printlogo


کد خبر: 285903تاریخ: 1403/3/9 00:00
اخبار

واکنش «دیوید بکام» به جنایت اسرائیل در رفح
جنایت را تمام کنید
ستاره پیشین تیم ‌ملی فوتبال انگلیس پست «یونیسف» با این محتوا را در صفحه شخصی‌اش بازنشر کرد: «تصاویر کودکان و خانواده‌های سوخته‌ای که از چادرهای بمباران شده در رفح بیرون می‌آید، همه ما را شوکه کرده است. قتل کودکانی که در چادرهای موقت پناه گرفته‌اند، از وجدان به دور است. بیش از 7 ماه است شاهد وقوع این فاجعه هستیم که منجر به کشته یا زخمی شدن هزاران کودک شده است. آتش‌بس فوری، آزادی بی‌قید و شرط همه گروگان‌ها و پایان دادن به کشتار بیهوده کودکان باید انجام شود». بکام با این پست حمایتش را از مردم غزه نشان داد. 
همچنین عثمان دمبله، ستاره تیم ‌ملی فوتبال فرانسه با انتشار تصویری از مردم فلسطین حمایت کرد. عثمان دمبله، بازیکن فرانسوی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با انتشار تصویری با عنوان «همه چشم‌ها به رفح است» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به حمایت از مردم فلسطین برابر جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و حمایت خود را از قربانیان فلسطینی اعلام کرد.
***
اهتزاز پرچم فلسطین در جشن قهرمانی سوپر لیگ ترکیه
ستاره مراکشی گالاتاسرای با بر افراشتن پرچم فلسطین در جشن قهرمانی سوپر لیگ ترکیه حضور یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، سه‌شنبه تی‌آرتی ترکیه از اقدام بشردوستانه ستاره مراکشی خبر داد. اسرائیل از زمان آغاز علیه غزه بیش از 36 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که نیمی از آنها کودکان هستند. پیش از این هم بسیاری از ورزشکاران سرشناس در حمایت از مردم غزه مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی پرداختند. مسعود اوزیل، ستاره سابق تیم‌ ملی آلمان و رئال روز گذشته با انتشار تصویری از کودکان غزه که در قحطی و کمبود غذا به سر می‌برند اعتراض خود را به جنایت اخیر اسرائیل در رفح نشان داد. رسانه ترکیه‌ای نوشت: حکیم زیاش با پرچم فلسطین در جشن قهرمانی گالاتاسرای حضور یافت و آهنگی در ورزشگاه به حمایت از مردم غزه پخش شد. زیاش در این فصل از سوپرلیگ ترکیه در 18 بازی 6 گل زد و 3 پاس گل داد تا یکی از مهره‌های کلیدی گالاتاسرای برای رسیدن به قهرمانی لقب بگیرد.
***
مبارزه حسن یزدانی پس از ۸ ماه
ترکیب تیم‌های اعزامی کشتی آزاد و فرنگی ایران به تورنمنت رنکینگ مجارستان مشخص شد. تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام امره پولیاک و وارگا یانوس مجارستان که آخرین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، حضور خواهند یافت. اسامی نفرات اعزامی به این رقابت‌ها که مسابقات کشتی آزاد آن روزهای ۱۷ و ۱۸ خردادماه برگزار می‌شود، به شرح زیر است: 
۵۷ کیلوگرم: علی مومنی
۶۱ کیلوگرم: شهداد خسروی
۶۵ کیلوگرم: عباس ابراهیم‌زاده
۷۰ کیلوگرم: محمدعلی عموزاد
۷۴ کیلوگرم: علی رضایی
۷۹ کیلوگرم: عادل پناهیان
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۹۷ کیلوگرم: ابوالفضل بابالو
***
یک ایرانی، بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان شد
سالار آقاپور به عنوان بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان انتخاب شد. سالار آقاپور، بازیکن پیشین تیم فوتسال پالما اسپانیا و تیم‌ ملی فوتسال ایران از دیدگاه سایت فوتسال پلنت، معتبرترین رسانه فوتسالی جهان به عنوان بهترین بازیکن جوان سال جهان انتخاب شد. این برای نخستین بار در تاریخ است که یک ایرانی به این مهم دست می‌یابد. آقاپور در این فصل موفق شده بود به همراه پالما، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و با تیم ملی، بر بام آسیا بایستد.

Page Generated in 0/0059 sec