printlogo


کد خبر: 285727تاریخ: 1403/3/3 00:00
اخبار

اینترپل شهادت رئیس‌جمهور ایران را به سردار رادان تسلیت گفت
رئیس سازمان جهانی اینترپل در پیامی شهادت رئیس‌جمهور شهید، وزیر امور خارجه و هیات همراه را به فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت. رئیس سازمان جهانی اینترپل (پلیس جنایی بین‌المللی)، «ژنرال احمد ناصر الرئیسی» شهادت شهید خدمت، رئیس محترم جمهور آیت‌الله «ابراهیم رئیسی»، وزیر امور خارجه و هیات همراه را به سردار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: «ژنرال احمدرضا رادان، فرمانده محترم کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران،  مایلم از طرف خودم به عنوان رئیس سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (اینترپل) و از طرف تمام خانواده اینترپل، درگذشت تاسفبار رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، آقای «ابراهیم رئیسی» را از صمیم قلب تسلیت عرض نمایم. همچنین درگذشت آقای «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و سایر افرادی را که در این حادثه وحشتناک جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم. تسلیت به همه مردم خوب کشور ایران. با نهایت همدردی با خانواده‌های داغدار این عزیزان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومان رحمت واسعه الهی مسألت داریم. لطفا تسلیت عمیق و صمیمانه‌ بنده را پذیرا باشید. سرلشکر دکتر احمد ناصر الرئیسی، رئیس سازمان اینترپل».
***
افزایش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در دولت سیزدهم
معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ۲ نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور اعلام کرد مستمری اردیبهشت‌ماه مددجویان با مساعدت سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته با اعمال افزایش، به حساب مددجویان واریز شد. سعید زارع‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مستمری مددجویان ۲ نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۰ و آغاز دولت سیزدهم ۱۸۶ درصد رشد یافت، گفت: رشد افزایش مستمری مددجویان بالاتر از نرخ تورم بوده است. زارع‌زاده همچنین به میزان افزایش مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: سرانه پرداختی برای خانواده‌های یک نفره در ماه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، ۴ نفره ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
***
تسهیل تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان
فراخوان ۲ بسته حمایتی «ضامن» و «1000 فناور» برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در ایام دهه کرامت و در روز میلاد حضرت امام رضا(ع)، ۲ بسته حمایتی «ضامن» و «1000 فناور» برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» صندوق نوآوری و شکوفایی در وبگاه صندوق به نشانی inif.ir منتشر شد. هدف از اجرای بسته حمایتی «ضامن»، تسهیل تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه و تقویت اثرگذاری آنها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است. شرکت‌های دانش‌‌بنیان که شرایط تعیین‌شده از جمله فروش کل بیشتر از 500 میلیارد تومان در سال 1402 و داشتن برنامه عملیاتی مشخص برای رشد میانگین سالانه حداقل 10 درصدی تولید محصولات خدمات دانش‌بنیان را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات این برنامه بهره‌مند شوند. بسته حمایتی «1000 فناور» نیز با هدف تبدیل 1000 شرکت دانش‌بنیان «نوپا» به «فناور» اجرایی می‌شود. شرکت‌های دانش‌‌بنیان نوپا که شرایط تعیین‌شده از جمله فروش کل کمتر از 5 میلیارد تومان در سال 1402، برنامه‌ عملیاتی مشخص برای افزایش فروش محصولات خدمات دانش‌بنیان و افزایش تعداد نیروی انسانی بیمه‌شده‌ به بیش از 10 نفر تا پایان سال 1403 را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات این برنامه بهره‌مند شوند. تسهیلات قرض‌الحسنه بسته «1000 فناور» در راستای تأمین هزینه‌های جاری مورد نیاز تولید در نظر گرفته شده‌ است. 
***
سلاجقه: طرح‌های هفته محیط‌ زیست را با قدرت ادامه می‌دهیم
رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست در جلسه ستاد گرامیداشت هفته محیط ‌زیست گفت: طرح‌ها و برنامه‌های هفته محیط ‌زیست را با قدرت ادامه می‌دهیم و هیچ خللی در روند برنامه‌ها نخواهیم داشت. علی سلاجقه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته محیط ‌زیست افزود: برنامه‌های متنوع هفته محیط ‌زیست با قوت اجرایی خواهد شد و تا روزی که در خدمت مردم هستیم نباید وقفه‌ای در روند انجام وظایف سازمان رخ دهد. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: در این هفته از تمام ظرفیت‌های سازمان استفاده خواهد شد و با برنامه‌ریزی مناسبی که برای اطلاع‌رسانی در روابط عمومی سازمان انجام شده است، همچنین از طریق استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بویژه صداوسیما، می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم. معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: بعد از اجرای برنامه‌های هفته محیط ‌زیست ضریب تاثیر این برنامه‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد و در این زمینه از ظرفیت تمام دستگاه‌ها بویژه شهرداری‌ها و استانداری‌ها در سطح استان‌ها و سایر دستگاه‌ها استفاده خواهیم کرد. سلاجقه در پایان اظهارکرد: در این هفته به تمام موضوعات محیط ‌زیست از جمله حیات وحش، گردوغبار، آلودگی هوا و سایر موضوعات محیط‌ زیستی پرداخته خواهد شد تا اطلاع‌رسانی دقیقی برای مردم در حوزه‌های مختلف محیط ‌زیست انجام شود.

Page Generated in 0/0057 sec