printlogo


کد خبر: 285879تاریخ: 1403/3/8 00:00
خبر
وزیر راه و شهرسازی: سقف اجاره‌بها هفته آینده اعلام می‌‎شود

وزیر راه و شهرسازی ابتدای هفته جاری فرصتی 48 ساعته به شورای عالی مسکن استان‌ها داد تا سقف اجاره‌‌بهای منطقه خود را اعلام کنند و پس از آن با بررسی این آمار، سقف اجاره‌بهای هر منطقه اعلام شود. این فرآیند در حال انجام است و تا ابتدای هفته آینده سقف اجاره‌بها اعلام خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، دیروز ۷ خرداد در سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به استان البرز و شهر جدید هشتگرد (مهستان)، ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان افتتاح شد. بر اساس این گزارش، تعداد ۳ هزار و ۸۰ واحد در مهستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید افتتاح شد. همچنین ۳ هزار و ۳۶۷ واحد مسکونی مهر نیز در پردیس به شکل ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. گفتنی است شروع عملیات آماده‌سازی فازهای یک، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و 7 به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان، شروع عملیات ساخت ۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن مهستان، افتتاح روشنایی فاز ۷ به طول ۴ کیلومتر به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و افتتاح اسکیت پارک مجموعه شهید ابراهیمی به مبلغ ۵ میلیارد تومان از جمله برنامه‌هایی است که در این سفر انجام شد.
* ۳۵ همت از طریق مولدسازی برای تکمیل مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل مسکن مهر در دولت سیزدهم به ۱۳۷ هزار واحد رسید، از تامین منابع مالی ۳۵ هزار میلیارد تومان از طریق مولدسازی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر خبر داد. مهرداد بذرپاش دیروز در مراسم افتتاح ۶ هزار و 447 واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با بیان اینکه افتتاح‌های امروز در مهستان و پردیس مدیون پیگیری‌های متعدد رئیس‌جمهور شهید است، گفت: اتمام این واحدها و دیگر واحدهایی که در سراسر کشور در حال انجام است، حاصل جلسات متعدد طولانی مدت و پیگیری‌های رئیس‌جمهور شهید و مجموعه وزارت راه وشهرسازی است. 
* سقف اجاره‌بها هفته آینده جمع‌بندی و ابلاغ می‌شود
وزیر راه و شهرسازی همچنین از تعیین و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نیمه خرداد خبر داد. وی گفت: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ وضعیت پرداخت تسهیلات رشد ۲ برابری داشت اما در 2 ماه ابتدای سال عملکرد بانک‌ها کمتر از انتظار بود.  بذرپاش بیان کرد: در جلسه هفدهم شورای عالی مسکن که به ریاست آقای مخبر برگزار شد، در برنامه قرار گرفت تا از طریق بانک مرکزی عملیات تزریق مالی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شود و پروژه‌ها متوقف نشود. وی تصریح کرد: توقف پروژه‌های نهضت ملی مسکن خط قرمز ما است. عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: تاکنون ساخت 2 میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد بیش از ۵۵۰ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شد. بذرپاش بیان کرد: در شهرهای جدید که یکی از کانون‌های جمعیتی واحدهای مسکونی مهر به‌شمار می‌رود، تمرکز ویژه داریم. در حال حاضر در پردیس تعداد محدودی باقی‌مانده و هم‌اکنون در این شهر از حالت بحران خارج شده‌ایم. به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پرند نیز تقریبا به‌اتمام رسیده است. همچنین در شهرهای جدید گلبهار،  فولادشهر و تعداد دیگری از شهرهای جدید واحدهای کمی باقی‌مانده است که به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد. بذرپاش گفت: بخشی از منابع مالی برای تولید مسکن اختصاص به واحدهای مسکن مهر داشت که با تحویل این واحدها تمرکز بیشتری روی تکمیل واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت. وی درباره تعیین سقف اجاره‌بها نیز اعلام کرد: تعیین سقف اجاره‌بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد. 

Page Generated in 0/0057 sec