printlogo


کد خبر: 285788تاریخ: 1403/3/6 00:00
دور دنیا

بخشی از اسکله شناور آمریکا در غزه را آب برد
رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند امواج دریا بخشی از اسکله شناور آمریکا در غزه را با خود برد. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: امواج دریا بخشی از اسکله شناور آمریکا در غزه را با خود به سواحل شهر اشدود برد. یک مقام نظامی آمریکایی روز جمعه اعلام کرد یک سرباز آمریکایی مستقر روی اسکله در سواحل غزه در یک حادثه غیررزمی روز پنجشنبه بشدت مجروح شده و حال او وخیم گزارش شده است. به گزارش «میلیتاری دات کام» این مقام نظامی آمریکایی اعلام کرده سرباز مجروح به یک بیمارستان در سرزمین‌های اشغالی منتقل شده است. به گفته این مقام مسؤول، این حادثه در سکوی مستقر در ۲ مایلی سواحل غزه و هنگام انتقال کمک از کشتی باری بزرگ موسوم به «‌ام‌وی روی پی بناویدز» به کشتی کوچک‌تر نظامی رخ داده است. این کشتی نظامی قرار بوده کمک‌ها را به غزه منتقل کند. برد کوپر، معاون مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام به خبرنگاران گفت ۳ سرباز این کشور اخیرا در جریان عملیات امدادرسانی مجروح شده‌اند اما از ارائه جزئیات درباره شدت این جراحت‌ها خودداری کرد.
***
آکسیوس به نقل از یک مقام صهیونیست:
مذاکرات اسرا طی روزهای آتی از سر گرفته می‌شود
آکسیوس به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد رئیس سازمان سیا، مدیر موساد و نخست‌وزیر قطر برای از سرگیری مذاکرات اسرا به توافق رسیده‌اند. مدیر موساد پس از دیدار با ویلیام برنز، رئیس سیا و نخست‌وزیر قطر در پاریس به سرزمین‌های اشغالی بازگشت. آکسیوس در گزارش خود از توافق این 3 با ازسرگیری مذاکرات اسرا خبر داد. یک مقام صهیونیست گفته است 3 طرف در پاریس فرمولی را بررسی کردند که اجازه ازسرگیری مذاکرات برای آزادی اسیران را بدهد. تصمیم گرفته شد مذاکرات طی روزهای آینده با میانجیگری مصری‌ها و قطری‌ها از سر گرفته شود. یک منبع آمریکایی نیز گفت در نشست پاریس امکان از سرگیری مذاکرات اسرا بدون تعیین تاریخ دور جدید مورد بحث قرار گرفت. 
***
تظاهرات ژاپنی‌ها علیه حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی
منابع رسانه‌ای از تظاهرات مردمی ژاپنی‌ها مقابل سفارت آمریکا در توکیو علیه حمایت دولت واشنگتن از رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. صدها ژاپنی دیروز در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی و تهیه تسلیحاتی که فلسطینی‌ها را در نوار غزه و کرانه باختری به قتل می‌رساند، تظاهراتی را مقابل سفارت آمریکا ترتیب دادند. معترضان این تظاهرات را تحت عنوان «اقدام مقابل سفارت آمریکا، اقدام اضطراری، صلح برای فلسطین» برگزار کردند. طبق گزارش خبرگزاری سما، پلیس به 4 تظاهرات‌کننده اجازه داد به دروازه سفارت نزدیک شوند و آنها در آنجا بیانیه‌هایی را در محکومیت آمریکا و دست داشتن آن در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین قرائت کردند. معترضان اعلام کردند آمریکا با حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حملات نسل‌کشی علیه ملت فلسطین، خود را شرمسار کرده است. معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی گفتند: بایدن، تو نمی‌توانی پنهان شوی. بایدن نباید از نسل‌کشی حمایت کنی». راهبان بودایی نیز در میان معترضان بودند و خواهان صلح شدند. 
***
بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه از کار افتاد
در حالی که بیمارستان کمال عدوان در کنار بیمارستان العوده در شمال نوار غزه بعد از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها - که به شکل سیستماتیک مراکز پزشکی - بهداشتی را مورد هدف قرار می‌دهد - توانسته بودند به شکل محدود فعال بمانند، روز گذشته منابع فلسطینی اعلام کردند بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه از کار افتاد. این منابع تاکید کردند در سایه تداوم تجاوزات نظامیان صهیونیست در منطقه بیت لاهیا و تیراندازی به سمت بیمارستان، این مرکز پزشکی به طور کامل از کار افتاد. در همین زمینه مدیر بیمارستان کمال عدوان دیروز در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت نیروهای اشغالگر همچنان در اطراف بیمارستان هستند و عقب‌نشینی نکرده‌اند. وی تاکید کرد: بیمارستان کمال عدوان به دلیل محاصره مداوم آن توسط نیروهای اشغالگر از کار افتاد و این در حالی است که هنوز برخی بیماران و کودکان در داخل بیمارستان هستند. مدیر بیمارستان کمال عدوان تصریح کرد: سیستم بهداشتی غزه به هدف اول نیروهای اشغالگر صهیونیست در نوار غزه تبدیل شده است. از سوی دیگر یونیسف درباره خطر جانی شدید برای بیش از 20 نوزاد در بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه به دلیل اتمام ذخایر سوخت هشدار داده است. 
***
اسرائیل درصد تعطیلی راشاتودی
رژیم صهیونیستی بعد از شکست پروژه سانسور تحولات جاری در فلسطین اشغالی اینک به تعطیلی شبکه‌های بین‌المللی مستقر در این منطقه روی آورده است. رسانه‌های صهیونیستی بویژه شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم خواهان توقف فعالیت تعدادی از شبکه‌های خبری در اراضی اشغالی از جمله آرتی روسیه شدند. این رسانه‌ها تاکید کردند باید مانند آنچه در قبال شبکه الجزیره رخ داده برای این شبکه‌ها نیز انجام شود. رسانه‌های صهیونیستی از انعکاس اخبار و تحولات داخل اراضی اشغالی توسط شبکه‌های خبری مختلف ناراضی و خشمگین هستند. در همین راستا تل آویو اقدامات اولیه را برای تعطیلی شبکه الجزیره در داخل اراضی اشغالی اتخاذ کرده است. رسانه‌های مذکور اضافه کردند شبکه تلویزیونی آر تی روسیه و بخش عربی آن همچنان در تل آویو خبرنگار دارد. به نظر می‌رسد بعد از شکست رژیم صهیونیستی در سانسور حقایق موجود در فلسطین اشغالی توسط رسانه‌های جهان اینک برای توقف این موج خبری به تعطیلی رسانه‌های بین‌المللی روی آورده است. 

Page Generated in 0/0060 sec