printlogo


کد خبر: 285864تاریخ: 1403/3/8 00:00
اخبار

رونمایی از دیوارنگاره تازه میدان انقلاب
جدیدترین دیوارنگاره میدان انقلاب اسلامی با به تصویر کشیدن حضور گسترده مردم ایران در تشییع تاریخی سید شهیدان خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و دیگر همراهان شهیدشان صبح روز گذشته رونمایی شد.
این دیوارنگاره با اشاره به وداع قدرشناسانه و قیام ۱۲ میلیونی مردم ایران در تشییع تاریخی سید شهیدان خدمت در شهرهای تبریز، قم، تهران، مشهد و بیرجند همراه با شعار «بدرقه ۱۲ میلیونی» به نمایش درآمد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به همراه دیگر همراهان‌شان روز ۳۰ اردیبهشت در سفر به استان آذربایجان شرقی و در حین خدمت به فیض شهادت نائل آمدند.
***
علیرضا قربانی در دوبی روی صحنه می‌رود
علیرضا قربانی ۷ ژوئن برابر با ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در سالن اپرای شهر دوبی روی صحنه می‌رود.
مدیریت هنری این کنسرت بر عهده حسام ناصری است. کنسرت علیرضا قربانی در دوبی با همراهی ارکستر فردوس که معتبرترین ارکستر امارات است و توسط‌ ای آر رحمان آهنگساز برجسته برنده اسکار و گلدن‌گلوب بنیانگذاری شده است، برگزار می‌شود.
در این کنسرت به ترتیب قطعات «عروج»، «هم‌گناه»، «پریشانی»، «پل»، «مرا ببخش»، «بی‌گناه»، «می‌دانی تو»، «شوشتری»، «مدار صفر درجه»، «عاشقانه نیست»، «ارغوان»، «عشق آسان ندارد»، «خیال خوش» و «روزگار غریب» اجرا می‌شود. علیرضا قربانی پس از اجرای تهران در نوروز ۱۴۰۳، در برلین، گوتنبرگ و میلان نیز روی صحنه رفته است.
***
امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی به تئاتر بازمی‌گردند
نمایش «این دنیا یه کنسرت..‌. به من بدهکاره» به نویسندگی و کارگردانی سهند خیرآبادی با بازی امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی از ۲۱ خرداد در دور دوم اجرا روی صحنه می‌رود.
این نمایش پس از پشت سر گذاشتن دور نخست اجراهای خود در سالن چهارسوی تئاترشهر و شهرهای دوبی، آمل و گرگان، در دور دوم اجرا به پردیس تئاتر شهرزاد می‌آید. امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی بازیگران این اثر نمایشی هستند که از ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: «مهران، مردی میانسال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطبان در میان بگذارد و... ».
***
آغاز دور جدید نام‌نویسی شورای فیلم‌اولی‌ها 
دور جدید ثبت‌نام و درخواست متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی از روز گذشته ۷ خردادماه در سامانه کارگردانان فیلم‌اولی در سایت بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد. برای بررسی درخواست‌‌های جدید متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی، سامانه ثبت درخواست و بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان متقاضی ساخت نخستین فیلم بلند سینمایی از ساعت ۱۰‌ صبح دوشنبه ۷ خرداد تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۳۱ خرداد سال جاری فعال است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد سینمایی فارابی یا درگاه ثبت درخواست بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اول به نشانی http://fcfaval.ir فرم‌ها و مستندات مورد نیاز (از جمله نمونه فیلم داستانی) خود را در سامانه مذکور ثبت و بارگذاری کنند.
شیوه‌نامه و مقررات شورای بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ به انضمام مدارک مورد نیاز در سامانه مذکور در دسترس همه متقاضیان قرار دارد.
***
شاعر «آه و آهو» درگذشت
عزیز شبانی، استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر در ۷۲ سالگی از دنیا رفت.
محمد ولی‌زاده، نویسنده و ناشر با اعلام این خبر گفت: این شاعر شیرازی صبح روز گذشته بعد از مدتی بیماری در فیروزآباد از دنیا رفت. به گفته او، هنوز زمان مراسم  تشییع و خاکسپاری شبانی مشخص نیست.
عزیز شبانی، متولد ۲۹ بهمن ۱۳۳۱ در فیروزآباد فارس بود. او تحصیلات تکمیلی خود را با نوشتن رساله «مهم‌ترین عوامل تأویل‌پذیری شعر حافظ» در دوره دکترا (در دانشگاه شیراز و با راهنمایی استاد دکتر منصور رستگار فسایی) به پایان رساند. او سال‌ها دبیر دبیرستان‌های فیروزآباد، شیراز و مدرس (استادیار مدعو) دانشگاه‌های شیراز بود. «از بوف کوری‌ها و...» و «آه و آهو» از مجموعه شعرهای منتشر شده او است.
***
محمد سلوکی مجری برنامه اقتصادی «کارمانی» شد
اولین قسمت از رئالیتی‌شو (برنامه واقع‌نما) «کارمانی» با شعار «تماشای این برنامه به سود شماست» و اجرای محمد سلوکی از امروز  ۸ خردادماه در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود. این رئالیتی‌شو با هدف ترویج سرمایه‌گذاری جمعی و رونق کسب‌وکارها، به دنبال ایجاد فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری هر سه‌شنبه در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.
در این برنامه، ۵۰ تیم که شرایط لازم برای تامین مالی جمعی را دارند، حضور خواهند داشت و در هر قسمت 2 تیم، طرح‌های خود را به 3 متخصص حوزه اقتصاد، مدیریت، کارآفرینی و... ارائه می‌دهند. در نهایت، تیم‌های‌ برتر موفق به دریافت مجوز برای راه‌اندازی پویش تامین مالی جمعی در یک سکو خواهند شد.

Page Generated in 0/0060 sec