printlogo


کد خبر: 285906تاریخ: 1403/3/9 00:00
بررسی حریفان فوتسال ایران در جام‌جهانی 2024
نه آسان، نه آنقدر سخت

تیم ملی فوتسال کشورمان در جام‌جهانی با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا دیدار می‌کند. قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتسال 2024 در سمرقند ازبکستان انجام شد و شاگردان شمسایی شهریورماه باید با تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه دیدار کنند. تیم‌ ملی فوتسال کشورمان که در دوره قبلی جام‌جهانی در یک‌چهارم نهایی مقابل قزاقستان شکست خورد و کنار رفت، حالا می‌خواهد پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با روحیه‌ای مضاعف وارد ازبکستان شود. در این گزارش می‌خواهیم به بررسی حریفان ایران در مرحله گروهی بپردازیم.
* فرانسه؛ نخستین حضور تیم دهم دنیا
تیم دهم دنیا برای نخستین بار توانسته به جام‌جهانی صعود کند. این تیم در 9 دوره قبلی سهمی در جام‌جهانی نداشت ولی حالا با عبور از تیم‌هایی مثل آلمان و اسلواکی به همراه کرواسی راهی بزرگ‌ترین رقابت فوتسال شده است. فرانسه در آخرین مرحله انتخابی جام‌جهانی هیچ شکستی را تجربه نکرد و با 5 برد و یک تساوی به جام‌جهانی صعود کرد. شمسایی درباره این تیم گفت نباید فرانسه را دست‌کم گرفت و «همین یک ماه پیش بود که فرانسه ۳ بر ۲ برزیل را شکست داد. تمام بازیکنان این تیم در لیگ‌های اسپانیا و پرتغال حضور دارند و پیشرفت خوبی در این سال‌ها داشته‌اند».
* ونزوئلا؛ آماده برای تکرار موفقیت گذشته
ونزوئلا برای دومین بار متوالی به جام‌جهانی رسیده؛ این تیم در دوره قبل نیز نمایش خوبی داشت و با پیروزی مقابل کاستاریکا و لیتوانی میزبان به همراه قزاقستان راهی مرحله حذفی شد. در یک‌هشتم مقابل مراکش با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و در نخستین حضور تجربه موفقی را در جام‌جهانی به ثبت رساند. ونزوئلا در کوپا آمریکا به جمع 4 تیم پایانی رسید و سهمیه جام‌جهانی گرفت. این تیم در مرحله نیمه‌نهایی مقابل برزیل قهرمان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و سپس با برد 4 بر یک مقابل پاراگوئه به مقام سوم کوپا دست یافت. ونزوئلا ماه گذشته نیز در دیداری دوستانه مقابل بوسنی به برتری 7 بر یک رسید که نشان می‌دهد از آمادگی خوبی برخوردار است. 
* گواتمالا؛ سید 4 ولی باتجربه!
شمسایی در توصیف این تیم گفت «گواتمالا نسبت به 2 حریف دیگر کیفیت پایین‌تری دارد اما در جام‌جهانی همیشه بهترین‌ها حضور دارند و هیچ تیمی را نمی‌توان آسان گرفت». گواتمالا در جام کونکاکاف پس از پانامای قهرمان و کوبای نایب‌قهرمان به مقام سوم رسید و سهمیه جام‌جهانی گرفت. این تیم در مرحله گروهی تیم‌های دومینیکن و ترینیدادوتوباگو را شکست داد و با آمریکا مساوی کرد. در مرحله حذفی مکزیک را شکست داد، در نیمه‌نهایی مقابل پاناما * باخت و در رده‌بندی با شکست 3 بر صفر
کاستاریکا به رده سوم رسید. گواتمالا برای ششمین بار راهی جام‌جهانی شده؛ این تیم همواره در مرحله گروهی حذف شده و تاکنون نتوانسته به یک‌هشتم راه پیدا کند. با اینکه شاید کیفیت پایین‌تری نسبت به فرانسه و ونزوئلا داشته باشد ولی تجربه بالاتری دارد.
زمان بازی‌های تیم ملی
دوشنبه 26 شهریور 1403، ایران - ونزوئلا ساعت 18:30
پنجشنبه 29 شهریور 1403، ایران - گواتمالا ساعت 18:30
یکشنبه اول مهر 1403، ایران - فرانسه ساعت 18:30
***
واکنش شمسایی به قرعه فوتسال ایران در جام جهانی
سرمربی تیم‌ ملی فوتسال درباره قرعه ایران در جام‌جهانی ازبکستان توضیحاتی ارائه کرد. تیم ملی فوتسال ایران در جام‌جهانی فوتسال با تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه در گروه F هم‌گروه شد. وحید شمسایی، سرمربی تیم‌ ملی فوتسال درباره قرعه ایران در جام‌جهانی ازبکستان اظهار کرد: از 2 سال پیش که هدایت تیم‌ ملی را بر عهده گرفتم، تیم‌های نوظهوری به فوتسال وارد شده‌اند. ونزوئلا در آمریکای جنوبی در حضور آرژانتین و برزیل سوم این قاره شد. فرانسه هم توانسته به جمع ۱۰ تیم برتر دنیا راه پیدا کند و 8-7 بازیکن در لیگ معتبر اسپانیا دارد. او ادامه داد: گواتمالا کیفیت فنی پایین‌تری نسبت به تیم‌های دیگر گروه دارد ولی جام‌جهانی محل حضور تیم‌های قدرتمند است. در بین تیم‌های آسیایی، بهترین گروه برای ازبکستان است. همچنین آسان‌ترین گروه جام، گروه D با حضور اسپانیا، قزاقستان، نیوزیلند و لیبی است. سرمربی تیم‌ ملی فوتسال درباره حضور نداشتنش در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی گفت: فیفا برای من دعوتنامه فرستاده بود ولی یک سری کارهای عقب‌افتاده داشتم که نتوانستم به این مراسم بروم. برنامه‌هایم را برای حضور در جام‌جهانی به آقای اصولی داده‌ام تا به محض فراهم شدن‌شان، کارم را شروع کنم.

 


Page Generated in 0/0057 sec