printlogo


کد خبر: 284624تاریخ: 1403/2/29 00:00
فصل ثمر در مازندران
تحقق وعده‌های سفر استانی اول دولت سیزدهم به ساری در دور دوم سفرها؛ از احیای ۳۹۵ واحد راکد تا افتتاح بزرگ‌ترین مدرسه روستایی کشور

گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور در شانزدهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت، به ساری مرکز استان مازندران سفر کرد. در این سفر علاوه بر پیگیری روند اجرای مصوبات سفر دور اول دولت سیزدهم، چند طرح بهداشتی - درمانی از جمله بیمارستان 300 تختخوابی قائمشهر به بهره‌برداری رسید. دیدارهای عمومی با مردم شریف ساری و نوشهر، شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی راکد و حضور در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به استان مازندران بود.
***
احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران
در ابتدای این سفر با حضور رئیس‌جمهور جشن احیای 395 واحد راکد تولیدی - صنعتی مازندران که در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌اند، برگزار شد. رئیسی در مراسم جشن احیای 395 واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از 7 سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت. با بازگشت این تعداد واحدهای احیا شده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی، بالغ بر 159 هزار و 542 هزار میلیارد ریال سرمایه احیا و برای بیش از 9 هزار و 564 نفر اشتغال ایجاد شده است.
***
بهره‌برداری از 350 گلخانه روستایی
از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به ساری، بهره‌برداری از 350 واحد گلخانه روستایی با مشارکت مردم و تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری بود. دولت در راستای حمایت از بخش کشاورزی به متقاضیان این بخش و تولید‌کنندگان گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند. با بهره‌برداری از این گلخانه‌های روستایی، تولید و بهره‌وری در روستاهای شهرستان قائمشهر به 7 تا 10 برابر افزایش می‌یابد. در استان مازندران هزار و 33 هکتار اراضی باغی زیر کشت گل و گیاه قرار دارد و سالانه حدود 430 میلیون گیاهان آپارتمانی، 21 میلیون گلدانی، 226 میلیون گل شاخه بریده، 85 میلیون درخت و درختچه و 53 میلیون بدنه گل تولید می‌شود.
***
آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ شهرک مسکونی در مازندران
عملیات اجرایی احداث ۳ شهرک مسکونی در گلوگاه، گهرباران ساری وکرفون بابلسر در زمین‌هایی به مساحت ۲۲۶ هکتار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. در سفر مهرداد بذرپاش در همراهی با رئیس‌جمهور به استان مازندران، احداث ۳ شهرک مسکونی در استان مازندران آغاز شد. در سفر ۸ ماه پیش وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران احداث این شهرک‌ها در دستور کار قرار گرفته بود که با طی مراحل قانونی، مجوزهای لازم برای احداث این ۳ شهرک در گلوگاه، گهرباران ساری و کرفون بابلسر اخذ و دیروز عملیات اجرایی آنها با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. گفتنی است این ۳ شهرک مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین و با ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهند شد. همچنین در این سفر دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری و همچنین پارک جنگلی شهید نوبخت و ۸۴۳۳ واحد مسکونی افتتاح و نیز ۱۴۷ قطعه زمین در مازندران به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد.
***
افتتاح بزرگ‌ترین مدرسه روستایی کشور در خرماکلا
در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی هیات دولت به مازندران، مجتمع آموزشی برکت ‌زنده‌یاد مرحوم «حاج‌حسن اصغرزاده» در روستای خرماکلای قائمشهر که یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضاهای جانبی متفاوتی است، به بهره‌برداری رسید. این مجتمع آموزشی که ساخت آن جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور است،‌ در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 متر مربع با اعتبارات دولتی، حمایت بنیاد برکت و خیران مدرسه‌ساز ساخته و تجهیز شده است. برای ساخت و تجهیز این مجتمع آموزشی در روستای خرماکلا که علاوه بر کلاس درس، دارای زمین چمن ورزشی، آمفی‌تئاتر، کلاس‌های آموزشی روباز و تجهیزات آموزشی هوشمند است، 330 میلیارد ریال هزینه شده و این نخستین مجموعه با عنوان «مدرسه، کانون توسعه و پیشرفت روستا» در کشور است. از ویژگی‌های مهم این مجتمع بزرگ آموزشی روستایی، مهارت‌آموزی و کارآفرینی عملی به دانش‌آموزان است. در فضای جانبی این مجتمع آموزشی فضایی برای آموزش دامداری، مرغداری، احداث و نگهداری گلخانه‌ای گل‌های تزیینی به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که علاوه بر تحصیل، اشتغال‌زایی و کارآفرینی را نیز آموزش ببینند.
***
۴ پروژه در بندر امیرآباد به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان افتتاح شد
وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر ۴ پروژه بندری به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان را افتتاح کرد. بر اساس اعلام مدیرکل بندر امیرآباد ۲ پروژه از این ۴ پروژه با سرمایه بخش خصوصی و ۲ پروژه دیگر نیز جزو پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی بود که در سفر مهرداد بذرپاش به استان مازندران به افتتاح رسید. پروژه‌های بندری افتتاح شده با سرمایه بخش خصوصی شامل کارخانه تولید خوراک دام و طیور برای شرکت آرین پروتئین سویای پارس به ظرفیت ۴۸ هزار تن با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر و پروژه احداث مخازن روغن خوراکی متعلق به شرکت آرین پروتئین سویای فارس با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر است که توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. همچنین پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی افتتاح شده در بندر امیرآباد شامل سیستم اطفای حریق بندر با ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری به شکل فنی از نوع پلی‌اتیلن در محدوده ۱۱۳ هکتار از اراضی عملیاتی این بندر با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال طی مدت ۳۲ ماه و پروژه مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا، سوله‌ای به مساحت ۵۲۰ مترمربع در محوطه ۳۵۰۰  مترمربع با راه دسترسی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۱۲ متر است.
***
افتتاح بیمارستان 300 تختخوابی رازی
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان مازندران، ضمن افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائمشهر، 574 تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از 18 سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در فضایی به مساحت 24 هزار مترمربع در 6 طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله 10 اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی، از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و از برخی بیماران بستری در آن نیز عیادت کرد. بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور، مرکز جامع دیالیز و دانشکده دندانپزشکی بابل از جمله طرح‌های بهداشتی و درمانی استان مازندران بود که همزمان با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

Page Generated in 0/0068 sec