printlogo


کد خبر: 284604تاریخ: 1403/2/29 00:00
اخبار

علیرضا عصار به شبکه نمایش خانگی رفت
«کنسرتینو» عنوان ویژه‌برنامه‌ای جدید به میزبانی سیدعلیرضا عصار، خواننده موسیقی پاپ کشورمان است که از روز سوم خرداد در شبکه نمایش خانگی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
«کنسرتینو» در قالب 3 فصل هر هفته میزبان اجرای زنده هنرمندان شاخص موسیقی در سبک‌های مختلف است. همچنین در کنار این بخش، علیرضا عصار گفت‌وگویی با آنها خواهد داشت که فضایی جدیدی را برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد. محسن خباز و محمدرضا حسین‌زاده به عنوان تهیه‌کننده، میلاد رحیمی کارگردان، عرفان ناصری مجری طرح، سعیده امیرساعی مدیر پروژه و برنامه‌ریز، محسن امانت سرپرست نویسندگان، سیامک احصایی طراح صحنه و دکور و حسین حاتمی به عنوان مدیر فیلمبرداری و طراح نور در این پروژه حضور دارند.
***
همیلتون به خانه هنرمندان می‌آید
دوازدهمین برنامه سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «همیلتون» اختصاص دارد. فیلم تئاتر «همیلتون» (محصول ۲۰۲۰ آمریکا / ۱۶۰ دقیقه) به کارگردانی توماس کیل و نویسندگی و تهیه‌کنندگی لین - منوئل میرندا، چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید. پس از نمایش این فیلم تئاتر، نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و آران قادرپور (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.
***
حوزه هنری «پا به توپ» را آماده پخش کرد
مستند ورزشی «پا به توپ»، محصول مرکز مستند سوره و تولید شده در حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرحسین اسیوند آماده نمایش شد.
این فیلم مستند، تلاش و امید ۲ برادر با نام‌های «ابوالفضل» و «علی» که ساکن یکی از روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری هستند، در ورزش فوتبال و رسیدن به آرزوهای‌شان را به تصویر کشیده است.
این اثر نگاهی به فرهنگ و زیست‌بوم مردمان استان چهارمحال و بختیاری بویژه روستایی که ۲ نوجوان در آن زندگی می‌کنند، داشته است. همزمان با هفته فرهنگی و روز شهرکرد، مستند «پا به توپ» امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۶ با حضور سازندگان فیلم، هنرمندان و ورزشکاران در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد رونمایی و اکران می‌شود.
***
فرزاد حسنی، مجری جشنواره مستند پژواک شد
رئیس کمیته برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره پژواک از اجرای فرزاد حسنی در این مراسم خبر داد.
ساجد قدوسیان گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره پژواک ساعت ۲۰ روز بیست‌ونهم اردیبهشت (امروز شنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود. مجری مراسم نیز فرزاد حسنی است.
وی با اشاره به تجلیل از خانواده شهدا در این مراسم عنوان کرد: در آیین اختتامیه از خانواده معظم شهیدان طهرانی‌مقدم، سیدرضی موسوی و زاهدی تجلیل خواهد شد.
جوایز اصلی در ۷ بخش، جوایز مردمی در ۳ بخش، جوایز ویژه در ۵ بخش و جوایز واکنش سریع در ۳ بخش به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
***
«پل آزادی» به موزه سینما رسید
در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، مستند «پل آزادی» ساخته مهدی مدنی در موزه سینما نمایش داده می‌شود.
این برنامه که در قالب نشست شب‌های مستند با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند در موزه سینما برگزار می‌شود، روز دوشنبه 31 اردیبهشت ساعت 17 با حضور مهدی مدنی کارگردان و محمد داوودی تهیه‌کننده و فیلمبردار به چگونگی ساخت و تولید این مستند می‌پردازد.
«پل آزادی» فیلم مستندی با موضوع آزادسازی خرمشهر است که سال ۱۳۶۱ ساخته شد.
این مستند داستان تلاش گروه‌های مهندسی مختلف در آستانه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر است؛ داستان ساخت یک پل روی رود کارون که در انتها با کشته و مجروح شدن بسیاری از آنها در نهایت به آزادی خرمشهر می‌انجامد.
***
معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی تغییر کرد
محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی، «علی هوشمند» را به عنوان معاون هنری این اداره کل منصوب کرد.
علی هوشمند، متولد ۱۳۵۲ در ایلام و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فرهنگی است. از جمله سوابق و مسؤولیت‌های وی می‌توان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، رئیس حوزه هنری استان‌های قزوین و کهگیلویه و بویراحمد، مشاور مدیرکل و معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و... اشاره کرد.
گفتنی است پیش‌تر، سیدمصطفی زراوندیان این مسؤولیت را برعهده داشت که هم‌اکنون در جایگاه دبیر شورای هنری، اداره کل هنرهای تجسمی را همراهی می‌کند.

Page Generated in 0/0058 sec