printlogo


کد خبر: 284686تاریخ: 1403/2/31 00:00
مجوز 6 پلتفرم سینمایی توسط ساترا صادر شد
از شیدای سینما تا راکورد تئاتر

گروه فرهنگ و هنر: نخستین مراسم اعطای مجوز ساترا در سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۲ رسانه روز گذشته در محل ساترا برگزار شد. در این مراسم محسن قائمی‌نسب قائم‌مقام ساترا، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و جمعی از نمایندگان سکوهای صوت‌ و تصویر فراگیر حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم زارعی، مدیرکل صدور مجوز ساترا  گفت: امروز به ۱۲ رسانه مجوز اعطا می‌شود که از بین آنها ۶ رسانه در حوزه فیلم و سریال مجوز گرفتند که عبارتند از: «هورنت»، «دیدی باز»، «فرتاک فیلم»، «راکورد»، «ایران تی ویکس فیلم» و «شیدا».
وی اضافه کرد: «پیام آریانا» رسانه‌ای است که در حوزه آموزش مجوز دریافت کرده است. ۵ رسانه‌ «مفید نو»، «بازار و بورس»، «معمار و مد امروز»، «شبکه قدیر» و «شبکه منجی» نیز در حوزه‌های تخصصی مجوز گرفته‌اند و به این ترتیب تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا به ۴۴۹ عدد رسیده است.
مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در ادامه خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم مدیران رسانه یا محتوا حتما شخصا به سایت ساترا مراجعه داشته باشند، زیرا اکثر اطلاعات صدور مجوز، ممیزی محتوا، انتشار و... در سایت موجود است. همچنین کسانی که مجوزشان صادر می‌شود در نظر داشته باشند که ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به شرکت در دوره‌های آموزشی اقدام کنند؛ چرا که جزو الزامات تمدید مجوز است.
زارعی همچنین افزود: چنانچه رسانه‌ای در حوزه تنظیم‌گری ساترا موفق به دریافت مجوز شد، ساترا ملزم و موظف به حمایت از آن رسانه است. البته بحث حمایت بسیار مفصل است و در چند معاونت از معاونت‌های ساترا موضوع حمایت از سکوهای دارای مجوز بر اساس نظام رتبه‌بندی و ارزیابی رسانه‌ها به شکل جدی دنبال می‌شود.
وی توضیح داد: رسانه‌ها از همان تاریخی که مجوز دریافت کردند عضو مجمع «رصتا» شده‌اند. انتخابات دور جدید شورای راهبری مجمع رصتا و همین طور اتحادیه جدیدالتاسیس رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که اخیرا با مجوز رسمی از نهادهای مسؤول فعالیت خود را آغاز کرد، خردادماه انجام خواهد شد. کسانی که برای حضور در هر دو انتخابات تمایل به کاندیدا شدن دارند، ۹ خرداد می‌توانند ثبت‌نام کنند.
قائم‌مقام ساترا نیز در ادامه جلسه با اشاره به مسؤولیت اجتماعی سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، خطاب به نمایندگان سکوها خاطرنشان کرد: هر‌کدام از رسانه‌ها با هدف خاصی وارد این حوزه شده‌اند اما همه آنها از نوعی مسؤولیت اجتماعی نسبت به اتفاقات و حوادث مختلف در کشور و جهان نیز برخوردارند. باید با سیاست‌های کلی کشور همراه باشیم و به پیشبرد سیاست‌ها کمک کنیم.
وی گفت: ساترا وظیفه دارد به‌عنوان یک نهاد تنظیم‌گر و خانه دوم سکوهای دارای مجوز از شما حمایت کند. حمایت ما در مقام یک نهاد تنظیم‌گر، همراه با نوعی نظارت خواهد بود. در واقع نوعی نظارت و ساماندهی برعهده ما است که با همکاری خود شما امکان‌پذیر خواهد بود.

Page Generated in 0/0052 sec