printlogo


کد خبر: 284609تاریخ: 1403/2/29 00:00
حزب‌الله لبنان با حمله پهپادی و موشکی مناطق جولان اشغالی و پایگاه نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
نقطه‌زنی حزب‌الله

گروه بین‌الملل: حزب‌الله لبنان در دومین عملیات ترکیبی و سنگین علیه مواضع رژیم صهیونیستی، با موشک پایگاه این رژیم در جولان اشغالی را هدف قرار داد تا بعد از عملیات پهپادی، دومین غافلگیری چند روز اخیر را برای اسرائیل رو کند.
رسانه‌های عبری اعلام کردند روز جمعه ۸۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی شلیک شد. پیش از این خبرنگار الجزیره از شلیک چندین موشک از جنوب لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی در منطقه الجلیل الاعلی خبر داده بود. کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد در پی شلیک موشک به الجلیل الاعلی ۲ نفر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان از پنجشنبه تا صبح جمعه حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای به شمال اراضی اشغالی انجام داد.
در این ارتباط مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت در غزه و پاسخ به حمله رژیم اشغالگر به روستای النجاریه که به شهادت ۲ نفر منجر شد، مبارزان مقاومت با ۵۰ موشک کاتیوشا پایگاه لجستیکی تسنوبار در جولان اشغالی را هدف قرار دادند. همچنین منابع از به صدا درآمدن آژیر هشدار در کریات شمونا و شهرک‌های دیگر بعد از نفوذ پهپاد از جنوب لبنان خبر دادند. مقاومت لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از مردم و مقاومت غزه و پاسخ به حمله رژیم اشغالگر به روستای حولا، پایگاه‌های دشمن در منطقه الزاعوره را با چندین موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.
همچنین مقاومت لبنان اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و پاسخ به جنایت‌های دشمن صهیونیست در اطراف شهرک قانا، روز جمعه حمله‌ای هوایی با چندین پهپاد به مقر فرماندهی گردان توپخانه ۴۱۱ در جعتون انجام داده و چادرهای استقرار افسران و سربازان دشمن صهیونیست را هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شد. پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود حزب‌الله لبنان چندین پهپاد را به سمت منطقه نهاریا در الجلیل الاعلی در شمال اراضی اشغالی شلیک کرد.
همچنین منابع آگاه اعلام کردند چندین موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. مقاومت لبنان پنجشنبه نیز اعلام کرد با حملات پهپادی تاسیسات صنعتی وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در کریات شمونا را هدف قرار داده است. 
مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد با حملات پهپادی، شرکت صنایع نظامی البیت و کارخانه دیوید کوهن را که متخصص تولید سامانه‌های سایبری برای ارتش رژیم صهیونیستی است در «تل‌حی» در شمال کریات شمونا هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان همچنین تجهیزات جاسوسی در تله‌الطیحات و تجمع سربازان صهیونیست در اطراف پایگاه جل العلام را با موشک‌های برکان و توپخانه هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان همچنین پایگاه السماقه در کفرشوبا و پایگاه المرج و تجهیزات جاسوسی در پایگاه جل الدیر و پایگاه عداثر را هدف قرار داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند روز پنجشنبه حزب‌الله لبنان ۲۰۰ موشک به شمال اراضی اشغالی شلیک کرد که از آغاز تبادل آتش میان ۲ طرف این تعداد بی‌سابقه بوده است. حزب‌الله لبنان همچنین صحنه‌هایی را از عملیات هدف قرار دادن پایگاه متولا در شمال اراضی اشغالی با پهپاد هجومی مسلح به موشک‌های S۵ منتشر کرد.
همچنین اسپوتینک به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد بیش از ۱۰۰ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در الجلیل الاعلی و اصبع الجلیل در راس آن مرون و پایگاه برانیت در نزدیکی مرزهای لبنان شلیک شد. ارتش اشغالگر اسرائیل نیز اعلام کرد پرتاب ۶۰ موشک از جنوب لبنان به سمت چندین منطقه در الجلیل الاعلی را رصد کرده است. 
رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد همزمان با حملات به پایگاه مرون موشک‌هایی با قدرت انفجار بالا به برانیت شلیک شد و موشک بالداری نیز کریات شمونا را هدف قرار داد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند دست‌کم ۱۵ موشک از لبنان به سمت کوه مرون شلیک شد و یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در این کوه هدف قرار گرفت. خبرنگار المیادین هم گزارش کرد موشک‌های شلیک شده از جنوب لبنان به یک برج دید‌بانی هوایی در کوه مرون اصابت کرد. این رسانه‌ها گزارش کردند آژیر هشدار مجددا در تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیستی به صدا درآمد.

Page Generated in 0/0054 sec