printlogo


کد خبر: 284645تاریخ: 1403/2/30 00:00
اخبار

«فتح قریب» حسن روح‌الامین رونمایی می‌شود
در اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای «صبح» که اول خرداد با حضور رئیس سازمان صداوسیما و ۴۰ مهمان خارجی برگزار می‌شود، از جدیدترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین رونمایی خواهد شد.
این جشنواره که به دبیری محسن یزدی با نمایش آثار مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه راه‌یافته به مسابقه، همراه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوع رسانه، از امروز آغاز می‌شود، مطابق جدول برنامه‌ریزی شده، قرار است در مراسم اختتامیه بزرگداشت «اسرا البحیصی» بانوی خبرنگار شبکه العالم در غزه که در طول بیش از ۷ ماه جنگ در سرزمین‌های اشغالی گزارش‌های متعددی را از غزه و فلسطین تهیه و منتشر کرد تا صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهان برساند، برگزار شود.
رونمایی از تابلوی نقاشی «فتح قریب» جدیدترین اثر حسن روح‌الامین از دیگر بخش‌های ویژه این رویداد خواهد بود. این اثر نگاهی متفاوت به پیروزی‌های جبهه مقاومت در غزه و نابودی رژیم صهیونیستی دارد.
***
«حریر سفید» آماده نمایش شد
فیلم داستانی کوتاه «حریر سفید» به نویسندگی خشایار پیرعلمی، کارگردانی محمد غزازانی و تهیه‌کنندگی عماد اخلاقی پس از طی مراحل فنی و تولید، آماده نمایش شد.
این فیلم  پنجمین ساخته محمد غزازانی بعد از فیلم‌های «من بی‌ من»، «یک روز معمولی»، «در وجه و بستر» و... است.
حریر سفید به روایت تقابل نسل گذشته و نسل آینده می‌پردازد و به مشکلاتی اشاره داردکه والدین به صورت ناخواسته در کودکی برای فرزندان خود به وجود می‌آورند و عوارض آن تا سال‌ها در زندگی آنها تاثیر منفی می‌گذارد.
***
مهدی خادم، دبیرکل دیوان داوری خانه سینما شد
در حکمی از سوی محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌رئیسه دیوان داوری خانه سینما، سیدمهدی خادم به عنوان دبیرکل دیوان داوری خانه سینما برگزیده شد.
در متن حکم محمدمهدی عسگرپور به خادم آمده است: در مسیر انتقال وضعیت قبلی شورای داوری و اجرای آیین‌نامه مصوب، مسائل و دشواری‌هایی وجود دارد که بی‌شک تسلط جنابعالی می‌تواند راهگشا باشد. انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری، دیوان داوری به صورت رسمی جایگزین شورای داوری باشد، هرچند پرونده‌های مفتوح و مورد بررسی در شاکله قبل به سرانجام خواهند رسید. امیدوارم ساماندهی تمام امور اداری و دبیرخانه، مراودات با مراجع قضایی، مکاتبات، ابلاغیه‌ها با درایت جنابعالی به نحو مطلوبی انجام شود.
***
«سفر برق» به شبکه مستند رسید
مستند «سفر برق: داستان انرژی» در گونه مستند اجتماعی، محصول انگلیس در سال ۲۰۲۰، قرار است از شبکه مستند سیما پخش شود.
مدیر دوبله این مستند لادن سلطان‌پناه و صدابردار آن روژین جشن‌سده است. آزاده اکبری، شهراد بانکی، محمد بهاریان، ارسلان جولایی، الهام چارانی، اعظم‌سادات دلبری، مسعود سلطانی، ابوالفضل شاه‌بهرامی، علیرضا شایگان، فاطمه صبا، نغمه عزیزی‌پور، امیرصالح کسروی، علی منانی، نیما نکویی‌فرد و لادن سلطان‌پناه صداپیشه‌های این اثر بودند.
این مستند، داستان انرژی، مهم‌ترین منبع قرار گرفته در اختیار بشر را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد چگونه در آب، غذا، شهرها، وسایل حمل‌و‌نقل و حتی جنگ‌ها ردپایی از انرژی وجود دارد، همچنین چگونگی مهار چنین نیرویی را به منظور توسعه و پیشرفت بیشتر انسان بررسی کرده است.
***
بازدید رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک در ۲ مناسبت «روز جهانی موزه» و «زادروز فرخنده امام رضا علیه‌السلام» از گردشگران و بازدیدکنندگان موزه به رایگان میزبانی می‌کند.
دوستداران فرهنگ و هنر دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با «روز جهانی موزه» و «زادروز فرخنده امام رضا علیه‌السلام» می‌توانند از تالار‌های نخستین موزه وقفی - خصوصی ایران بازدید کنند. همچنین امکان بهره‌مندی از برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم بویژه نمایشگاه‌های آثار کهن و معاصر تذهیب برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازدید از تالار‌های موزه می‌توانند به ساختمان این موقوفه به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان 30 تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) کتابخانه و موزه ملی ملک» مراجعه کنند.
***
مهرزاد دانش میهمان دهمین «پاتوق فیلم‌کوتاه» 
دهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم‌کوتاه با حضور مهرزاد دانش امروز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه در سینما بهمن تهران برگزار می‌شود.
در این نشست فیلم‌های‌ کوتاه «چله سیاه» به کارگردانی محمد خاکساری، «ماهکان» به کارگردانی حسام حسینی و عباس حسین‌زاده، «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری و «پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی‌رنجبر روی پرده خواهند رفت.
مهرزاد دانش، نویسنده و منتقد سینما، به ‌عنوان کارشناس این هفته، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده و مخاطبان گفت‌وگو می‌کند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد صابری به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

Page Generated in 0/0052 sec