printlogo


کد خبر: 285743تاریخ: 1403/3/5 00:00
اخبار

تک آهنگ «انتخاب خدا» منتشر شد
همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیأت همراه در مشهد مقدس، تک‌آهنگ «انتخاب خدا» به خوانندگی سیدصادق آتشی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
در این قطعه موسیقایی که به همت باشگاه شعر و ترانه راه (واحد موسیقی حسینیه هنر) منتشر شده است، رضا یزدانی شاعر، تنظیم استودیو روشنا و سیدصادق آتشی به عنوان خواننده حضور دارند.
***
برگزاری رویداد «سلام بر ابراهیم» 
همزمان با تشییع پیکر شهدای خدمت، رویداد هنری «سلام بر ابراهیم» به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع ‌مقدس برگزار شد.
در این رویداد هنری که با حضور ۹ هنرمند نقاش و در فضای باز ساختمان بنیاد روایت برگزار شد، همزمان با تشییع پیکرهای شهدای خدمت، آثار هنری درباره این واقعه تلخ و دردناک خلق شد. عباس گنجی، علی غیبی، روح‌الله پروین، سیدعلی قافله‌باشی، علی بحرینی، حسین عصمتی، نوید سیم‌بر، فاطمه مهروش و فاطمه‌سادات هاشمی‌نکو هنرمندانی بودند که در این رویداد هنری شرکت کردند.
***
اسپیلبرگ فیلمی درباره بشقاب پرنده‌ها می‌سازد
استیون اسپیلبرگ با همکاری فیلمنامه‌نویس «پارک ژوراسیک» فیلم جدیدی را برای تابستان ۲۰۲۶ آماده می‌کند. این فیلم برای یونیورسال پیکچرز ساخته می‌شود و ۱۵ مه ۲۰۲۶ به سینماها می‌رود. هنوز روشن نیست این پروژه بدون عنوان درباره چیست، گرچه قبلا گفته شده بود به بشقاب پرنده‌ها مربوط می‌شود.
دیوید کوپ که در فیلم‌های قبلی این فیلمساز از جمله «پارک ژوراسیک»، «جنگ دنیاها» و «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین» با وی همراه بود، فیلمنامه را بر اساس داستانی از اسپیلبرگ می‌نویسد.
اسپیلبرگ که فیلم‌های پرفروشی مانند «آرواره‌ها» و «ای تی» و مجموعه‌های «ایندیانا جونز» و «پارک ژوراسیک» را ساخته برای «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» ۳ بار برنده اسکار شده است.
***
«سکوت مده‌آ» راهی هند شد
فیلم‌ کوتاه «سکوت مده‌آ» به نویسندگی و کارگردانی آیناز جوان به چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «Pune Short Film Festival» هند راه یافت. این جشنواره از ۱۴ تا ۱۹ خرداد برابر با ۳ تا ۸ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. این فیلم پیش از این دیپلم افتخار و تندیس منتخب رسمی از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بمبئی هند، دیپلم افتخار، مدال و تندیس بهترین کارگردان زن از جشنواره بین‌المللی فیلم کالاکاری هند «kalakari film fest -2023» را دریافت کرده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «او کودکانش را از جان به جانش تسلیم کرد».
***
اخراجی‌ها به پیکسار رسید
14 درصد کارکنان پیکسار به عنوان بخشی از اقدامات دیزنی برای کاهش هزینه‌ها اخراج می‌شوند. این بزرگ‌ترین تغییر در ساختار پیکسار از زمان شروع به کارش است.
تقریباً ۱۴ درصد نیروی کار پیکسار که به معنی ۱۷۵ کارمند است، اخراج خواهند شد. قبل از کاهش، حدود ۱۳۰۰ نفر در استودیوی انیمیشن پیکسار کار می‌کردند.
این اخراج‌ها بخشی از برنامه باب ایگر، رئیس دیزنی برای بازگشت به تمرکز بر کیفیت در مقابل تولید محتوای بیشتر است که برای رئیس پیشین باب چاپک، به عنوان اولویت مطرح بود. مدیران دیزنی پیش از این هم بارها به تمرکز دوباره بر کیفیت تاکید کرده و گفته بودند تیم‌های خلاق برای تولید محتوای بیشتر و تغذیه استریمرها، ضعیف بودند.
***
برگزیده جایزه «راگازی بلونیا» در کانون پرورش فکری
کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه خرداد خود را به برگزیدگان جایزه بین‌المللی «راگازی بلونیا» ایتالیا اختصاص داده است.
هر سال نمایشگاه بلونیا با هدف تشویق ناشران جهان به تولید کتاب‌های با کیفیت بالا با عنوان «Bologna Raggazi Award» در 4 بخش داستان، غیرداستان، افق‌های نو و اپرا پریما به پدیدآورندگان کتاب‌های کودک جایزه می‌دهد. جایزه «راگازی بولونیا» از جایزه‌های ارزشمند جهانی است که ناشران را تشویق می‌کند بهترین آثار خود را به این مسابقه معرفی کنند.
از ایران نیز سال ۱۳۷۸ کتاب «ارنگ ارنگ، بگو چه رنگ» با تصویرگری راشین خیریه از تولیدات انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بخش افق‌های نو(New Horizon) مورد تشویق داوران قرار گرفت.

Page Generated in 0/0062 sec