printlogo


کد خبر: 285830تاریخ: 1403/3/7 00:00
اخبار

حرکت نمادین تیم شیلیایی در حمایت از غزه
بازیکنان تیم دپورتیوو پالستینو قبل از بازی برابر یونیون در لیگ شیلی دست به اقدامی جالب در حمایت از کودکان غزه زدند. فوتبال ورزشی فراتر از مرزهاست و این موضوع در لیگ شیلی ثابت شد. بعدازظهر شنبه، حرکت خوبی از سوی بازیکنان تیم دپورتیوو پالستینو در اعتراض به کشته شدن هزاران کودک در جنگ اسرائیل علیه مردم غزه مشاهده شد. قبل از بازی بین پالستینو و یونیون اسپانیا، بازیکنان تیم میزبان وانمود کردند دست در دستان «بچه‌های نامرئی» وارد زمین می‌شوند و اینگونه به داخل زمین رفتند. متعاقبا آنها کاپشن‌های ورزشی خود را به نشانه محکومیت مرگ هزاران کودک فلسطینی روی چمن‌ها انداختند و دستان خود را روی شانه‌های کودکان نامرئی گذاشتند. «فراتر از یک تیم، همه برای یک ملت»، این پیام باشگاه شیلیایی است که بیش از 12000 کیلومتر با درگیری‌ها فاصله دارد؛ ژست نمادینی که ویدئوی آن بیش از 149000 بازدید در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
***
کمیته اخلاق علی خسروی را ۲۰ روز محروم کرد
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از صدور دستور موقت برای عضو کمیته داوران خبر داد. کمیته اخلاق با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد: نظر به تقاضای دیوان تحقیقات و با عنایت به محتویات پرونده، مدارک، مستندات و گزارش‌های واصله علیه علی خسروی، عضو کمیته داوران مبنی بر تخلف اخلاقی وی با توجه به اینکه این نوع رفتار، نقض آشکار قوانین و مقررات اخلاقی محسوب می‌شود که به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌کند و اینکه صدور حکم نهایی درباره وی مستلزم تکمیل تحقیقات مقدماتی است، لذا بنا بر اهمیت موضوع به استناد مواد ۲۳ و ۶۵ آیین‌نامه کمیته اخلاق، دستور موقت دایر بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر و اعلام می‌شود. بر همین اساس نامبرده از هر نوع فعالیت فوتبالی، فوتسالی و فوتبال ساحلی از جمله ورود به ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها به مدت ۲۰ روز تا صدور رای قطعی محروم است. این رای ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ به ایشان قابل اعتراض در کمیته استیناف است. ضمنا از طریق سازمان لیگ و حراست فدراسیون با نهادهای ذی‌ربط جهت اجرای حکم و ممانعت از ورود به باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و اماکن فوتبالی اقدام لازم به عمل آید. نتیحه عدم اجرا متوجه مقامات مستنکف و باشگاه‌ها خواهد بود.
***
پائز: حالا بیشتر شبیه یک تیم هستیم
سرمربی تیم‌ ملی والیبال ایران با وجود ۳ شکست در لیگ ملت‌ها، گفت: در مسابقه با کوبا پیشرفت‌های زیادی در خیلی از فاکتورها و کیفیت بازیکنان شاهد بودیم و حالا بیشتر شبیه یک تیم هستیم. تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها مغلوب کوبا شد تا سومین شکست خود در این دوره از بازی‌ها را متحمل شود و شانس کسب سهمیه المپیک برای ملی‌پوشان کشورمان کمتر شود. سرمربی تیم‌ ملی والیبال ایران درباره مسابقه با این تیم گفت: بله! این حقیقت است که تیم ایران در بازی سوم شکست خورد. در مسابقه با کوبا پیشرفت‌های زیادی در خیلی از فاکتورها و کیفیت بازیکنان شاهد بودیم. حالا بیشتر شبیه یک تیم هستیم. موریس موتا پائز با تاکید بر اینکه بازیکنان ایران پیشرفت کرده‌اند، تصریح کرد: باید این موضوع را در ذهن‌مان نگه داریم که ناامیدی همیشه بزرگ است اما باید از این ناامیدی به عنوان قدرتی برای بهتر کار کردن و بهتر انجام دادن در دفعه بعد استفاده کنیم. وی درباره دیدار آینده تیم‌ ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین گفت: آرژانتین از تیم‌هایی است که بسیار خطرناک است، چرا که بر پایه قدرت بازی نمی‌کنند، بلکه تیم باهوشی هستند. پائز ادامه داد: بازیکنان آرژانتین اشتباهات کمی دارند و خوب سرویس می‌زنند و دفاع خوبی دارند. این چالش بزرگی برای ایران است به خاطر اینکه آنها کاملا متفاوت از کوبا و ایتالیا هستند. حتی شاید برای ما بدترین گزینه ممکن باشند، چرا که تیمی استوار هستند.
***
العین مقتدرانه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد
العین با جبران شکست دیدار رفت برابر یوکوهاما مارینوس، مقتدرانه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، ۲ تیم العین و یوکوهاما مارینوس به مصاف هم رفتند. این بازی در حالی برگزار شد که نماینده ژاپن در دیدار رفت با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیده بود. العین در دیدار برگشت جبران کرد و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید تا علاوه بر جبران شکست رفت جام قهرمانی را بالای سر ببرد و یک شگفتی بزرگ را خلق کند، چرا که در مراحل قبل هم النصر و الهلال را حذف کرده بود. العین بازی را بهتر آغاز کرد و دقیقه ۸ توسط سفیان رحیمی به گل رسید. دقیقه ۲۳ کاکو گل دوم العین را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. نماینده ژاپن دقیقه ۴۰ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما اخراج بازیکن نماینده ژاپن در دقایق پایانی نیمه نخست شرایط را برای این تیم سخت کرد. سفیان رحیمی، ستاره مراکشی العین دقیقه ۶۷ گل سوم العین را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود و العین در دقایق ۹۱ و ۹۵، ۲ بار دیگر این بار توسط لابا و پالاسیوس به گل رسید تا با نتیجه ۵ بر یک پیروز این دیدار شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

Page Generated in 0/0059 sec