printlogo


کد خبر: 285721تاریخ: 1403/3/3 00:00
اخبار

تأیید حمایت گواردیولا از مردم غزه با چفیه فلسطینی
دختر سرمربی منچسترسیتی در جنگ اسرائیل با غزه، پشت مردم فلسطین درآمد.
«دختر گواردیولا حامی غزه مقابل جنایت اسرائیل»، این گزارش شبکه الجزیره از اقدام انسانی ماریا، دختر سرمربی سیتی در حاشیه مراسم جشن قهرمانی در لیگ انگلیس است. اسرائیل از زمان آغاز جنگ علیه غزه بیش از 35 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که نیمی از قربانیان کودکان هستند. پپ گواردیولا هفته گذشته در اظهاراتی تکان‌دهنده درباره وضعیت بد جهان، همه نگاه‌ها را به سوی جنایات رژیم اشغالگر در غزه برد. هرچند پپ نامی از غزه نیاورد ولی بسیاری از کاربران حرف‌های سرمربی اسپانیایی را به غزه ربط دادند. سرمربی سیتی گفته بود: «این دنیا پر از ظلم است. هر کسی فقط به خانه خود نگاه می‌کند و از آنچه برای همسایه‌اش رخ می‌دهد، چشم‌پوشی می‌کند. ببین امروز چه اتفاقی در گوشه و کنار جهان در حال رخ دادن است. ما اینجا نشسته‌ایم و برای آنها کاری نمی‌کنیم. ستم در برابر توست. تو می‌توانی بدون واکنش به آن به نظاره بنشینی. مطمئن باش روزی تو هم مبتلا به آن خواهی شد». الجزیره در این باره می‌نویسد ماریا گواردیولا دختر سرمربی سیتی با حضور در جشن قهرمانی این تیم با «چفیه فلسطینی»، منظور پدرش از حرف‌های تکان‌دهنده هفته گذشته را روشن کرد. دختر گواردیولا می‌گوید اسرائیل با حمایت کامل غرب در حال نسل‌کشی است و از 2 میلیون جمعیت مردم غزه نیمی از آنها آواره شده‌اند که 70 درصد آنها کودکان هستند.
***
طلای ناب پرتاب دیسک به رسولی رسید
در رقابت‌های دوومیدانی تور قاره‌ای ازبکستان، یک ایرانی صاحب مدال طلا شد. در رقابت‌های دوومیدانی تور قاره‌ای ازبکستان، حسین رسولی، ورزشکار ایرانی مدال طلای رقابت ماده پرتاب دیسک را کسب کرد.
در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی تور قاره‌ای ازبکستان، حسین رسولی پرتابگر کشورمان موفق شد عنوان نخست و‌ مدال طلای ماده پرتاب دیسک را کسب کرده و اتفاق ویژه‌ای را در این رقابت‌ها رقم بزند.
***
تسلیت رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت. یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت. در این نامه آمده است: ما از خبر دردناک درگذشت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و هیات همراه‌شان بسیار شوکه شدیم. عمیقا از این اتفاق ناگوار بسیار اندوهناک هستیم. از طرف تمام خانواده فوتبال عربستان صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها را به مردم ایران اعلام می‌کنیم.
***
روایت موتورسوارانی که به بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند
رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی گفت: آفرودروها و موتورسواران هیات به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند و به گروه‌های دیگر اعلام کردند. به گزارش مهر، سیامک امیرخیزی، رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی درباره عملیات جست‌وجو برای بالگرد رئیس‌جمهور، ضمن عرض تسلیت به مناسبت این حادثه دردناک، گفت: بعد از اعلام رئیس فدراسیون و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، با کمک گرفتن از ورزشکاران ۵ شهرستان نزدیک ارسباران عملیات امداد و جست‌وجو برای یافتن محل بالگرد رئیس‌جمهور آغاز شد.
۷۵ ورزشکار در قالب تیم‌های آفرود و اندرو از شهرستان‌های اهر، کلیبر و هریس با اجازه نیروی انتظامی وارد منطقه شدند. رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی روستاییان و محلی‌ها هلی‌کوپتر را دیده بودند و با کمک راهنمایان حرکت به سمت مناطقی که احتمال یافتن بالگرد می‌رفت را آغاز کردیم. وی گفت: دید کم، بارش باران، شیب‌های تند و گل‌ولای عملا کار را بسیار مشکل ‌کرد و در نهایت هم بچه‌های تیم اندرو توانستند بالای سر هلی‌کوپتر برسند. رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بالگرد در برخورد با زمین منفجر شده بود پیکرهای برخی شهدا در کنار بالگرد سوخته بود و تنها پیکر حضرت آیت‌الله آل‌هاشم در فاصله حدود 100 متری بالگرد بود که با تماس ایشان و مشخصاتی که آن شهید عزیز دادند راهنمایان محلی ارزیابی دقیق کردند و به پیدا شدن محل بالگرد کمک کرد. امیرخیزی گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و هیات‌های آن به کمک ورزشکاران خود در تمام بلایای طبیعی همراه و کنار مردم هستند و آموزش‌های مختلفی را برای امداد و نجات توسط فدراسیون و هیات دیده‌اند.

Page Generated in 0/0056 sec