printlogo


کد خبر: 285751تاریخ: 1403/3/5 00:00
اخبار

یاسین خسروی چهارمین طلایی ایران شد
یاسین خسروی چهارمین طلای ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان را به ارمغان آورد. هشتمین روز رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن، با کسب مدال طلا توسط یاسین خسروی خاتمه یافت. در جریان رقابت پرتاب وزنه کلاس F57، خسروی با 10 حریف از کشورهای هند (2 نفر)، برزیل، فنلاند، لیتونی، ازبکستان، فرانسه، لیتوانی، عربستان و تایلند به رقابت پرداخت. او هر 6 پرتاب خود را صحیح انجام داد و به ترتیب حدنصاب‌های 15.39 متر، 15.77 متر، 15.28 متر، 15.19 متر، 15.83متر و 15.53 متر را به ثبت رساند و با بهترین رکوردش که 15.83 متر بود، به مدال طلا دست یافت و به قهرمانی رسید. خسروی سال گذشته در مسابقات جهانی فرانسه و همچنین بازی‌های پارآسیایی هانگژو، 2 مدال طلا به ارمغان آورده بود. او چهارمین طلایی ایران در این دوره از مسابقات نیز لقب گرفت. تیم کشورمان موفق به کسب 4 طلا، 4 نقره و 5 برنز شده است. کاروان ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان تاکنون موفق به کسب 4 طلا توسط یاسین خسروی، سعید افروز، هاجر صفرزاده و امیرحسین علیپور، 4 نقره توسط علی‌اصغر جوانمردی، مهدی اولاد، علی پیروج و هاشمیه متقیان و 5 برنز توسط علیرضا مختاری، سامان پاکباز، سجاد نیک‌پرست، الهام صالحی و مهدی اولاد شده است و در رده یازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد. 
***
اخراج ژاوی از بارسلونا و ورود فلیک به نوکمپ
جلسه سرنوشت‌ساز در اردوگاه کاتالونیا برای پایان عصر ژاوی برگزار شد. 
«جلسه لاپورتا با ژاوی برای پایان همکاری»، این گزارش روز گذشته نشریه اسپورت از جلسه اضطراری رئیس باشگاه بارسلونا به همراه دکو با سرمربی تیم است. ژاوی در این فصل با بارسلونا دست خالی ماند و در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد تا پایان همکاری با بارسلونا رقم بخورد. پیش از این ژاوی اعلام کرده بود در پایان فصل هر اتفاقی بیفتد از بارسلونا می‌رود ولی بعد از آن عملکرد خوب بارسلونا باعث شد تا ابقای ژاوی دوباره مطرح شود ولی با پایان فصل جاری و افت مجدد بارسلونا، مدیریت باشگاه تصمیم به پایان همکاری با ژاوی گرفت و دیگر این مربی جایی در نوکمپ ندارد. خوان مارتی، خبرنگار اسپانیایی می‌گوید لاپورتا تمام توافقات لازم با هانسی فلیک را انجام داده و «این مربی آلمانی با قرارداد یک‌ساله و قابل تمدید برای فصل دوم، این هفته هدایت بارسلونا را بر عهده می‌گیرد». بر اساس گزارش جرارد رومرو، جلسه اضطراری  لاپورتا با ژاوی با درخواست مدیریت باشگاه صورت گرفت ولی در پایان «جدایی ژاوی از بارسلونا قطعی است». رومانو در خبری فوری اعلام کرد ژاوی از مربیگری بارسلونا اخراج شد و فلیک جانشین او شد. 
***
آلونسو ۲۰۲۵ در رئال
مدیران بایرلورکوزن معتقد هستند ژابی آلونسو، سرمربی این تیم یک سال دیگر راهی رئال مادرید خواهد شد. سران بایرلورکوزن معتقد هستند آلونسو یک روز - احتمالا در سال ۲۰۲۵ - هدایت رئال مادرید را بر عهده خواهد گرفت. به گزارش سایت Relevo، سرخپوشان لورکوزن علاقه‌مند به حضور یک مربی اسپانیایی دیگر در آینده هستند. آنها آلونسو را مربی ایده‌آلی برای پیشرفت تیم لورکوزن می‌دانند ولی بعید است آلونسو بخواهد طولانی‌مدت در لورکوزن بماند. 
اگر فصل آینده رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی به نتایج خوبی دست یابد، موضوع انتصاب آلونسو شاید تا سال ۲۰۲۶  به تعویق بیفتد. آلونسو سال ۲۰۲۲ به لورکوزن پیوست تا این تیم را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد اما لورکوزن  را در عرض یک سال و نیم به صدر آلمان رساند و این باشگاه را به نخستین قهرمانی در بوندسلیگا در تاریخ ۱۱۹ ساله خود هدایت کرد. 
***
رضازاده در فهرست پرافتخارترین وزنه‌برداران تاریخ المپیک
تنها نام یک وزنه‌بردار از ایران در فهرست پرافتخارین‌ترین وزنه‌برداران شرکت‌کننده در بازی‌ها قرار دارد. وزنه‌برداری از سال ۱۸۹۶ - نخستین دوره المپیک- وارد بازی‌ها شد و جزو رشته‌های قدیمی حاضر در این رویداد محسوب می‌شود. در ادوار مختلف المپیک که رقابت وزنه‌برداری برگزار شده، ۲۴ ورزشکار توانسته‌اند نام خود را در لیست پرافتخارترین وزنه‌برداران المپیک ثبت کنند. این لیست شامل کسانی است که 2 مدال طلا و بیشتر از 2 طلا کسب کرده‌اند. فقط 5 وزنه‌‌بردار توانسته‌اند 3 مدال طلای المپیک را به دست آوردند و ۱۹ وزنه‌بردار که البته 2 نفر از آنها زن هستند، 2 مدال طلای المپیک را به دست آورده‌اند. وزنه‌برداری ایران هم از سال ۱۹۴۸ در المپیک شرکت کرده و از میان نفرات زیادی که تاکنون در این رویداد وزنه زده‌اند، تنها نام حسین رضازاده در این لیست قرار دارد. رضازاده با 2 مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن در این لیست قرار دارد. محمد نصیری یک طلا، یک نقره و یک برنز  و کیانوش رستمی هم یک طلا و یک نقره در المپیک گرفته‌اند اما چون رنگ تمام مدال‌های آنها طلا نیست، در این لیست قرار ندارند. لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان هم تاکنون 2 طلا دارد و نامش در کنار رضازاده قرار گرفته با این حال او قرار است در المپیک پاریس هم شرکت کند و شانس این را دارد با گرفتن سومین طلای المپیک، خود را جدا کند و به جمع دارندگان 3 طلای المپیک بپیوندد.

Page Generated in 0/0066 sec