مهدی زرین نام:پیامکهای ماهانه واریز حق بیمه به منظور اطلاع ذینفعان از روزهای کارکرد در هر ماه، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و عنوان شغلی، از انتهای سال گذشته در 2 استان کشور اجرایی شده بود و از ابتدای خرداد سال جاری، برای عموم بیمهشدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبتنام کردهاند، ارسال میشود. در صورتی که بیمهشده مغایرتی در اطلاعات دریافتی مشاهد کند، میتواند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمهشدگان/ خوداظهاری/ اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال، اعتراض خود را ثبت کند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز اجرای طرح اطلاعرسانی ماهانه از طریق ارسال پیامک به بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی خبر داد.
میرهاشم موسوی افزود: این طرح با هدف افزایش شفافیت، اطلاع بیمهشدگان از حقوق خود و همچنین حمایت از حقوق بیمهای کارگران از سوی سازمان تأمیناجتماعی اجرا شده تا 3 موضوع مهم دستمزد مبنای کسر حق بیمه، تعداد روزهای کارکرد در ماه، همچنین عناوین شغلی به صورت ماهانه به اطلاع بیمهشدگان برسد. در صورتی که بیمهشده مغایرتی در اطلاعات دریافتی مشاهد کند، میتواند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کند. وی گفت: تمام خدماتی که سازمان تأمین اجتماعی در مواردی مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی، برقراری مستمری بازماندگان و برخی غرامتها به بیمهشدگان ارائه میدهد، تابعی از حقوق مبنای کسر حق بیمه، روزهای کارکرد در هر ماه و نیز عناوین شغلی بیمهشدگان است. موسوی افزود: اگر عنوان شغلی، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و همینطور روزهای کارکرد در هر ماه افراد مشمول قانون تأمین اجتماعی به شکل واقعی به سازمان تأمین اجتماعی اعلام نشود و حق بیمه افراد بر مبنای اطلاعات واقعی در این زمینه محاسبه و پرداخت نشود، بیمهشدگان تأمین اجتماعی در زمان نیاز به بهرهمندی از خدمات و مواهب بیمه تأمین اجتماعی دچار مشکل شده و متضرر میشوند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: طرح اطلاعرسانی ماهانه از طریق ارسال پیامک به بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی، با رویکرد پیشگیری از بروز مشکلات آتی برای بیمهشدگان اجرا میشود و امیدواریم اگر مشکلی در این مورد وجود دارد، در ابتدا با تعامل بین کارگران و کارفرمایان حل شود و اگر از این طریق مشکلات احتمالی حل نشد، ما هم آمادگی داریم برای کمک به حل اختلافات درباره دستمزد مبنای کسر حق بیمه، عناوین شغلی و نیز روزهای کارکرد ماهانه اقدامات قانونی لازم را انجام دهیم.