printlogo


کد خبر: 284652تاریخ: 1403/2/30 00:00
اخبار

پیشنهاد ۶ میلیون دلاری به مهاجم مورد نظر پرسپولیس!
باشگاه الشباب عربستان حاضر است برای جذب بغداد بونجاح ۶ میلیون دلار به او برای ۲ فصل بدهد. جدایی بغداد بونجاح از السد قطر قطعی شده است. این مهاجم الجزایری بعد از یک دهه السد را در پایان فصل جاری ترک خواهد کرد. آمار خیره‌کننده این بازیکن با السد باعث شده مشتریان زیادی داشته باشد و بحث حضور او در پرسپولیس هم مطرح شود. حتی توئیتر روزنامه الکاس قطر مدعی شد عبدالکریم حسن بازیکن پرسپولیس مامور مذاکره با مهاجم الجزایری شده است. به نوشته روزنامه المساء قطر، بغداد بونجاح با توجه به اینکه قراردادش با السد به پایان خواهد رسید و بازیکن آزاد خواهد شد مشتریان زیادی دارد و چند تیم در تلاش هستند او را جذب کنند. این روزنامه قطری در شماره دیروز خود نوشت: تیم‌های مولودیه الجزایر، الاهلی مصر و الشباب عربستان رسما به بغداد بونجاح پیشنهاد داده‌اند اما شانس الشباب برای جذب او بیشتر است، چرا که پیشنهاد بسیار خوب ۶ میلیون دلار حقوق برای ۲ فصل را داده و این پیشنهادی است که نمی‌توان آن را رد کرد؛ آن هم در شرایطی که لیگ عربستان پر از ستاره‌های بزرگ شده است. بونجاح در السد کارنامه‌ای درخشان داشت به طوری که در ۳۱۴ بازی ۲۵۲ گل برای این تیم به ثمر رساند و به این ترتیب باید منتظر حضور او در لیگ عربستان بود.
***
مدال نقره جهانی حامد امیری پس گرفته شد
قهرمان پارالمپیک توکیو که در مسابقات جهانی پارادوومیدانی به مدال نقره جهان در پرتاب وزنه دست یافته بود با تصمیم هیات ژوری مدالش پس گرفته شد. حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود اینکه با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و توانیابان یک روز زودتر عازم مسابقات جهانی شده بودم و شرایط عالی برای شرکت در این مسابقات داشتم اما متاسفانه به دلیل خطای داوران مدال جهانی خود را از دست دادم. وی گفت: در این مسابقات 5 پرتاب انجام دادم که در پرتاب اول با وجود اینکه رکورد جهان را زدم و حریفم که قهرمان پارالمپیک بود را شکست دادم، داوران به دلیل باز شدن بیش از حد دستم هنگام پرتاب، آن را خطا دانستند اما در پرتاب‌های بعدی که به مدال نقره دست یافتم 5 داور حاضر آن را تایید کردند و گفتند خطایی وجود ندارد. قهرمان پارالمپیک توکیو خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نقره جهان را کسب کرده بودم متاسفانه ساعت 12 شب گذشته متوجه شدم با اعتراض حریفم و با تصمیم هیات ژوری بقیه پرتاب‌ها را نیز خطا اعلام کرده‌اند و مدال نقره‌ام را نیز پس گرفتند. امیری افزود: اگر پرتاب‌هایم خطا بود چرا هر 5 داور و سرداور جهانی رای سفید به آن دادند، این ضعف داوری را نشان می‌دهد. اگر همان لحظه هنگام پرتاب به من گوشزد می‌کردند پرتاب‌هایم ایراد دارد قطعا درست می‌کردم و مدالم را از دست نمی‌دادم.
***
ژاوی و بارسا به ته خط رسیدند
به نظر می‌رسد زلزله اتفاقات اخیر در بارسلونا منجر به قطع همکاری ژاوی با بارسلونا شود. پس از کنفرانس مطبوعاتی ژاوی قبل از بازی با آلمریا، خوان لاپورتا به کمیسیون ورزشی خود دستور داد سراغ مذاکره با مربیان دیگر بروند. این بار جدایی ژاوی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اگرچه این باشگاه در ماه‌های اخیر شاهد تغییرات شدیدتری بوده است. به گزارش آ.اس، گزینه اصلی جانشینی ژاوی، «رافا مارکز» مربی تیم ذخیره‌هاست که ارتباط بسیار خوبی با دکو، لاپورتا و الخاندرو اچوریا دارد. او مشارکت بسیار فعالی در مبارزات انتخاباتی لاپورتا در سال ۲۰۲۱ داشت و حقیقت این است که کار او در تیم دوم بارسلونا نیز رضایت‌بخش بوده است. گزینه دیگر بارسلونا، سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو و دوست نزدیک دکو است. دکو قرار است در پرتغال با این مربی نیز مذاکره کند. هانسی فلیک نیز دیگر گزینه بارسلوناست.
***
حرکت سادیو مانه هواداران النصر را خشمگین کرد
خطای بی‌موردی که سادیو مانه در دقایق پایانی دیدار برابر الهلال داشت باعث عصبانیت هواداران تیمش شده است. داربی جذاب ریاض برنده نداشت. ۲ تیم پرستاره الهلال و النصر در هفته سی‌ودوم رقابت‌های لیگ عربستان در ورزشگاه خانگی النصر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید. در این بازی ابتدا النصر با گل ثانیه‌های آغازین اوتاویو پیش افتاد اما اشتباه سادیو مانه و خطای بی‌موردی که او در دقایق پایانی انجام داد باعث شد داور یک پنالتی به سود الهلال بگیرد و این تیم گل تساوی را توسط میتروویچ به ثمر رساند. به نوشته سعودی اسپورت، هواداران النصر از سادیو مانه بسیار عصبانی هستند و او را مقصر اصلی این تساوی می‌دانند. این روزنامه عربستانی نوشت: مانه خطای بی‌مورد انجام داد و باعث شد الهلال با یک پنالتی جنجالی و پرحرف و حدیث گل تساوی را به ثمر رساند. او ۲ فرصت مسلم گلزنی هم از دست داد تا انگشت اتهام به سویش باشد و هواداران از نمایش او عصبانی باشند. سادیو مانه که تابستان گذشته به النصر پیوست روزهای خوبی را در این تیم تجربه نمی‌کند و نتوانسته انتظارات را برآورده کند. با نمایشی که او داشته و البته نارضایتی هواداران النصر، بسیار بعید است در این تیم عربستانی برای فصل بعد حضور داشته باشد. به احتمال خیلی زیاد او راهی لیگ ترکیه خواهد شد.

Page Generated in 0/0046 sec