printlogo


کد خبر: 284691تاریخ: 1403/2/31 00:00
دور دنیا

روسیه: ۱۵۷۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای درباره روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد واحدهای یگان شمال به پیشروی خود در عمق خطوط دفاعی دشمن ادامه می‌دهند. وزارت دفاع روسیه در این باره ‌افزود: یگان غرب روسیه بر مواضع سودمندتری نزدیک تورسکی در دونتسک تسلط یافتند؛ کی‌یف در این منطقه متحمل ۴۴۰ نیرو، ۳ هویتزر و ۲ سامانه «گوزدیکا» شد. بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: ۱۰۳ پهپاد، یک موشک توچکا یو، ۱۲ موشک اتکمز ساخت آمریکا، ۴ بمب هوایی هامر و ۲ موشک هارم در یک روز سرنگون شدند. یگان مرکز نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را بهبود بخشیدند؛ کی‌یف ۳۴۵ نظامی از دست داد. این بیانیه در ادامه می‌افزاید: واحدهای گروه شرق مواضع سودمندتری را به دست آوردند؛ ۲ ضدحمله اوکراین دفع و دشمن ۱۰۵ پرسنل نظامی‌اش را از دست داد. نیروهای مسلح روسیه در منطقه تحت مسؤولیت یگان جنوب مواضع خود را بهبود بخشیدند؛ کی‌یف بیش از ۶۸۰ نظامی و ۲ انبار مهمات تلفات داشت. ضدحملات ارتش اوکراین که پیش‌تر مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.
***
زخمی شدن ۴۴ نظامی اسرائیلی و وخامت حال ۸ نفر
منابع صهیونیست روز گذشته اعلام کردند یک افسر این رژیم بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از جنگ غزه به هلاکت رسیده است. یک رسانه صهیونیست نیز گزارش داد ۴۴ نظامی این رژیم به دست مبارزان مقاومت در غزه زخمی شده‌اند که حال ۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. روز گذشته گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد با منفجر کردن بمب در داخل خانه‌ای در منطقه التنور در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه، ۱۵ نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده است. این درحالی است که نتایج تحقیقات و مطالعات مراکز مربوط به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد شمار زیادی از صهیونیست‌ها بعد از جنگ غزه دچار اختلال و آسیب‌های شدید روانی شده و اعتیاد آنها به الکل و مواد مخدر افزایش یافته است. ارتش رژیم صهیونیستی در حالی این آمار را از تلفات جانی و روانی نظامیان خود منتشر کرده که بسیاری از رسانه‌های صهیونیست فاش می‌کنند آمار واقعی این تلفات که توسط نهادهای مربوط همچون بیمارستان‌ها اعلام می‌شود چند برابر آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی بیان می‌کند و این ارتش همچنان در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌ها و پنهان کردن آمار واقعی تلفات است.
***
نخست وزیر اسلواکی بهبود یافت
معاون نخست‌وزیر اسلواکی پس از بستری شدن نخست‌وزیر این کشور در بیمارستان و جراحی‌های او به ‌دنبال سوءقصد ناکام چهارشنبه گذشته، اعلام کرد جان «رابرت فیتسو» دیگر در خطر نیست. به گزارش ایسنا، «رابرت کالیناک» معاون نخست‌وزیر اسلواکی گفت جان «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر این کشور در خطر نیست و پیش‌بینی‌ها درباره دوران نقاهت او مثبت است. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که معاون فیتسو گفت، او فعلا از بیمارستان مرخص نخواهد شد. دولت اسلواکی روز گذشته اعلام کرده بود نخست‌وزیر این کشور یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته و شرایطش پایدار است. نخست‌وزیر اسلواکی چهارشنبه گذشته پس از خروج از نشستی با حضور اعضای دولت، مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. روزنامه محلی پراودا در این باره نوشت: «رابرت فیتسو پس از یک جلسه دولتی مجروح شد. ضارب چندین گلوله شلیک کرد و در نهایت توسط پلیس بازداشت شد».
***
اسرائیل همچنان مانع ورود کمک‌‌ها به غزه می‌شود
دفتر دولتی اطلاع‌رسانی در غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز متوالی مانع ورود کمک‌های غذایی، لوازم پزشکی و سوخت به غزه می‌شود. به گزارش ایسنا، دفتر دولتی اطلاع‌رسانی در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر بعد از اشغال گذرگاه مرزی رفح و بستن گذرگاه کرم ابوسالم برای سیزدهمین روز متوالی مانع ورود کمک‌های غذایی و ابزارها و لوازم پزشکی و سوخت برای بیمارستان‌ها و مراکز دیگر و مانع سفر مجروحان و بیماران به خارج برای معالجه می‌شود. این شرایط بحران عمیق انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند. طی روزهایی که این ۲ گذرگاه بسته شده بودند، رژیم اشغالگر مانع ورود حدود ۳۰۰۰ کامیون حامل کمک و مانع سفر ۶۹۰ بیمار و مجروح به بیمارستان‌های خارج از نوار غزه شد. این مساله در سایه فروپاشی سیستم بهداشتی و هدف قرار دادن و منهدم کردن بیمارستان‌ها یک خطر واضح است و در راستای جنایت نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان است.

Page Generated in 0/0060 sec