printlogo


کد خبر: 285706تاریخ: 1403/3/1 00:00
اخبار

اسبقیان: تمام مسابقات ورزشی غیر از فوتبال برگزار می‌شود
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام مسابقات ورزشی غیر از فوتبال، هفته جاری برگزار خواهد شد. سیدمحمدشروین اسبقیان دیروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره لغو احتمالی رویدادهای ورزشی به دنبال شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و همراهانش اظهار داشت: هم‌اکنون جلسه شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان با حضور مسؤولان وزارت ورزش، دبیران کل کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین روسای فدراسیون‌هایی که عضو هستند، در حال برگزاری است. وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، کار را با جدیت ادامه می‌دهیم و هیچ وقفه‌ای نخواهد بود. اسبقیان بیان کرد: مسابقات فوتبال که قرار بود امروز و فردا برگزار شود، لغو شد. سایر رویدادها و برنامه‌های ورزشی و اردوها با نظر وزیر ورزش و تصمیم استانداران برقرار است. کارها با قدرت، برای شادی روح رئیس‌جمهور انقلابی ادامه خواهد داشت. برنامه‌ها را بی‌وقفه دنبال می‌کنیم، چرا که در سال المپیک هستیم. 
 
پرویز مظلومی: استقلال و پرسپولیس مدیون حمایت‌های رئیس‌جمهور هستند
سرمربی اسبق استقلال با بیان اینکه پذیرفتن شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران بسیار سخت است، گفت: استقلال و پرسپولیس مدیون ایشان در خصوصی‌سازی بودند. پرویز مظلومی درباره شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: متاسفانه یکی از بدترین خبرهایی بود که به ملت ایران داده شد. او تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم ایران کرده بود و در این راه هم به شهادت رسید. در طول دوران ریاست جمهوری‌اش هرگز استراحت نداشت و همیشه در تلاش بود تا به مردم ایران خدمت کند و در این راه جان خود را از دست داد. وی درباره علاقه شهید رئیسی به ورزش هم گفت: شهید رئیسی اهل ورزش بود و با ورزشکاران هم رابطه بسیار خوبی داشت. آخرین جلسه‌ای که او را دیدیم تجلیل از قهرمانان آسیایی و المپیکی بود و تاکید زیادی داشت که باید به پیشکسوتان اهمیت بیشتری داده شود. رئیس‌جمهور شهید معتقد بود پیشکسوتان زحمات زیادی برای ورزش ایران کشیدند و نباید بسادگی از کنار زحمات آنان گذشت. سرمربی سابق تیم استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: او برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس زحمات زیادی کشید و این 2 باشگاه پرطرفدار خصوصی‌سازی خود را مدیون تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید می‌دانند. او به هواداران 2 تیم علاقه داشت و دوست داشت آنها بیشتر از این نگران آینده 2 تیم محبوب‌شان نباشند و با تمام وجود تلاش کرد تا توانست استقلال و پرسپولیس را از آن شرایط بد نجات دهد. مظلومی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را از طرف خودم و اهالی ورزش تسلیت می‌گویم و امیدوارم راه این شهیدان ادامه داشته باشد.
 
شمسایی: آیت‌الله رئیسی درک مناسبی از ورزش داشت
سرمربی تیم ‌ملی فوتسال ایران گفت: آقای رئیسی همیشه پای کار بودند و خیلی مصرانه برای سربلندی کشور فکر و تلاش می‌کردند. وحید شمسایی ضمن تسلیت شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد گفت: مصیبت بزرگی است ولی خوشا به سعادت‌شان که به خاطر خدمت به مردم و کشور به درجه شهادت نائل شدند. اخیرا به خاطر تقدیر از ورزشکاران و قهرمانان خدمت‌شان رسیدیم. واقعا پذیرفتن این خبر تلخ سخت است. وی افزود: آقای رئیسی همیشه پای کار بودند و خیلی مصرانه برای سربلندی کشور فکر و تلاش می‌کردند. همواره می‌شنیدیم که می‌گفتند خدمت کردن به مردم و کشور وظیفه است. مجددا به خانواده ورزش و مردم تسلیت می‌گویم. روز سختی برای ایران است. سرمربی تیم ‌ملی فوتسال در ادامه خاطرنشان کرد: آنها همواره خدمتگزار مردم بودند و خوشا به سعادت‌شان که درست ۳ سال پیش روز ولادت امام رضا(ع) حکم خدمتگزاری به مردم را دریافت کردند و حالا امروز دوباره در چنین روزی مهر شهادت نصیب‌شان شد. شمسایی با بیان اینکه رئیس‌جمهور همیشه به صورت جهادی فعالیت می‌کردند که این موضوع در ورزش هم تاثیرات خوبی داشت، گفت: نگاه آقای رئیسی به ورزش هم ویژه بود. درست پس از قهرمانی تیم ‌ملی در جام ملت‌ها نخستین پیام تبریکی که ما دریافت کردیم از سوی ریاست جمهوری بود. آقای رئیسی معتقد بودند موفقیت هر ورزشکار در یک رویداد بین‌المللی مایه غرور ما است. رئیس‌جمهور همواره درک مناسبی از ورزش داشتند. وی در پایان گفت: شروع کار دولت سیزدهم در بخش ورزش با آقای سجادی بود که در حال حاضر هم با آقای هاشمی ادامه دارد. کیومرث هاشمی از مدیران ورزشی شریف هستند که این انتخاب نشان می‌دهد آقای رئیسی نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش داشتند. 
 

Page Generated in 0/0053 sec