printlogo


کد خبر: 285822تاریخ: 1403/3/7 00:00
اخبار

سارا حاتمی بلاگر می‌شود
فیلم کوتاه «چالش» به کارگردانی و نویسندگی حسین جعفری و تهیه‌کنندگی حمید انصاری، با بازی سارا حاتمی مقابل دوربین رفت. در خلاصه داستان «چالش» آمده است: آناهیتا بلاگر نوجوانی است که تصمیم دارد چالشی را در یک میهمانی برگزار کند اما شرایط آنطور که فکرش را می‌کرد، پیش نمی‌رود.
سارا حاتمی در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی «کت چرمی» موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن و سال گذشته نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.
***
تمدید مهلت ارسال آثار به همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌‌نامه «فیلم- جُستار» به ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد. مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه‌ «فیلم‌ -جُستار» به ششمین همایش مطالعات فیلم ‌کوتاه تهران، که در فراخوان تا ۶ خرداد ۱۴۰۳ اعلام شده بود، تا پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد. در این دوره از همایش که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در 4 بخش‌ «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌- جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم- جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش یافته است.
***
منتخب جشنواره تئاتر رضوی به حوزه هنری می‌آید
نمایش «سنجاب» به نویسندگی لیلا روغنگیر‌قزوینی و کارگردانی مهدی روزبهانی از ۷ تا ۱۸ خرداد ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
«سنجاب» منتخب هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، نمایشی است در قالب درام اجتماعی و اتفاقات گذشته و آینده خانواده‌ای را روایت می‌کند که درگیر اتفاقاتی می‌شوند که پس از ۴۰ سال یک راز سر به مهر برملا می‌شود. در نمایش «سنجاب» فروزان ‌حسینی، سامان ‌شکیبا، محمدمحسن ‌شفیعی، آرمان ‌پورفرخ، مهسا ‌ابراهیمی‌‌کیا و عرشیا ‌کرمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
***
نصب تیغه‌های فلزی تئاترشهر تا ۴۵ روز آینده
رئیس مجموعه تئاترشهر با اعلام این خبر که بهمن‌ماه شاهد افتتاح پروژه حریم تئاترشهر خواهیم بود، گفت: تا ۴۵ روز دیگر تیغه‌ها در ضلع جنوب و غرب مجموعه نصب می‌شود. سیدمحمدجواد طاهری درباره مراحل عمرانی ایجاد حریم تئاترشهر اظهار کرد: در مراحل پایانی فاز ۲ هستیم و به‌زودی وارد فاز ۳ می‌شویم. هم‌اکنون بتن‌ریزی فونداسیون انجام شده و تیغه‌ها در حال ساخت است. در فاز ۳ تیغه‌ها در ضلع جنوب و بخشی از ضلع غرب یعنی خیابان ولیعصر نصب می‌شود. پس از اتمام این 2 ضلع سراغ ضلع شمال و شرق یعنی مترو و پارک دانشجو می‌روند.
***
ترجمه «دوربین عکاسی» به چاپ نهم رسید
کتاب «دوربین عکاسی» نوشته آنسل آدامز با ترجمه پیروز سیار به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ نهم رسیده است. موضوع اصلی کتاب دوربین عکاسی، مبحث «پیش نگری» است (هنر «از پیش دیدن» تصویر قطعی، پیش از آنکه مسدودگر دوربین به کار افتد). مبحث دیگر آرایش تصویر است که از راه انتخاب عدسی و دوربین، گشادگی دیافراگم، سرعت انسداد، مکان دوربین عکاسی، تنظیم بدنه پیشین و... است.
آنسل آدامز (Ansel Easton Adams) (1902–1984) عکاس آمریکایی است. شهرت وی بیشتر به دلیل عکس‌های او از طبیعت و چشم‌اندازهای غرب آمریکاست.
***
ترانه‌سرای افسانه‌ای آثار «دیزنی» درگذشت
«ریچارد شرمن» آهنگساز و ترانه‌سرای فیلم‌های کلاسیک دیزنی مانند «مری پاپینز» و «چیتی چیتی بنگ بنگ» در 95 سالگی در بورلی هیلز درگذشت.برادران شرمن سال ۲۰۰۵ وارد تالار مشاهیر آهنگسازان شدند و سال ۲۰۰۸ مدال ملی هنر ایالات متحده را دریافت کردند. برخی از شناخته‌شده‌ترین آهنگ‌ها و ترانه‌های ساخته‌شده توسط «ریچار د شرمن» در فیلم‌های موزیکال اکشن و انیمیشنی از جمله «شادترین میلیونر»، «شمشیر در سنگ»، «کتاب جنگل»، «ماجراهای وینی پو»، «اسنوپی بیا اینجا» و «تار شارلوت» شکل گرفته است. «ریچارد شرمن» ۱۲ ژوئن ۱۹۲۸ در شهر نیویورک متولد شد و برنده 3 جایزه گرمی و ۲۴ آلبوم طلایی و پلاتین شده است و به پاس خدماتش به صنعت هنر ستاره‌ای در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود دریافت کرده است.
***
علی قمصری و روایت موسیقایی «پیروز و پریزاد»
جدیدترین پروژه علی قمصری به نام «پیروز و پریزاد» روزهای پنجشنبه ۱۰ و شنبه ۱۲ خرداد روی صحنه خواهد رفت. علی قمصری (نوازنده تار و آهنگساز) درباره این نمایش در فضای مجازی نوشته است: «اثر «پیروز و پریزاد» روی داستانی تمام منظوم از احسان افشاری است. این اثر با محوریت موسیقی، بهره گرفتن از آداب نمایشی و حضور گروه حرکت و جلوه‌های بصری گسترده، به عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌های علی قمصری روی صحنه می‌رود. «پیروز و پریزاد» را می‌توان از معدود نمونه‌های اثر ادبی موسیقایی ایرانی دانست که نویسنده و آهنگساز بر پایه‌ نگرشی مشترک، عزم بر خلق آن داشته‌اند که نه اقتباسی از ادبیات کهن است و نه ترجمانی از اپراهای غربی. بهره‌گیری از آواز و تحریرهای ایرانی، تمرکز بر سازهای ملی بویژه سازهای دیرینه و چند هزار ساله، بر مختصات ایرانی «پیروز و پریزاد» صحه می‌گذارد.

Page Generated in 0/0078 sec