printlogo


کد خبر: 285931تاریخ: 1403/3/10 00:00
اخبار

پردیس سینمایی اریکه ایرانیان به چرخه اکران بازگشت
پردیس سینمایی اریکه ایرانیان واقع در غرب پایتخت از امروز ۱۰ خرداد پس از چند سال توقف فعالیت‌، به چرخه اکران بازمی‌گردد و نمایش فیلم‌های سینمای ایران را آغاز می‌کند. این پردیس سینمایی از امروز با نمایش فیلم‌های روی پرده و در ۴ سالن کار خود را با مدیریت جدید آغاز می‌کند. در مدیریت جدید، پردیس سینمایی اریکه ایرانیان ضمن نمایش فیلم‌های مطرح سینمای ایران در سالن‌هایی با استانداردهای روز صدا و تصویر، در تلاش برای خدمات‌دهی بهینه به مخاطبان است. سینما اریکه ایرانیان تهران واقع در شهرک غرب از جمله مشهورترین سینماهای پایتخت است که با داشتن زیربنایی بیشتر از ۲۰ هزار مترمربع از بزرگ‌ترین سینماها در تهران محسوب می‌شود.
***
«رخشارگاه» آماده پخش می‌شود
فیلم مستند داستانی «رخشارگاه» به کارگردانی مشترک مهدی رادمنش و سجاد رضایی و همچنین با طراحی پروژه و مدیر فیلمبرداری هدایت رحمانی، با انجام مراحل فنی بزودی آماده نمایش در یکی از پلتفرم‌های ایرانی خواهد شد. «رخشارگاه» در استودیو فیلمسازی «کمپانی برودار» تهیه شده است و از عوامل این فیلم مستند داستانی می‌توان از تهیه‌کننده: مهدی رادمنش، مجری طرح: شیوا شیبانی‌مقدم، طراح و مدیر فیلمبرداری: هدایت رحمانی، فیلمبردار: پریسا سرلک، تدوین: صادق شاهسون، طراح لوگو و پوستر: سجاد طاهری، عکاس: احسان عادل‌فر، مدیر تولید: ابراهیم صالح کوتاه، دستیار کارگردان: جانان صراطی و تدارکات: مهدی ربیعی نام‌ برد.
«رخشارگاه» برابر پارسی کلمه سینماست و داستان گروه فیلمسازی است که برای ساخت فیلم کوتاه خود به صورت مستقل با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند.
***
فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران منتشر شد
فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی و با درونمایه «بی‌کرانگی» منتشر شد. در بخشی از متن فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران آمده است: «این دوسالانه با هدف پرداختن به قابلیت‌های رسانه سرامیک و همچنین توجه به بیان شخصی هنرمندان، درونمایه «بی‌کرانگی» را در نظر گرفته است، لذا دبیرخانه دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران از تمام هنرمندان در شاخه‌های مختلف دعوت می‌کند با توجه به شرایط و درونمایه دوسالانه در این رویداد شرکت کنند». از جمله اهداف این رویداد می‌توان به ایجاد فضای مناسب برای بروز تمام رویکردها در هنر سرامیک معاصر ایران و پرداختن به مؤلفه‌های فرهنگی و اقلیمی ایران بویژه استان یزد - شهر میبد، در راستای خلق آثار مکان ‌ویژه اشاره کرد.
***
«خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در برج آزادی 
نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی علی جهانجونیا از ۲۰ خرداد در برج آزادی روی صحنه می‌رود. این نمایش به نویسندگی بهرام بیضایی، کارگردانی علی جهانجونیا و با مشاوره زنده‌یاد امین تارخ پس از ۳ سال از ۲۰ خرداد در برج آزادی اجرا می‌شود. علی ‌فرجی، امیر ‌بشیره‌نژاد، ساغر ‌بهنام، ریحانه ‌سادات‌‌لشگری، شقایق هادیان، رضا رشیدی‌اقدم، میثم ‌آقابزرگی، هیوا ‌پورشفیقی، اسحاق ‌طاهری، معصومه اسدی، علیرضا ‌افضلی، محمدعلی ‌اکبری، علی تمیزکار، راحله ‌حیدری، ابراهیم رضایی، محراب ‌رضایی، میهاد رفیعی، امیررضا محمدی، کارین مومنی و هستی ‌میرزاخانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.
***
راهیابی ۹۹ اثر به رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی
در نخستین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی، اعضای هیات انتخاب از میان حدود هزار اثرِ ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، ۹۹ اثر را انتخاب کردند. این رویداد استارت‌آپی قرار است هفته اول تیرماه برگزار شود. زمستان سال گذشته فراخوان این رویداد منتشر و نزدیک به هزار اثر از تهران و سایر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شد. هیات انتخاب این رویداد متشکل از پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، محمود اربابی، رضا حیدرنژاد، مهدی احمدی، هومان فاضل، علی مؤذنی، مصطفی رستگاری، محمدباقر قهرمانی و حسین رحیم‌زاده بعد از بررسی آثار ارسال شده، ۹۹ اثر را برای ورود به بخش ارائه و مسابقه انتخاب کردند. این آثار در بخش فیلمنامه کوتاه و فیلمنامه بلند انتخاب شده‌اند. افراد منتخب، در زمان برگزاری رویداد برای ۳ روز گرد هم می‌آیند و در این ۳ روز کارگاه‌های آموزشی برای افراد منتخب برگزار می‌شود. صاحبان آثار انتخابی در کارگاه‌ها ایده‌های خود را مطرح کرده تا در کارگاه‌ها بتوانند آن را به طرح برسانند و در روز پایانی نیز آثار برتر با رای گروه هیات داوران انتخاب خواهد شد.
***
معرفی بازیگران نمایش میدانی «نبرد رستم و سهراب»
نمایش «نبرد رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی در جدیدترین معرفی خود پردیس احمدیه را به عنوان بازیگر نقش گردآفرید معرفی کرد.
همچنین بانیپال شومون بعد از همکاری در نمایش «هفت‌خوان اسفندیار» این بار در «نبرد رستم و سهراب» نیز با حسین پارسایی همکاری می‌کند.
پیش‌تر نیز حضور الناز شاکردوست در نقش تهمینه،  امیر آقایی و سینا مهراد، ایفاگر نقش‌های رستم و سهراب در این نمایش قطعی شده بود.
تراژدی «نبرد رستم و سهراب» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود شبیری و حسین پارسایی ‌و قلم متین ایزدی، برداشتی آزاد از شاهکار ابوالقاسم فردوسی است که به صورت میدانی اجرا می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec