printlogo


کد خبر: 285766تاریخ: 1403/3/5 00:00
اخبار

حضور رهبر انقلاب در منزل رئیس‌جمهور شهید
گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه‌شب (02/۰۳/1403) با حضور در منزل حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین شهید دکتر رئیسی و دیدار با خانواده ایشان، رئیس‌جمهور فقید را مظهر شعارهای انقلاب اسلامی دانستند و اظهار ارادت مردم به ایشان را پیامی به دنیا به نفع جمهوری اسلامی توصیف کردند.
در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین علم‌الهدی، سرکار خانم دکترعلم‌الهدی همسر شهید رئیسی، فرزندان و بستگان ایشان حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامی، فقدان آقای رئیسی را خسارت سنگین و غیرقابل جبرانی برای کشور توصیف کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور مردم در تشییع پیکر رئیس‌جمهور که از دید میهمانان خارجی دیدارکننده با ایشان هم پنهان نمانده بود، آن را پیامی به دنیا به نفع جمهوری اسلامی توصیف کردند که ریشه‌ مردمی جمهوری اسلامی و قوت آن را نشان داد؛ قدرت و قوتی که در عمق جامعه و ملت ایران ریشه دارد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه این دیدار با تأکید بر اینکه خدمات خالصانه رئیس‌جمهور فقید فقط به دوره حیاتش خلاصه نمی‌شود، افزودند: آقای رئیسی بعد از حیات‌شان هم خدمات ارزنده‌ای به کشور کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به اظهار لطف، محبت و ارادت مردم پس از وقوع حادثه در شهرهای مختلف اشاره کردند و افزودند: این اجتماعات که با دعا و روضه برای سلامتی رئیس‌‌جمهور همراه بود، نشان‌‌دهنده‌ دلبستگی مردم به انقلاب و شعارهای انقلاب اسلامی است.
ایشان با بیان اینکه شهید رئیسی مظهرِ شعارهای انقلاب اسلامی بود، گفتند: حرف‌های اصلی انقلاب از زبان رئیس‌جمهور خارج می‌شد و ایشان این شعارها را، شعارهای خود قرار داده بود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان این دیدار ضمن دعا و‌طلب مغفرت برای حجت‌الاسلام‌المسلمین رئیسی، برای بازماندگان ایشان از درگاه خداوند صبر مسألت کردند.
***
حضور فرمانده کل ارتش بر مزار سرتیپ دوم خلبان شهید مصطفوی
فرمانده کل ارتش دیروز بر مزار سرتیپ دوم خلبان، شهید سیدطاهر مصطفوی حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید خدمت ادای احترام کرد.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین ساعات صبح دیروز (جمعه) بر مزار سرتیپ دوم خلبان شهید سیدطاهر مصطفوی حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ این شهید خدمت با خانواده شهید مصطفوی گفت‌وگو کرد. امیر سرلشکر موسوی در گفت‌وگو با همسر و فرزند سرتیپ دوم خلبان شهید مصطفوی، ضمن دلجویی از ایشان به فرازی از عهدی که منسوب به حضرت علی(ع) است اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر نخعی می‌فرمایند: «ای مالک! من و تو هر دو سربازیم و چه نیکوست که عمرمان بر خاک و خون میدان نبرد به پایان برسد و فردای قیامت در پیشگاه خداوند بزرگ، گلگون‌کفن و سپیدروی محشور شویم؛ ان‌شاءالله».
وی تصریح کرد: شهادت اوج آرزوی کسی است که لباس نظامی به تن می‌کند و برای امثال شهید مصطفوی که عمری پای‌شان را از زمین کندند و به آسمان پرواز کردند، پرواز حقیقی و واقعی همیشه آرزو بوده و خلبانان در حقیقت مصداق بارز «کمال انقطاع» هستند، چرا که وقتی از زمین پرواز می‌کنند به جز خداوند به کسی نمی‌اندیشند.
***
مردم خرمشهر و دزفول تمام دارایی خود را فدای میهن‌شان کردند
سرپرست ریاست‌جمهوری در پیامی در پی فرا رسیدن روزهای سوم و چهارم خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و حماسه مردم دزفول، پایمردی و مقاومت شهدا و یادگاران دفاع‌مقدس را ستود.
در بخشی از پیام محمد مخبر آمده است: مردم شهیدپرور و قهرمان خوزستان بویژه خرمشهر و دزفول در طول سال‌های دفاع از کیان ایران اسلامی، تمام دارایی و داشته خود را زیر باران میلیون‌ها گلوله توپ و خمپاره و صدها موشک ۱۲ متری اسکاد و بمباران وحشیانه هواپیماهای دشمن بعثی، فدای دین، میهن و مردم مسلمان و متدین کشورشان کردند.
درود خدا بر شما مردم مقاوم خرمشهر و دزفول که با خلوص نیت رضای خداوند و خشنودی امام عصر(عج) را ‌طلب کردید. اینجانب ضمن بزرگداشت سوم و چهارم خرداد، ایام حماسه و ایثار مردمانی از جنس نور و اخلاص، از زحمات و تلاش‌های همه آنانی که در بزرگداشت این ایام مهم تقویم‌ ایرانیان مجاهدت کردند، بویژه مادران و پدران شهدا که در هفته‌های اخیر به سوگ برخی‌های‌شان نشستیم، قدردانی کرده و این روزهای عزیز و ماندگار را گرامی می‌دارم. بدون تردید زحمات شبانه‌روزی شما عزیزان در برپایی مراسم‌های شورانگیز گرامیداشت مقاومت مردم شهیدپرور و مقاوم خرمشهر و دزفول در خلال روزهای سوگواری فقدان رئیس‌جمهور شهید و همراهان عزیزش، مرضی خداوند متعال و ان‌شاءالله موجب اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت در مقابل دشمنان خدا خواهد بود. از خداوند منان سلامتی و پیروزی‌های روزافزون برای ملت ایران بویژه خوزستان قهرمان تمنا دارم.

Page Generated in 0/0085 sec