیب سارقان مسلح تهران 
انتشار ویدئویی از دوربین مداربسته یک آپارتمان در فضای مجازی که نشان‌دهنده تصاویر سرقت مسلحانه افرادی با در دست داشتن اسلحه کلاشنیکف و کلت کمری از این آپارتمان مسکونی در محله «سردار جنگل» تهران است، خبرساز شد.
به گزارش رکنا، ۲ واحد در این آپارتمان مورد سرقت قرار گرفته‌اند که در یکی ۲ نوجوان ۱۲ و ۱۴ ساله و در خانه دیگر یک مادر و دختر تنها حضور داشتند. گفتنی است پس از چند فقره سرقت در این محله، مردم شکایت کردند و پلیس نیز با جدیت در حال پیگیری است. دستگاه قضا به همراه پلیس از پیش از انتشار تصاویر سرقت‌های این باند در فضای مجازی، اقدامات آنها را مورد رصد، تعقیب و پیگیری قرار داده و اقدامات و تحقیقات فنی به ‌منظور دستگیری اعضای این باند به ‌طور ویژه در حال انجام است. پس از انتشار این فیلم در رسانه‌ها و فضای مجازی، «وطن امروز» در گفت‌وگو با سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران پیگیر موضوع شد که وی در پاسخ گفت: پلیس به طور ویژه با اقدامات فنی و تخصصی پیگیر موضوع است و برای شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت وارد عمل شده است.
در حالی پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری سارقان مسلح در غرب تهران است که دیروز مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از دستگیری سارقان منزل با تیراندازی در شرق تهران خبر داد. این مرکز عصر روز گذشته اعلام کرد: ساعت ۱۸:۳۵ روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماموران به سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو پارس سفیدرنگ مشکوک و به راننده خودرو دستور ایست دادند. بر اساس این اعلام، با عدم توجه راننده خودروی پژو پارس به دستور پلیس و اقدام به فرار، طی یک تعقیب و گریز ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که در نهایت در محدوده خیابان شهید مدنی، خودرو متوقف، یک نفر دستگیر و نفر دوم نفر از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت. در بازرسی اولیه از خودرو ‌آلات استفاده در سرقت منزل کشف شده و تحقیقات برای شناسایی جرائم ارتکابی سارقان در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته است.
***
رونمایی از نماد «سنت آموزش عالی در ایران» در دانشگاه تهران
رئیس دانشگاه تهران دیروز در نشستی برای اعلام برنامه‌های بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران از نماد «سنت آموزش عالی در ایران» و «تونل زمان دانشگاه تهران» رونمایی کرد. رئیس دانشگاه تهران گفت: در زمینه تامین معیشت اساتید و دانشگاهیان تلاش‌های خوبی در دولت مردمی انجام شده و شاهد جهشی در حقوق اعضای هیات علمی بودیم. محمد مقیمی در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران گفت: این رویداد برای تمدن ایرانی - اسلامی مایه مباهات است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در نخستین جلسه خود در سال ۱۴۰۳ پیرو پیشنهادی که دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ به این شورا ارائه کرده بود، مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه دانشگاه جندی‌شاپور با قدمت ۱۷۵۷ ساله با عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان از سوی یونسکو شناخته شود و بر آن مهر تأیید بخورد. وی افزود: پس از تصویب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس‌جمهور، دانشگاه تهران با فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان دانشگاه ایران و میراث‌دار افتخار تمدن شناخته و این سابقه ۱۷۵۷ ساله ضمیمه دانشگاه تهران شد. علاوه بر این شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریتی به دانشگاه تهران داد که دانشگاه تهران محوریت مباحث دانشگاه‌های تمدن‌ساز شود و در همین راستا قرار است ۹۰ رویداد در سال ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار شود. مقیمی تصریح کرد: دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان افتخار بزرگ بین‌المللی متعلق به ایرانیان است اما هنوز نتوانسته‌ایم از این افتخار جهانی بهره ببریم. رئیس دانشگاه تهران گفت: سیمرغ تمدن ایرانی - اسلامی دوباره با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از خواب بیدار شده و در حال پرواز است و بزودی اوج می‌گیرد. دانشگاه تهران هم باید نقش محوری و اصلی را ایفا کند، بنابراین نوع نگاه ما در این نکوداشت این است که بتوانیم راهکارها را بر اساس شاخص‌های جایگاه تبیین‌شده ارائه دهیم. وی افزود: در همین راستا در زمینه تامین معیشت اساتید و دانشگاهیان تلاش‌های خوبی در دولت مردمی انجام شده و شاهد جهشی در حقوق اعضای هیات علمی بودیم و به میزان ۲ برابر افزایش حقوق و مزایا را داشتیم. علاوه بر این گرنت‌های تحقیقاتی مختلفی در دانشگاه تهران مدون شده است.
***
شناسایی ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی
جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محله، از شناسایی ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی خبر داد و گفت: امکان بازگشت به چرخه تحصیل این افراد وجود دارد. علی آقامحمدی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی معلمان جهادی سراسر کشور با بیان اینکه در موقعیت‌های جهادی باید فرصت‌ها را غنیمت بدانیم، گفت: اکنون در مناطق محروم هم برای دانش‌آموزان کلاس کنکور برگزار می‌شود و در قرارگاه جهادی، ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی شناخته شده که امکان بازگشت به چرخه تحصیل آنها وجود دارد. وی با بیان اینکه نسل امروز آماده جهاد است، افزود: هیچ نسلی مانند این دهه برای کشور و مدرسه فعالیت نمی‌کند، بنابراین باید از این نیروها برای امور جهادی بهره‌مند شد.

Page Generated in 0/0059 sec