printlogo


کد خبر: 285792تاریخ: 1403/3/6 00:00
اخبار

سرپرست جدید ورزشگاه آزادی معرفی شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، سرپرست جدید ورزشگاه آزادی معرفی شد. از سوی حسین طلا، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مهدی نصیبی به عنوان سرپرست جدید ورزشگاه آزادی منصوب شد. پیش از این علیرضا فاضلی مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادی را برعهده داشت. مهدی نصیبی سابقه معاونت ورزشی و مدیریت اداری مجموعه ورزشی آزادی و دبیری فدراسیون‌های پرورش اندام و ورزش‌های ناشنوایان را در کارنامه دارد. 
***
احضار 6 استقلالی به کمیته انضباطی
سازمان لیگ از کمیته انضباطی درخواست کرد به اظهارات اعضای تیم استقلال رسیدگی کند. به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خواستار رسیدگی به مصاحبه‌های غیرفنی سرمربی، مربی و برخی بازیکنان استقلال شد. در نامه سازمان لیگ به حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده: «با توجه به آنکه اظهارات و مطالب سراسر کذب عنوان‌شده از سوی جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران، همچنین برخی مربیان و بازیکنان این تیم پس از تساوی با نساجی مازندران در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، آن هم در حالی ‌که هیچگونه مشکلی در برگزاری مسابقه از هر حیث وجود نداشته، نقض ماده 71 مقررات انضباطی محسوب می‌شود، بنابراین متن کامل مصاحبه به پیوست جهت رسیدگی به تخلفات جواد نکونام، سیدمهدی هاشمی‌نسب، محمد نوازی، آرش رضاوند، روزبه چشمی و سیدحسین حسینی به حضور ارسال می‌شود». 
***
۱۴ مدال ایران در پارادوومیدانی جهان
کاروان پارادوومیدانی ایران با کسب ۱۴ مدال به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهانی ۲۰۲۴ در ژاپن پایان داد. یازدهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان که به میزبانی شهر کوبه در کشور ژاپن آغاز شده بود، بعدازظهر شنبه به پایان رسید. در این رقابت‌ها 1073 ورزشکار از 104 کشور دنیا حضور داشتند و طی 9 روز با هم مسابقه دادند. کاروان ایران در این دوره موفق به کسب 4 طلا، 5 نقره و 5 برنز (مجموع 14 مدال) شد و در رده دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت. این در حالی بود که تیم ایران در دوره قبل که سال گذشته به میزبانی فرانسه در شهر پاریس برگزار شد، با 4 طلا، 6 نقره و 2 برنز (مجموع 12 مدال) در رده چهاردهم ایستاده بود. حضور ایران و مدال‌آوری ملی‌پوشان در حالی بود که تعداد مدال‌ها می‌توانست افزایش نیز داشته باشد. رشید مسجدی ملی‌پوش کشورمان که دوره قبل طلا گرفته بود و امید قهرمانی در پارالمپیک پاریس هم بود، روز 20 اردیبهشت درگذشت. ضمن اینکه حامد امیری و امان‌الله پاپی نیز که مدال نقره گرفته بودند، مدال‌های‌شان را به دلیل اعتراض حریفان از دست دادند. این موضوعی بود که در دوره قبل نیز برای پاپی رخ داد. تکرار این اتفاق اصلا نمی‌تواند برای پارادوومیدانی ایران در آستانه اعزام به پارالمپیک خوب باشد. به نظر می‌رسد کادر فنی تیم‌ملی، همچنین انجمن پارادوومیدانی باید در فاصله 3-2 ماهه تا بازی‌های پاریس، فکری در این باره کند تا دوباره شاهد این اتفاقات تلخ و از دست رفتن مدال‌ها نباشیم. 
***
چرا اینتر روی طارمی دست گذاشت؟
گاتزتا دلو اسپورت تطبیق‌پذیری بالای مهدی طارمی را علت اصلی خرید او از سوی باشگاه اینتر دانست. قرارداد مهاجم ۳۱ساله پورتو با این تیم پرتغالی به پایان رسید و او تصمیم گرفت به‌عنوان بازیکن آزاد راهی اینتر شود. اینتر در کنار این بازیکن ایرانی، پیوتر زیلینسکی، هافبک ناپولی را نیز به خدمت گرفته است. روزنامه گاتزتا دلو اسپورت به بررسی انتقال مهدی طارمی به اینتر پرداخت و توضیح داد چرا پیرو آوسیلیو، مدیر ورزشی اینتر، مهدی طارمی را مدنظر گرفت و در نهایت با او به توافق رسید. مدیر اینتر، طارمی را به عنوان بازیکنی مناسب برای تقویت بخش هجومی تیم تحت هدایت سیمونه اینزاگی به این مربی معرفی کرد و اینزاگی نیز موافقتش را با خرید طارمی اعلام کرد. در واقع توانایی بازیکن ایرانی در بازی به عنوان مهاجم مرکزی یا مهاجم کناری دلیل علاقه اینتر به او بوده است. این ویژگی آوسیلیو را متقاعد کرد که برای جذب بازیکن ایرانی پافشاری کند. همه چیز نهایی شده و فقط اعلام رسمی انتقال طارمی به اینتر باقی مانده است. ستاره پورتو به این ترتیب به‌زودی در کنار لائوتارو مارتینس بازی خواهد کرد. این بازیکن آرژانتینی با مارکوس تورام که تابستان گذشته در یک انتقال آزاد به نراتزوری پیوست، همکاری خوبی داشت و طارمی در مواقع لزوم می‌تواند جایگزین هر یک از این دو نفر در بازی‌های فصل آینده شود. مارکو آرناتوویچ نیز می‌تواند به‌عنوان گزینه چهارم باقی بماند. این در شرایطی است که الکسیس سانچس با اتمام قراردادش در پایان فصل به سمت درهای خروجی خواهد رفت. طارمی هفته قبل به میلان سفر کرد. فدریکو پاستورلو، مدیر برنامه‌های مشهور فوتبال ایتالیا، در پستی اینستاگرامی که بعدا حذفش کرد، این موضوع را فاش کرد. این مدیر برنامه که روی انتقال این بازیکن ایرانی به اینتر کار می‌کرد، اعلام کرد طارمی خیلی زود شیفته شهر میلان شده است. مهاجم ایرانی در این فصل با ۱۰ گل و 7 پاس گل در تمام رقابت‌ها کارش را با پورتو به پایان برد. 

Page Generated in 0/0054 sec