printlogo


کد خبر: 284658تاریخ: 1403/2/30 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام اوقات فراغت دانش‌آموزان از روز سه‌شنبه اول خرداد آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 4 میلیون دانش‌آموز در این برنامه‌ها شرکت کنند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورثانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تلاش می‌شود چهره و فضای مدرسه جذاب و هدف‌گذار برای دانش‌آموزان باشد، افزود: برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی آنها در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به‌کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان از برنامه‌های اوقات فراغت ۱۴۰۳ است. وی با بیان اینکه غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقعیت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌ است، گفت: ۴۶۶ مجتمع و سالن ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان‌درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزار مدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی - هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.
***
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خبر داد
مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از ارائه مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک خبر داد و گفت: این طرح در استان‌های سمنان و قم در حال اجراست. علی فتحی‌آشتیانی در نشست خبری اظهار داشت: ارائه مشاوره روانشناسی از سال دوم تا پنجم زندگی زوجین نیز در 7 دهک جامعه رایگان است و در دهک‌های بعدی نیز هزینه کمتری دریافت می‌شود. وی با تاکید بر اینکه برخورد با روانشناس‌نماها جدی است، افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، فعالیت کسانی را که مدرک تحصیلی مشاوره و روانشناسی ندارند پیگیری می‌کند و از سوی دیگر مردم نیز فریب این افراد را نخورند و در صورت بروز مشکل به سازمان نظام روانشناسی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. فتحی‌آشتیانی تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر توقف فعالیت روانشناس‌نماها اثرگذار باشد، ارتقای سواد سلامت روانی جامعه است، به عبارتی دیگر مردم باید به قدری آگاهی‌ خود را افزایش دهند تا بتوانند روانشناسان واقعی را از روانشناس‌نماها تشخیص دهند. رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: افزون بر آن مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، روانشناسان دارای پروانه را شناسایی کنند. به گفته وی، در دوره قبل فهرستی در این زمینه تهیه و اسامی روانشناس‌نماها در سایت بارگذاری شد و مردم می‌توانند این اسامی را ببینند اما رسانه باید روی این موضوع کار کند تا مردم بدانند کدام خانم یا آقا مدرک روانشناسی ندارد و مشاور نیست.
***
دادگاه‌های صلح به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
قائم‌مقام معاونت راهبردی قوه‌ قضائیه گفت: یکی از اهداف مهم سند تحول قضایی راه‌اندازی دادگاه‌های صلح است که آیین‌نامه اجرایی این دادگاه‌ها تدوین شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. حسین اعظمی در سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار دستگاه قضا در مسؤولیت‌های اجتماعی استفاده از نهادهای ارفاقی و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است. وی یادآور شد: دیدگاه ریاست قوه ‌قضائیه بر این است که برنامه‌های دستگاه قضایی بر اثربخشی نسبت به شناسایی و رفع چالش‌های اجتماعی متمرکز باشد و نقش این نهاد در ذیل انجام وظایف ذاتی، برای خدمت به مردم تعالی و ارتقا یابد. اعظمی با بیان اینکه در سند تحول ۸ هدف جامع تجمیع شده است، بیان کرد: یکی از اهداف مهم سند تحول قضایی راه‌اندازی دادگاه‌های صلح است که آیین‌نامه اجرایی این دادگاه‌ها تدوین شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. وی گفت: امید داریم با پیش‌بینی‌های انجام‌شده اقبال خوبی را از سوی همکاران قضایی برای کار در دادگاه‌های صلح شاهد باشیم.
***
سردار بنی اسدی‌فر اعلام کرد
کشف ۴۰ کیلو چای آغشته به تریاک در فرودگاه
فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف ۴۰ کیلوگرم چای آغشته به تریاک در پایانه هوشمند بار توسط پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد. به گزارش مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر گفت: مأموران مستقر در پایانه هوشمند بار فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) حین بررسی و کنترل محموله‌های پستی، به یک مرسوله حاوی ۱۶۰ کیلوگرم چای، به مقصد یکی از کشورهای خارجی، مشکوک شدند. فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ادامه داد: مأموران متخصص در این حوزه، ضمن اخذ دستور از مرجع قضایی با حضور نماینده گمرک، اقدام لازم درباره بازگشایی و بررسی این محموله را انجام می‌دهند. وی افزود: کارکنان زبده این پلیس پس از بررسی دقیق متوجه می‌شوند چای موجود در بسته‌ها آغشته به مواد مخدر از نوع تریاک است و پس از توزین، مقدار ۴۰ کیلوگرم چای آغشته به تریاک، کشف و ضبط شد. سردار بنی‌اسدی‌فر ضمن تأکید بر لزوم استمرار برخورد قاطعانه با قاچاق مواد مخدر، گفت: فرد مرتبط با محموله شناسایی و پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

Page Generated in 0/0060 sec