printlogo


کد خبر: 285886تاریخ: 1403/3/8 00:00
«وطن امروز» گزارش می‌دهد؛ روز سرنوشت‌ساز سرخابی‌ها در قزوین و تهران
جا بمانی جام را دادی

مهدی تقوی: حتی قهارترین سناریونویس‌ها هم نمی‌توانستند در ابتدای لیگ جاری چنین هفته‌های پایانی هیجان‌انگیزی را متصور شوند. استقلال از 28 هفته لیگ برتر، 21 هفته را در صدر بود اما اتفاقات جادویی در شامگاه جمعه گذشته ناگهان همه چیز را عوض کرد. پرسپولیس بازی 3 بر صفر باخته را در عرض 20 دقیقه با برد
4 بر 3 تاخت زد و استقلال که تصور می‌کرد با همان یک امتیاز قائمشهر، قهرمانی‌اش را تضمین کرده است، در نهایت ناباوری مقابل نساجی به تساوی بدون گل رضایت داد. این چنین بود که قرمزها در یکی از آخرین پیچ‌های حساس لیگ برتر، به صدر رسیدند اما هنوز هیچ چیز تمام نشده است. 2 بازی باقی مانده و بدون شک در طول این 180 دقیقه می‌توانیم شاهد عجیب و غریب‌ترین اتفاقات ممکن باشیم. 
امشب پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌هایش در فصل جاری میهمان پدیده لیگ بیست‌وسوم است. دیدار با شمس‌آذر از آن نبردهایی است که شاید نتیجه‌اش تا سال‌های سال در ذهن هواداران فوتبال ایران بماند. پرسپولیس بعد از متوقف شدن در هفته هشتم لیگ برتر مقابل ملوان، صدر جدول لیگ را به  شاگردان نکونام تحویل داد و نتوانست این جایگاه را طی 7 ماه اخیر (با بازی‌های برابر) پس بگیرد اما هنوز هیچ چیز برای آنها قطعی نیست. هواداران پرسپولیس پس از دیدار هیجان‌انگیز مقابل استقلال خوزستان سر از پا نمی‌شناختند و هنوز هم بابت این برد خوشحال هستند اما 2 بازی سرنوشت‌ساز و به مراتب سخت‌تر نسبت به استقلال تهران پیش روی آنها قرار دارد که باید یکی از آنها را بیرون از تهران انجام دهند. پرسپولیس امشب در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف شمس‌آذر می‌رود؛ تیمی که توانسته در این فصل سپاهان را مغلوب کند و عملکرد خوبی در جریان شکست 3 بر 2 برابر استقلال داشته باشد و نشان داده با حمایت هوادارانش حریفان را به دردسر می‌اندازد اما سرخ‌پوشان هم بخوبی می‌دانند فرصت از دست دادن امتیاز ندارند و لغزشی کوچک هم شاید جام قهرمانی لیگ برتر را مثل جام حذفی از آنها بگیرد. شمس‌آذر در 4 دیدار اخیرش شکستی نداشته و از سوی دیگر در 3 بازی خانگی گذشته‌ موفق به کسب پیروزی شده که همه این موارد نشان می‌دهد پرسپولیس روز راحتی در قزوین ندارد اما عبور قرمزها از این گردنه هم آنها را وارد یک بازی سخت در ورزشگاه آزادی مقابل مس رفسنجان می‌کند. 
* بود و نبود گولسیانی در حد یک جام
