printlogo


کد خبر: 283620تاریخ: 1403/2/27 00:00
ای امیرِ نگیر، خواهش می‌کنم بگیر

از ننه اسماعیل(واسطه‌گر ازدواج)
به امیرهای نگیر 
پسرم امیرجان، اولا عرض سلام با قیافه‌ای عبوس دارم، 
ثانیا می‌دانم آنچه را خواهم گفت می‌دانی! چون بیش از هزار بار گفته‌ام اما بازهم می‌گویم چون معلوم است قشنگ حالیت نشده است.
حتما می‌دانی، اوضاع جوانی جمعیت جوریست که دیگر در کلمات نمی‌گنجد و تنها می‌توان گفت: رپته‌پتینا!
پس بدان اگر ازدواج نکنی و بچه نیاوری فردا که پیر شدی برای ویزیت دکتر، باید به هند بروی! یا چین! آگاه باش که قطعا در راه تلف خواهی شد بچه روغن نباتی! پس بر تو واجب است به همراهی دیگر امیرها دست به کار شده و زوجی درخور خود برگزیده و به تولید جوان آینده همت گماری.
می‌دانم بهانه‌‌های زیادی داری که نگیر باشی.
مثلاً می‌گویی پول ندارم! خب چه کسی از تو پول خواست مومن مسجد ندیده؟ مگر نمی‌دانی دولت به کسی که ازدواج کند وام کلان با کارمزد تنها ۴ درصد می‌دهد؟ بله می‌دانم دیر می‌دهد، حتی یک مورد داشتیم که می‌گفت ۷ سال طول کشید تا وام ازدواج بدهند! ولی نکته مهم این است که بالاخره دادند.
یکبار هم بهانه آوردی که «از نظر روانی آمادگی ورود یک جنس مخالف به زندگی‌ام را ندارم!»
نمی‌دانم این جمله ثقیل را چگونه حفظ کردی و چگونه موقع گفتنش خنده‌ات نگرفت! لابد آن کسی که شب و روز در پی‌وی و دایرکت به هر اکانت دختری که سر راهش قرار می‌گیرد «سلام، خوبی؟ امیرم، خوشحال میشم آشنا بشیم» می‌فرستد عمه بابابزرگه منه! نه جناب‌عالی!
بعضی وقت‌ها هم می‌گویی بزرگ نشده‌ام من هنوز بچه‌ام!
توصیه می‌کنم به آینه نگاه کنی و ریش‌های دراز جو گندمی‌ات را نظاره کنی، شناسنامه‌ات هم کمی کمتر از ۴۰ سال را نشان می‌دهد.
اما می‌دانی پسرم، مشکل اصلی تو ترس است، می‌ترسی از زنت کتک بخوری! 
اما بدان راه‌حل غلبه بر ترس این است که شیرجه بزنی به طرف آن چیزی که از آن ترس داری! فقط مواظب باش دماغت نشکند! چون وی مجهز به انواع و اقسام سلاح‌های سرد است! کتک خوردن از زن ترس ندارد مگر اینکه کفش پاشنه‌دار در دستش باشد!
این قسمت خطاب به امیرهای ازدواجی اما گردن‌نگیر است.
امیرجان حالا که زن گرفتی، لطفاً مسؤولیت بچه را هم گردن بگیر! می‌دانی که تا بچه نیاوری متاهل شدن تو دردی را دوا نمی‌کند.
می‌دانم گرانی هست ولی باور کن وام فرزندآوری می‌دهند! درست هست کم هست و دیر می‌دهند ولی باور کن می‌دهند! همین صغری، دخترخاله‌ام می‌گفت بالاخره وام فرزندآوری را گرفتند و پول دانشگاه بچه‌شان جور شد. 
وقت کم است و حرف زیاد اما پسرم بدان اگر سه تا بچه بیاوری ۲۰۰ متر زمین هم می‌دهند تا یک وام دیگر بگیری و یک خانه بزرگ بسازی و بچه‌هایت را در آرامش بزرگ کنی.
 امیر جان آیا نمی‌خواهی در روز جمعیت (30 اردیبهشت) یک خواستگاری اجباری بفرستمت؟

Page Generated in 0/0068 sec