printlogo


کد خبر: 285895تاریخ: 1403/3/9 00:00
اخبار

«احمدرضا بوفون» در فینال جشنواره فیلم فرانسوی
فیلم کوتاه «احمدرضا بوفون» به کارگردانی مرتضی شهبازی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان چهارمحال‌وبختیاری در مرحله نهایی هشتمین جشنواره فیلم‌های ورزشی ریویرای فرانسه رقابت می‌کند.
این رویداد با مشارکت «فدراسیون بین‌المللی سینما و تلویزیون ورزشی» (FCITS) در شهر نیس واقع در جنوب شرقی فرانسه برگزار می‌شود.
فیلم روایت نوجوانان یک روستاست که در حال آماده ‌شدن برای انجام مسابقه فوتبال هستند؛ آنها به اجبار، احمدرضا نوجوان معلول غریبه‌ای را که علاقه زیادی به دروازه‌بانی و جیان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان ایتالیایی جهان فوتبال دارد به جای یار نیامده به بازی می‌گیرند.
***
کتاب «پانزده سال دارم ...» به چاپ دوم رسید
کتاب «پانزده سال دارم و نمی‌خواهم بمیرم...؛ زندگی آنقدرها هم آسان نیست» نوشته کریستین آرنوتی با ترجمه قاسم صنعوی به‌‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است. کریستین آرنوتی از 15 سالگی خود، در سال ۱۹۴۵، داستانی تکان‌دهنده از وحشت، مرگ، گرسنگی، تشنگی و تجاوز می‌گوید؛ از روزهایی که او و خانواده‌اش از ترس رژه نظامی ارتش آلمان و روس در دوران محاصره بوداپست در زیرزمین خانه خود پنهان شده بودند. چاپ دوم «پانزده سال دارم و نمی‌خواهم بمیرم...؛ زندگی آنقدرها هم آسان نیست» با ۳۲۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۱۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
سریال «بدل» بعد از محرم و صفر پخش می‌شود
تهیه‌کننده مجموعه طنز تلویزیونی «بدل» ضمن تایید خبر توقف پخش تلویزیونی آن، از روی آنتن رفتن این سریال بعد از محرم و صفر خبر داد و گفت: ما نمی‌خواهیم بین زمان پخش سریال وقفه بیفتد، چون پخش نامنظم و تکه‌تکه به سریال آسیب می‌زند.
رضا نصیری در گفت‌و‌گویی توضیح داد: پخش سریال «بدل» از بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه از شبکه ۳ آغاز شد. قسمت سوم پس از پایان ۵ روز عزای عمومی پخش شد. با توجه به فضای طنز و موسیقی که این سریال داشت، قرار شد یک هفته دیگر هم پخش نشود. بعد از این یک هفته وقفه به تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد می‌خوردیم. پس از آن هم مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا شروع می‌شود و از آنجایی که استقبال مخاطبان از این ۳ قسمت خوب بود و در فضای مجازی هم آمار قابل قبولی به دست آورد، تصمیم گرفتیم این سریال ۲۶ قسمتی را متوقف و پس از ایام محرم و صفر از ابتدا آن را پخش کنیم. 
***
«به عبارتی» با موضوع خرید سربازی اکران می‌شود
اکران فیلم سینمایی «به عبارتی» به کارگردانی محمدمهدی کتیراچی و تهیه‌کنندگی امیر فکری در سینماهای منتخب هنر و تجربه از امروز چهارشنبه ۹ خرداد آغاز می‌شود. «به عبارتی» در ژانر کمدی قصه پسر کردی را روایت می‌کند که برای تامین هزینه خرید خدمت سربازی خود به تهران می‌آید؛ کاوه جوان عاشقی است که هر قدمش به عبارتی یک چالش جدید برای او به همراه دارد. طاها محمدی، عاطفه اکبری، مهری آل‌آقا، فوژان قبادیان، مرتضی خالقی، علی‌اصغر نوعی و... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
نویسندگی این فیلم بلند را طاها محمدی و بازنویسی فیلمنامه آن را محمدمهدی کتیراچی برعهده داشته‌اند.
***
روزهای تعطیل اجرای نمایش‌ها در خردادماه اعلام شد
مطابق اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، اجرای نمایش در همه سالن‌ها از اذان مغرب روز یکشنبه ۱۳ خرداد تا پایان روز سه‌شنبه ۱۵ به دلیل همزمانی با ۲ واقعه رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد لغو خواهد شد.
همچنین به دلیل حرمت شهادت امام محمدتقی علیه‌السلام، نمایش‌ها از غروب روز پنجشنبه ۱۷ خرداد تا روز جمعه (قبل از اذان مغرب) ۱۸ خردادماه به صحنه نخواهند رفت. مطابق این گزارش، اجرای نمایش‌ها، بعد از اذان مغرب و عشای روز جمعه ۱۸ خردادماه بلامانع است.
***
فرصتی برای تماشای آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی
«عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های صادق تبریزی است که جمعه ۱۱ خرداد در گالری سهراب گشایش می‌یابد. در این رویداد آثاری از ۴ دوره هنری صادق تبریزی ارائه شده و نکته قابل توجه نمایش آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی از جمله ریتم‌خط‌ها و نقاشی‌های انتزاعی این هنرمند است که می‌توانند برای مخاطبان عام، علاقه‌مندان به هنر، مجموعه‌داران و منتقدان جذابیت داشته باشند. 
آثار ۴ دوره کاری صادق تبریزی از جمله فیگور خط‌ها و ریتم‌خط‌ها، آبستره، اکسپرسیونیسم آبستره و مینیاتور مدرن در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد. صادق تبریزی از پیشگامان سبک نقاشی‌خط و مکتب سقاخانه، متولد ۱۳۱۷ در تهران بود که سال ۱۳۹۶ بدرود حیات گفت. تبریزی سال ۱۳۳۶ اثری را روی یک پانل سرامیکی اجرا کرد که برخی معتقدند شروع نقاشی‌خط از آن اثر بوده است.

Page Generated in 0/0069 sec