بدون تردید بزرگ‌ترین مشکلی که اوسمار مقابل استقلال خوزستان با آن مواجه شد و صد البته آن را  در ابتدا چندان جدی نگرفت، مصدومیت مدافع گرجی‌اش بود. گولسیانی به خاطر مصدومیت بازی را از دست داد تا در دقیقه 90، قرمزها با یک تغییر بزرگ پا به میدان بگذارند. اگرچه در 3 گل دریافتی برابر استقلال خوزستان، نقش دانیال اسماعیلی‌فر و کنعانی‌زادگان و حتی کریم حسن به چشم آمد اما اوسمار بخوبی دید بزرگ‌ترین مشکلش در خط تدافعی، عدم انطباق‌پذیری فرشاد فرجی درون زمین است. این مدافع که یکی از بدترین روزهایش را سپری می‌کرد، نیمه دوم جای خود را به علی نعمتی داد که او هم نتوانست بازی خوبی ارائه دهد و تا مرز اخراج از زمین پیش رفت. بدون شک اگر گولسیانی به بازی امشب نرسد، پرسپولیس بهای بسیار زیادی را پرداخت خواهد کرد. البته از آنجا که این مدافع به تیم‌ ملی کشورش دعوت شده  و باید در مسابقات یورو حاضر شود، شاید راضی نشود با مصدومیت برای پرسپولیس بازی کند. بزرگ‌ترین هدف زندگی این مدافع حضور با تیم‌ ملی گرجستان در یورو یا جام‌جهانی بوده و حالا که به یک قدمی یکی از آنها رسیده، نمی‌خواهد به خاطر مصدومیت، تیم‌ ملی و مسابقات یورو را از دست دهد. البته از سوی دیگر او این دعوت را مدیون پرسپولیس است و باید دید در نهایت کادر پزشکی قرمزها مجوز حضور او را مقابل شمش‌آذر صادر می‌کند یا نه. اگر او به هر ترتیبی به بازی نرسد، تردید نکنید نه فرجی و نه نعمتی، قادر به پر کردن جایش نیستند و این بدترین خبر برای هوادارانی است که حالا به یک قدمی فتح جام رسیده‌اند. اگر بازی شروع شد و خبری از حضور گئورگی در بازی نبود، به عنوان یک پرسپولیسی خودتان را برای وقوع هر اتفاقی آماده کنید.
***
آبی‌پوشان به دنبال برد در آخرین بازی خانگی
استقلال با تساوی بدموقع مقابل نساجی مازندران، صدر جدول را از دست داد تا سرنوشت قهرمانی فعلا به دست پرسپولیس بیفتد ولی واقعیت این است که هر اتفاقی در فوتبال ممکن است رخ دهد و شاید دوباره صدر جدول آبی و دنیا به کام آبی‌ها شود. استقلال البته باید ۲ بازی آخرش را ببرد و امیدوار باشد پرسپولیس مقابل شمس‌آذر یا مس رفسنجان که حریفان چغری هم هستند، امتیاز از دست بدهد و در آن صورت آنها صدرنشین و قهرمان خواهند شد. از این رو باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای خواهان حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه شد تا با حمایت آنها از سد حرف سیرجانی خود عبور کند. گل‌گهر حال و روز خوشی ندارد و در 5 بازی آخرش ۳ مساوی و ۲ باخت را متحمل شده و اکنون با 36 امتیاز در جدول لیگ هشتم است و شاید بازیکنانش هم انگیزه زیادی برای بازی نداشته باشند. ۲ پله بالا و پایین در جدول لیگ خیلی فرقی به حال بازیکنان این تیم کویرنشین نمی‌کند و شاید گل‌گهری‌ها تمام توان خود را روی نیمه‌نهایی جام حذفی بگذارند؛ جایی که 26 خرداد باید در اصفهان به مصاف سپاهان بروند و به این ترتیب استقلال بازی سختی مقابل گل‌گهر نخواهد داشت. بازی رفت با تساوی یک - یک تمام شد ولی استقلال امشب فقط دنبال برد است. گل‌گهر تاکنون موفق به شکست استقلال در لیگ نشده، حتی زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم بود. آبی‌پوشان تهرانی قصد دارند با برد در آخرین دیدار خانگی فصل، تا لحظه آخر به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار باشند و شاید هم دست کاپیتان استقلال به جام رسید.

Page Generated in 0/0054 sec