printlogo


کد خبر: 285734تاریخ: 1403/3/3 00:00
اخبار

اطلاعیه ستاد کل درباره عملیات یافتن بالگرد رئیس‌جمهور
مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به دنبال وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور و هیأت همراه و وجود شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد و پیچیدگی جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه و نیز حضور پهپادهای پیشرفته ایرانی مجهز به رادار «سار» برای انجام مأموریت در شمال اقیانوس هند و فاصله طولانی آنها با محل سقوط بالگرد، در مجموع نیروهای امدادی ناگزیر از راه‌های زمینی عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.
در این شرایط ستاد کل نیروهای مسلح پس از اعلام همکاری کشورهای دوست، با پیشنهاد نزدیک‌ترین کشور یعنی ترکیه موافقت کرد اما با وجود اینکه ترکیه پهپاد مجهز به دوربین‌های دید در شب و حرارتی را به منطقه اعزام کرد، این پهپاد به دلیل نداشتن تجهیزات «تشخیص و کنترل نقاط زیر ابر» موفق به اعلام دقیق محل سقوط بالگرد نشد و در نهایت به ترکیه بازگشت.
نهایتاً در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه نقطه دقیق حادثه سقوط بالگرد توسط نیروهای امدادگر زمینی و پهپادهای ایرانی نیروهای مسلح که از مأموریت در شمال اقیانوس هند فراخوانده شده بودند، کشف شد.
پهپادهای مجهز به «رادار سار» قادر به تشخیص و کنترل نقاط زیر ابرهای فشرده هستند. همچنین مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال پیام‌هایی از تلاش‌ و همکاری‌ و همدردی همه کشورها از جمله روسیه، چین و بویژه کشور دوست ترکیه تشکر و قدردانی کرد.
***
شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم خاکسپاری می‌شود
حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: 2 نفر از شهدای خدمت؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سردار سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور در این حرم مطهر دفن خواهند شد.
وی گفت: مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان پنجشنبه سوم خردادماه، 9 صبح در مقابل وزارت امور خارجه برگزار می‌شود و سپس برای تدفین به شهرری منتقل خواهد شد و حدود ظهر در شبستان آستان مقدس به خاک سپرده می‌شود.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: پیکر شهید موسوی همراه با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی برای آیین تشییع به مشهد منتقل خواهد شد و سپس برای تدفین به تهران و شهرری منتقل و در شبستان دفن می‌شود.
***
رهبران برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران آمدند
علی بهادری‌جهرمی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به ویژگی‌های شهید سید ابراهیم رئیسی، گفت: در جوانگرایی همه می‌دمند و از جوانگرایی سخن می‌گویند اما اینکه کسی بیاید و واقعا جوانگرایی کند و از رفقای 40-30 ساله خود و از کسانی که می‌شناسد و با آنها تجربه کار دارد عبور کند و سراغ کسانی برود که چندان آنها را نمی‌شناسد و با آنها تجربه کار چندانی هم ندارد و اعتماد کند و موضوعات کلان ملی را در اختیار نیروی جوان قرار دهد، کار مهمی می‌کند.
وی تصریح کرد: پس از شلوغی سال ۱۴۰۱ بحث این بود که دانشگاه‌ها یا مدارس در مهر باز شود یا نه!؟ آقای رئیسی محکم ایستاد و دستور داد نظام آموزشی نباید معطل بماند و باید دانشگاه‌ها باز شود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه به آقای مخبر گفتم امروز باید برای حضور در نماز به دانشگاه برویم، ضمن آنکه میهمانان خارجی هم قرار است به تهران بیایند پس جلسه را تعطیل کنیم، تصریح کرد: آقای مخبر نپذیرفت و گفت ما قرار است در این 50-40 روزی که امانتدار کابینه رئیس‌جمهور هستیم، مسیر او را ادامه دهیم. 
بهادری‌جهرمی اضافه کرد: جلسه امروز (دیروز) هیات دولت از ساعت ۶ تا ۸ صبح برگزار شد، البته برخی وزرا هم به دلیل کار نتوانستند حضور پیدا کنند. ما سوگند یاد کرده‌ایم در زمان باقی‌مانده رویه قبلی را با قوت در دولت ادامه دهیم.
وی درباره حضور رهبران و سران کشورهای مختلف در مراسم وداع با آیت‌الله شهید رئیسی، با بیان اینکه مقام‌های کشورهای مختلف خودشان برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: علاوه بر رئیس‌جمهور کشور تونس که در این سطح برای نخستین بار است به کشور ما می‌آیند، ما رهبران برخی کشورها را هم داریم که برای نخستین بار به ایران خواهند آمد.
سخنگوی دولت اضافه کرد: از جمله کشور مصر که روابط ما مدت‌ها با آنها کمرنگ‌ بود اما در سطح وزیر امور خارجه در مراسم شرکت می‌کنند یا کشورهایی هستند که برای نخستین بار بعد از مدت‌ها  یک مقام از سوی آنان در مراسم شرکت می‌کند.
***
اعضای هیأت‌رئیسه ششمین دوره مجلس خبرگان مشخص شدند
انتخابات هیات‌رئیسه ششمین مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و اعضای هیات‌رئیسه برای 2 سال آینده مشخص شدند. بر اساس آرای نمایندگان، آیت‌الله موحدی‌کرمانی با ۵۵ رای به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله موحدی‌کرمانی ۲ سال رئیس این مجلس خواهد بود. 
همچنین با رأی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، حضرات آیات حسینی‌بوشهری و اعرافی به ترتیب به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم مجلس خبرگان رهبری  برای مدت ۲ سال انتخاب شدند. همچنین در جلسه روز سه‌شنبه آقایان کعبی و اراکی به عنوان منشیان هیات‌رئیسه انتخاب شدند. به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با رأی نمایندگان 2 کارپرداز نیز به ترکیب هیات‌رئیسه اضافه خواهند شد.

Page Generated in 0/0050 sec