printlogo


کد خبر: 284703تاریخ: 1403/2/31 00:00
اخبار

سرلشکر سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور نمی‌فهمد
فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» از دید ما یک عملیات محدود بود، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه‌زدن به ۲ نقطه با تعداد محدودی پهپاد و موشک برای تنبیه یک رژیم خشن و بی‌عقل بود که چیزی جز منطق قدرت نمی‌فهمد.
سردار سرلشکر حسین سلامی طی سخنانی در مراسم اختتامیه جام رسانه‌ای امید اظهار داشت: آرایش جنگی حق و باطل در بعد رسانه‌ای کاملا واقعی، پیوسته و شبانه‌روزی است. وی افزود: ما قدر رسانه‌ها را می‌دانیم، چرا که آن چیزی که قادر است اقدامات در سطح تاکتیکی را به یک واقعیت در سطح راهبردی تبدیل کند، رسانه است و شاید حقیقی‌ترین مصداق این موضوع همین عملیات «وعده صادق» باشد. وی اسرائیل را سرپل سیاسی برای تنظیم سیاست‌های آمریکا در جهان اسلام دانست و عنوان کرد: ما باید قلب سیاسی استکبار و نقطه‌ای را که به ‌عنوان منفعت حیاتی آمریکا تلقی می‌شود، نشانه می‌گرفتیم. رژیم صهیونیستی موجودی موذی، خشن و مولد ناامنی است که ارمغان آن آوارگی، جنگ، محو ارزش‌های انسانی و عاطفه‌هاست؛ ما باید به این نقطه حمله می‌کردیم.
فرمانده‌کل سپاه عنوان کرد: رسانه‌ها ادراک ما از واقعیات بیرون را شکل می‌دهند و فضای ذهنی ما را با رخدادها و روندها آگاه و آشنا می‌کنند. رسانه‌ها واقعیات و رویدادها را از درون یک نقطه به یک سطر و حجمی از تصور و انگاره بدل می‌کنند. رسانه‌ها بینایی سیاسی ایجاد می‌کنند، آن هم در عصری که دشمنان به‌ دنبال نگاه ‌داشتن جوامع در جهل هستند تا واقعیات را آنگونه که هست، نشناسند. رسانه‌ها پیش‌فرض‌های جوامع را شکل می‌دهند و هنجارهای اجتماعی را می‌سازند، خوب و بدهای جوامع را تعریف می‌کنند و مشعل امید را روشن می‌کنند یا گاهی شعله‌های امید را در جوامع خاموش می‌کنند. وی ابراز کرد: ما در عملیات «وعده صادق» می‌دانستیم آرایشی که برابر ما قرار دارد، جهانی است و گستره آن منطقه‌ای است، شبیه آنچه در جنگ‌های جهانی رخ داده است. ما می‌دانستیم یک ائتلاف علیه ما شکل خواهند داد و به میدان خواهند آمد اما تصمیمی که برای این اقدام گرفته شد، از یک قلب متصل به وحی و صاحب یک حکمت و ژرف‌اندیشی و دشمن‌شناسی شکل گرفت که یک حرکت استثنایی در تاریخ از جهت دیگر بود.
سرلشکر سلامی در پایان بیان کرد: وسعت این تصمیم و شجاعتی که در آن بود و حکمتی که از آن پشتیبانی می‌کرد، پیامد بسیار قوی و گسترده‌ای دارد که این عملیات را به آینده متصل می‌کند و این امر از رهبر انقلاب ما نشأت گرفت.
***
محسن رضایی: انتقام‌کشی به برادری‌ها آسیب می‌زند
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: نقد دلسوزانه و منصفانه به وحدت نیروها کمک می‌کند اما انتقام‌کشی و تخریب به برادری‌ها آسیب می‌زند و وحدت جمعی را متلاشی می‌کند.
به گزارش مهر، محسن رضایی در دیدار تعدادی از منتخبان راه‌یافته به مجلس دوازدهم، با بیان اینکه مجلس آینده نیاز به وحدت در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر در بیرون دارد، اظهار کرد: وحدت در درون از طریق کار جمعی و پرهیز از تکروی ممکن است.
وی افزود: نقد دلسوزانه و منصفانه به وحدت نیروها کمک می‌کند اما انتقام‌کشی و تخریب به برادری‌ها آسیب می‌زند و وحدت جمعی را متلاشی می‌کند.
رضایی چارچوب کار جمعی در مجلس را رعایت نظرات جمعی در فراکسیون‌ها و ساختارهای رسمی مجلس شورای اسلامی دانست و در پاسخ به سوالات درباره انتخاب رئیس آینده مجلس اظهار کرد: انتخاب رئیس مجلس بر عهده نمایندگان و فراکسیون‌های مجلس است و انتخاب رئیس مجلس از این رهگذر کارآمدی مجلس را بالا می‌برد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوران تکروی و شخص‌محوری در اداره نهادها و سازمان‌های کشور به پایان رسیده است؛ فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی قادرند خلأ احزاب را در انسجام‌بخشی و تصمیم‌گیری جمعی جبران کنند.
در این دیدار علی نیکزاد، حمید رسایی، مجتبی ذوالنور، منوچهر متکی، ابراهیم عزیزی، احمد نادری، مجتبی یوسفی، شهباز حسن‌پور و تعدادی دیگر از منتخبان مجلس دوازدهم حضور داشتند.
***
توانمندی نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت شاهراه‌های تجاری
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایستادگی نداجا در مقابل بیگانگان را برگرفته از قرآن دانست و گفت: می‌توانیم علاوه بر امنیت شاهراه‌های تجارت کشور، امنیت شناورهای سایر کشورها را هم تامین کنیم.
دریادار شهرام ایرانی در اختتامیه اجلاس سراسری نماز نداجا، خطاب به مبلغان و فرماندهان منتخب مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی اظهار داشت: حرکت شما باعث عزت جهان اسلام است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به احداث مدارس قرآنی و تاکید بر بهسازی و نوسازی مساجد در تمام مناطق و پایگاه‌های نداجا گفت: ما با مباحث قرآنی شروع و با توجه ویژه به نهج‌البلاغه و قرآن، سعی کردیم نگاه خاصی به فعالیت‌های قرآنی و مراکز آموزشی قرآنی داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: فرهنگ از آموزش تأثیر می‌پذیرد، لذا هرچه بتوانیم مساجد و آموزش‌های قرآنی را پویاتر کنیم، رشد بیشتری خواهیم داشت. فرمانده نیروی دریایی ارتش به سالروز بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ اشاره و با بیان اینکه با اعتلای فرهنگ قرآنی بهتر می‌توانیم فرهنگ اسلامی - ایرانی را به جهانیان نشان دهیم، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای فعالیت‌های قرآنی، ناوگروه ۸۶ و حضور دائم در دریاها و اقیانوس‌هاست و همین اعتلای فرهنگ قرآنی باعث دلگرمی دریادلان است.
وی خاطرنشان کرد: این حضور و ایستادگی دریادلان برگرفته از آموزه‌های قرآنی است که دریادلان ما با اقتدار جلوی بیگانگان می‌ایستند و با افتخار ابراز می‌کنند که می‌توانند علاوه بر امنیت شاهراه‌های تجارت کشور، امنیت شناورهای سایر کشورها را هم تأمین کنند.

Page Generated in 0/0056 sec