printlogo


کد خبر: 285715تاریخ: 1403/3/3 00:00
اخبار

«قاف تماشا» در رثای شهید جمهور ساخته شد
بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعه‌ای موسیقایی در رثای شهیدان خدمت تولید کردند. «قاف تماشا» با آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی آرمان مهربان، ترانه‌سرایی میلاد عرفان‌پور و خوانندگی ستار سهرابی ساخته شده است. این قطعه، نخستین اثر مشترک دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی است که در ادای دین به سید شهیدان خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و دیگر شهیدان حادثه تلخ بالگرد ساخته شده است.
***
تولید نماهنگ «ببار بارون» در رثای شهدای خدمت
نماهنگ «ببار بارون» در رثای شهادت رئیس‌جمهور و یاران همراهش در شبکه جهان بین تولید شد.
این نماهنگ تلفیقی از تصاویر آستان مقدس رضوی، خادمی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حرم مطهر امام رضا(ع)، خدمات و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر رئیس‌جمهور محبوب و مردمی در خدمت به کشور، سفرهای استانی وی و حضور بین اقشار مختلف مردم؛ با صدای حزن‌انگیز زنده‌یاد اسفندیار رنجبری و گویش بختیاری است. نماهنگ «ببار بارون» به تهیه‌کنندگی حسن مجیدی به مدت ۳ دقیقه برای پخش در شبکه‌های سراسری و استانی تولید شده است.
***
روایت آزادسازی خرمشهر در رادیو فرهنگ
در برنامه «صبح به وقت فرهنگ‌» شبکه رادیویی فرهنگ با روایت‌هایی از رزمندگان دفاع‌مقدس به مرور خاطرات آزادسازی خرمشهر پرداخته می‌شود. همچنین «مستند فرهنگ» نیز روایتی از آزادسازی خرمشهر است که رزمندگان ۸ سال دفاع‌مقدس در این برنامه از درس‌های فتح خرمشهر و‌ دلاوری‌های انجام شده می‌گویند. ویژه‌برنامه «گل واژه‌های پایداری» نیز به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، پنجشنبه ۳ خرداد (امروز) ساعت ۱۷ به تهیه‌کنندگی حسین رحمانی و گویندگی رضا خضرایی روی آنتن می‌رود.
این برنامه که روز جمعه نیز همان ساعت بازپخش دارد، ماجرای اشغال خرمشهر ‌و چگونگی آزادسازی آن را در گفت‌وگو با رزمندگان‌دفاع مقدس روایت می‌کند.
***
سینمای مقاومت در قاب سیما
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، شبکه نمایش سیما هفته فیلم آثار شاخص سینمای دفاع‌مقدس را برگزار می‌کند. شبکه نمایش همزمان با مناسبت‌های مختلف سراغ فیلم‌های مناسبتی می‌رود که در هفته مقاومت نیز هر شب ساعت ۱۹ یک فیلم سینمایی پخش می‌کند. بر این اساس، فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری پنجشنبه ۳ خرداد، «ایستاده در غبار» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان جمعه ۴ خرداد، «مهاجر» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا یکشنبه ۶ خرداد، «کفر قاسم» به کارگردانی برهان علویه دو‌شنبه ۷ خرداد، «افق» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور سه‌شنبه ۸ خرداد و «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه‌کنندگی مهدی فیوضی چهارشنبه ۹ خرداد روانه آنتن می‌شود. 
***
فروش سینمای ایران در اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
فروش سینماهای کشور در اردیبهشت‌ اعلام شد. بر این مبنا، جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با ۲۷۹ هزار و ۲۹۲ نفر، پرمخاطب‌ترین روز اردیبهشت محسوب می‌شوند.
فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۸۶ میلیارد و ۶۶۳ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۳۶ میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۳۰ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان، «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان، «قلهک» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان و «آپاراتچی» با فروش بیش از یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان رتبه‌های اول تا هشتم و فروش‌های میلیاردی جدول فروش اردیبهشت ۱۴۰۳ را به خود اختصاص دادند.
***
سرپرست ستاد انتخابات صداوسیما منصوب شد
رئیس سازمان صداوسیما در حکمی «محمدعلی صائب» را به عنوان سرپرست ستاد انتخابات این سازمان منصوب کرد. پیمان جبلی در این حکم خطاب به صائب تصریح کرده است: نظر به برگزاری قریب‌الوقوع چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و با توجه به حکم اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در مهلت ۵۰ روزه، به موجب این حکم شما را به عنوان سرپرست ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات و رأی مردم در جمهوری اسلامی، تشریح نقش رئیس‌جمهور در اداره کشور، مطالبه اجرای دقیق قوانین مربوط به انتخابات، زمینه‌سازی هنرمندانه برای برگزاری انتخابات پرشور و افزایش مشارکت مردم، تسهیل انتخاب اصلح برای مردم در عین رعایت بی‌طرفی و پرهیز از دخالت هرگونه گرایش حزبی، گروهی و جناحی در برنامه‌ها و اهتمام جدی به برآوردن نیازهای رسانه‌ای نهادها و سازمان‌های برگزارکننده انتخابات، برگزاری جلسات منظم ستاد انتخابات سازمان و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در همه حوزه‌های پیام، از وظایف و مأموریت‌های شما در این مسؤولیت است و همه معاونت‌ها و مراکز سازمان موظف به بذل نهایت همکاری در این زمینه خواهند بود.

Page Generated in 0/0062 sec