printlogo


کد خبر: 285954تاریخ: 1403/3/10 00:00
اخبار

عرضه دام زنده در ۱۵ نقطه پایتخت برای عید قربان
امسال با هماهنگی مناطق مختلف شهرداری تهران، عرضه بهداشتی دام زنده در روزهای عرفه و عید سعید قربان در ۱۵ مرکز ثابت و موقت انجام می‌شود. سومین جلسه عرضه بهداشتی دام زنده در روزهای عید سعید قربان با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تربار شهرداری تهران، معاونان، مدیران ستادی و جایگاه‌ها برگزار شد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نکات مهم مطرح در این جلسه بود که تأکید شد مردم می‌توانند با خیال آسوده دام مورد نیاز خود را از این مراکز معتبر تهیه کنند. امسال، در ۱۵ نقطه از شهر تهران، شامل ۳ مرکز ثابت و ۱۲ جایگاه موقت، عرضه بهداشتی دام انجام می‌شود که در این مراکز دامپزشکان با رعایت کامل پروتکل‌های مربوط به سلامت دام را تأیید می‌کنند. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تربار شهرداری تهران، سازمان مدیریت میادین میوه و تربار هر ساله با احداث جایگاه‌های موقت در روزهای عرفه و عید سعید قربان نسبت به عرضه بهداشتی دام با نرخ مصوب، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. 
***
کلاهبرداری میلیاردی با صفحه اینستاگرامی فروش کتانی‌
رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت مدیر یک صفحه اینستاگرامی که تحت عنوان فروش کتانی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: چندی پیش فردی به پلیس فتای پایتخت مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش کتانی‌های اورجینال از وی کلاهبرداری کرده‌اند. وی در اظهاراتش گفت در فضای مجازی به دنبال خرید کتانی اصل بوده که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از کتانی‌های اورجینال با قیمت‌های مناسب را مشاهده کرده و باتوجه به اینکه مدعی بودند ضمانتنامه کتبی نیز ارائه می‌دهند بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی را برای خرید به حساب اعلام شده واریز کرده است اما بلافاصله پس از واریز وجه او را بلاک کرده‌اند. وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده تعداد شکات به بیش از 20 نفر افزایش یافت. ماموران نیز تحقیقات خود را آغاز کردند و در جریان آن پس از انجام اقدامات تخصصی ادمین صفحه را شناسایی کردند. معظمی‌گودرزی اظهار کرد: در ادامه ماموران پس از تشریفات قضایی این فرد را در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند. همچنین با بررسی ادله دیجیتال و شواهد موجود مشخص شد این متهم بیش از 10 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است. 
***
وزیر علوم اعلام کرد
فروش اموال مازاد دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی
وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با فروش اموال مازاد و استفاده از بودجه و اعتبار آن خوابگاه‌های متاهلی تاسیس کنند. محمد علی زلفی‌گل در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ساخت خوابگاه‌های متاهلی افزود: خوشبختانه برای خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌های ما بسیج شده‌اند. وی ادامه داد: براساس مجوزی که هیات دولت برای مولدسازی صادر می‌کند، خیلی از دانشگاه‌ها اموال مازادی را که به‌صورت پراکنده در جاهای مختلف شهر خود دارند در کمیسیون و کارگروه مولدسازی آورده و مجوز آن را دریافت می‌کنند و با فروش آن از بودجه و اعتبارش برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی استفاده می‌کنند. 
***
توقیف 5 هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار خودروی متخلف به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف شده است. سرهنگ علی‌اصغر شریفی درباره آمار توقیفات در سال ۱۴۰۳ در شهر تهران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون آمار توقیف تخلفات حادثه‌ساز خودروها حدود ۵ هزار وسیله نقلیه بوده است. وی افزود: در همین مدت آمار توقیف خودروهایی که اقدام به پوشش پلاک کرده‌اند حدود ۳ هزار وسیله نقلیه و تعداد خودروها و موتوسیکلت‌های توقیفی که فاقد مدارک مانند فاقد گواهینامه و بیمه‌نامه معتبر بوده‌اند حدود هزار وسیله نقلیه بوده است. سرهنگ شریفی گفت: همچنین آمار توقیف وسایل نقلیه‌ای که بالای یک میلیون تومان خلافی داشته‌اند حدود هزار خودرو و موتوسیکلت بوده است. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: نحوه ترخیص وسایل نقلیه به این صورت است که مالک یا متصرف قانونی به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و نیازی به حضور فیزیکی در ستادهای ترخیص نیست. اگر در مراکز پلیس +۱۰ مشکلات مالکیتی و نقص مدارک وجود داشته باشد کاربر این مرکز فرد را به ستاد ترخیص ارجاع می‌دهد و نکته مهم این است که مشکل باید قانونی و قابل رفع باشد. 
***
افزایش داروخانه‌های عرضه شیرخشک
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده شیرخشک‌های متابولیک و سهمیه‌ای خبر داد. علیرضا رستمی گفت: به منظور تسهیل دسترسی مصرف‌کنندگان به شیرخشک‌های متابولیک و سهمیه‌ای سازمان غذا و دارو اقدام به انتشار 2 فراخوان ملی برای دعوت از داروخانه‌های علاقه‌مند به همکاری برای عرضه این شیرخشک‌ها کرده است. وی افزود: انواع شیرخشک‌ها برای جلوگیری از نشت از زنجیره توزیع و بروز کمبود در سامانه تیتک ثبت و قابل رصد است. مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از ذخیره ۲ ماهه شیرخشک‌های عادی در کشور خبر داد و گفت: خانواده‌ها برای تهیه شیرخشک با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد. رستمی ادامه داد: اکنون خانواده‌ها برای تهیه شیرخشک با افزایش قیمت مواجه نمی‌شوند و هر نوزاد ماهانه تا سقف ۱۰ قوطی شیرخشک را با نرخ یارانه‌ای دریافت می‌کند.

Page Generated in 0/0063 sec