printlogo


کد خبر: 285795تاریخ: 1403/3/6 00:00
برای جواد نکونام که درون زمین تدافعی است بیرون آن فوق‌هجومی
حالا وقت بهانه نیست

عبدالله دارابی: استقلال زمانی که ابتکار عمل تنها در دست خودش بود و هیچ نیازی به ابر و باد و مه و... نداشت، نتوانست از پس نساجی ته‌جدولی برآید و صدر را پس از هفته‌ها و در حساس‌ترین زمان به رقیبش واگذار کرد! در این بازی به زعم آبی‌ها  یک پنالتی استقلال سوخت که برخی کارشناسان بر آن صحه گذاشتند و برخی نیز که اتفاقا تعدادشان بیشتر بود، رای داور را تایید کردند، البته مرسوم بین کارشناسان داوری بویژه در این روزهای حساس، تایید نظر داور است. همان طور که اگر اخراج بازیکن استقلال خوزستان و پنالتی پرسپولیس اعلام نمی‌شد نیز کارشناسان اولی را سرخوردن ناخواسته و دومی را برخورد طبیعی و فاقد فاکتور پنالتی یا دایو امیری عنوان می‌کردند. بویژه که پس از پرونده اخیر، داوران به دلیل کاهش اعتماد عمومی تحت فشارند و شاید کمیته داوران از کارشناسان و همکاران قدیمی‌شان هم خواسته باشد فشار مضاعف بر داوران و همکاران خویش وارد نکنند! آنچه اما نباید مورد غفلت واقع شود، نمایش ضعیف استقلال در قائمشهر بود که در وهله اول، انتقاد را متوجه نکونام به عنوان مسؤول فنی تیم می‌کند. آقای نکونام! قابل کتمان نیست که پنالتی تیم شما به هر دلیلی اعلام نشد و این را نیز همگان می‌دانند که تیم‌تان به واسطه نوع بازی‌اش، روی همین تک‌فرصت‌ها حساب ویژه باز کرده است اما آیا تیمی که در کورس قهرمانی است و در روزهای پایانی رقابت‌ها با اختلاف شکننده فقط یک امتیاز از رقیبش در صدر بود، نباید قادر به ایجاد چند موقعیت گل برابر تیمی در معرض سقوط باشد؟ آقای نکونام! اگر هیچ اشتباهی در قضاوت حیدری رخ نداده بود، امروز چه جوابی در قبال واگذار کردن صدر جدول برای هواداران استقلال داشتید؟ همه می‌دانند امسال نکونام و شاگردانش با وجود مشکلات و برخی کارشکنی‌ها، مردانه جنگیدند و استقامت ورزیدند، صدرنشین شدند و ماندند اما چیزی که برای هواداران استقلال نمی‌تواند قابل قبول باشد، از دست رفتن صدر و شاید قهرمانی در 2 هفته پایانی لیگ است. قطعا آنها معتقدند اگر قرار بر از دست دادن امتیاز بود، برای‌مان قابل هضم‌تر بود که این امتیاز در برابر مدعیان بالای جدول از دست می‌رفت که نسبت به استقلال مهره‌ها و امکانات خیلی بیشتری داشتند، نه تیم پایین جدولی و آن هم در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ! نکونام که در زمره بازیکنان باتجربه و سطح اول این کشور بوده است و چنین سرد و گرم‌هایی در فوتبال را چشیده و در مربیگری نیز کم‌تجربه نیست، باید بداند به این توضیحات ولو بحق، امتیازی تعلق نمی‌گیرد؛ همان طور که به حقی که از استقلال در بازی رفت با سپاهان به خاطر اشتباه محرز داوری ضایع شد و منجر به تنها شکست آبی‌پوشان در لیگ برتر شد و همه کارشناسان و حتی کمیته داوران نیز بر آن صحه گذاشتند، هیچ امتیازی عودت داده نشد. پس آقای سرمربی! بکوش تا ایرادات فنی تیمت را در ۲ بازی پایانی برطرف‌سازی و وظیفه‌ات را به نحو مطلوب به سرانجام برسانی که فرصت برای اینگونه صحبت‌ها در آخر لیگ هست و خریدار بیشتری دارد. 
استقلال 2 بازی نسبتا آسان‌تر را در پیش دارد و همان طور که پیش‌تر گفتیم احتمال ناکامی پرسپولیس در قزوین دقیقا به اندازه استقلال در قائمشهر است. متاسفانه نکونام و چند نفر از بازیکنان استقلال در خاتمه دیدار با نساجی به گونه‌ای حرف زدند که گویی کار جام تمام شده است و آبی‌ها هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند.
پیش از این پرسپولیسی‌ها امید بسیار زیادی داشتند که استقلال در قائمشهر به مشکل می‌خورد و چنین شد و پس‌فردا (سه‌شنبه) هم قطعا پرسپولیس روز بسیار سختی را مقابل شمس‌آذر در قزوین پیش رو دارد. حال سوال این است: آیا نکونام با این وضعیت قادر است تیمش را مقابل گل‌گهر در تهران برنده کند؟ این همه صحبت از داوری و فدراسیون فوتبال و شخص تاج، الان زمانش بود؟ اگر در آخرین ساعات سه‌شنبه، خبر توقف  پرسپولیس از قزوین مخابره شد، نکونام و تیمش در صورت پیروزی مقابل گل‌گهر آیا از حرف‌های‌شان در قائمشهر پشیمان نمی‌شوند؟ بهتر بود نکونام و بازیکنان بزرگ‌تر استقلال در خاتمه بازی با نساجی حرف‌های مهم خود را محول می‌کردند به پایان لیگ. برای زدن این حرف‌ها همیشه فرصت هست و آنچه برای آبی‌ها اهمیت دارد، حفظ تمرکزشان در روزهای پایانی لیگ است.

Page Generated in 0/0065 sec