printlogo


کد خبر: 285962تاریخ: 1403/3/10 00:00
اخبار

دیدار فرمانده کل سپاه با خانواده سردار شهید موسوی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده سردارشهید سیدمهدی موسوی گفت: او از شخصیت‌های ممتاز، درخشان و برجسته سپاه بود.
سرلشکر حسین سلامی به همراه هیاتی با حضور در منزل پدر سردار سرتیپ پاسدار شهید سیدمهدی موسوی، از همراهان رئیس‌جمهور شهید و فرمانده یگان حفاظت ریاست‌جمهوری با اعضای خانواده و نزدیکان وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
سرلشکر سلامی در این دیدار با تجلیل از شخصیت و نقش‌آفرینی‌های مجاهدانه و فداکارانه سردار شهید موسوی اظهار کرد: حداقل ۱۵ سال ایشان را از نزدیک می‌شناختم و با وی ارتباطات بسیار نزدیکی داشتم. شهید موسوی در واقع یکی از شخصیت‌های ممتاز، درخشان و برجسته سپاه بود. وی شهید موسوی را در وفای به عهد و مسؤولیتی که عهده‌دار بود بسیار جدی دانست و افزود: در عین حال او با همکاران خود بسیار متواضع، صمیمی و مهربان بود و شخصیت ایشان ترکیبی از احساس مسؤولیت فوق بالا، پذیرش ماموریت‌های سنگین، حس وفاداری، روح فداکاری و نگاه جهادی به مسؤولیت و نترسیدن از کارهای سخت بود.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه چون رئیس‌جمهور شهید یک شخصیت بسیار مردمی و در میان مردم بود و این روحیه ماموریت حفاظت از ایشان را سخت می‌کرد، گفت: این واقعیت وضعیتی را ایجاد می‌کرد که جسم، جان و روح گروه حفاظت را درگیر می‌کرد اما شهید موسوی ماموریت حفاظت از رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را به گونه‌ای شایسته انجام می‌داد و مردم به راحتی و سهولت با رئیس‌جمهور خود ارتباط برقرار می‌کردند. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هیچ چیز شهادت پاسخگوی تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه شهید موسوی نبود.
***
مخبر در جلسه هیأت دولت:
آیت‌الله رئیسی نقش موثری در «احیای روابط خارجی ایران» داشت
سرپرست ریاست‌جمهوری از سرپرست وزارت امور خارجه خواست اقدامات حمایتی جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم فلسطین بویژه اهالی غزه را دنبال کند.
محمد مخبر صبح دیروز در جلسه هیات دولت با محکومیت شدید تداوم جنایات رژیم صهیونیستی به غزه، بویژه حمله به محل اسکان پناهندگان در رفح، از سرپرست وزارت امور خارجه خواست به طور جدی اقدامات حمایتی جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم فلسطین بویژه اهالی غزه را با همان همت و تلاش شهید امیرعبداللهیان دنبال کند. سرپرست ریاست‌جمهوری حمایت و پیگیری حقوق مردم فلسطین بویژه غزه را یکی از حقوق رئیس‌جمهور شهید بر گردن دولت دانست.
مخبر در بخش دیگری از سخنانش تمجید از مهارت و توانمندی‌های شخصی شهید رئیسی در احیای ارتباطات بین‌المللی کشورمان را یکی از نکات مشترک در سخنان سران و مقامات خارجی که در روزهای پس از شهادت آیت‌الله رئیسی با آنان دیدار یا گفت‌وگو داشته، عنوان کرد و اظهار داشت: تقریبا همه این مقامات تصریح داشتند که رئیس‌جمهور شهید، نقش مؤثری در احیا و ارتقای سطح روابط خارجی کشورمان داشته است.
***
باقری: جریان‌های مقاومت وابسته به ایران نیستند
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت غربی‌ها می‌خواهند این‌طور القا کنند که جریان‌های مقاومت وابسته به ایران هستند، در حالی که در واقعیت این‌طور نیست. علی باقری دیروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با عنوان «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام راحل»، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: ما کارکنان و اعضای دستگاه سیاست خارجی، امیر دیپلماسی ایران و سردار دیپلماسی مقاومت یعنی شهید امیرعبداللهیان را از دست دادیم. وی ادامه داد: انقلاب ما همواره با خون‌های پاک، بارورتر شده و دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند از رهگذر این صدمات چیزی را عاید خود کنند؛ هر چند از دست ‌دادن این عزیزان برای ما خسارت است. 
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ما سربازان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنان سربازان امام خمینی(ره) هستیم و باقی خواهیم ماند. امام(ره) در مسیر حرکت انقلاب اسلامی نوآوری ایجاد کردند. وی گفت: در عرصه سیاست خارجی نخستین شخصیتی که توانست سیاست خارجی مبتنی بر تفکر دینی را اجرایی کند، امام راحل بود. سرپرست وزارت خارجه گفت: همواره تهدیدها توسط ملت ما به فرصت‌های بزرگ تبدیل شده است؛ امتداد انقلاب اسلامی، جریان مقاومت است و این جریان الهام گرفته از انقلاب اسلامی است اما غربی‌ها می‌خواهند این‌طور القا کنند که جریان‌های مقاومت وابسته به ایران هستند در حالی که در واقعیت این‌طور نیست. وی ادامه داد: جریان‌های مقاومت به بلوغ رسیده‌اند و خودشان تصمیم می‌گیرند.
***
پیام سرلشکر رشید به سیدحسن نصرالله
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) درگذشت والده رهبر حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) به این شرح است:
درگذشت والده مکرمه حضرت عالی را به محضر شریف‌تان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. زهی سعادت چنان مادری که مجاهدی فی‌سبیل‌الله چون شما سید مقاومت را در دامن پاک و پرمهر خود برای جهان اسلام پروراند. از محضر حضرت باری تعالی، رضوان بی‌پایان الهی و تنعم در محفل انس مقربان و اولیای الهی را برای آن مرحومه مکرمه و صبر و اجر و عزت و پیروزی روزافزون برای حضرت مستطاب عالی و جبهه بزرگ و پرافتخار جهاد و مقاومت را مسألت دارم.

Page Generated in 0/0061 sec