printlogo


کد خبر: 285987تاریخ: 1403/3/12 00:00
اخبار

فرانسه ویزا نداد، سفر ملی‌پوشان پاراشنا لغو شد
۲ ملی‌پوش پاراشنای ایران که خود را برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کنند، فرصت حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه را از دست دادند. علیرضا ایزدی، سرمربی تیم‌ ملی پاراشنای کشورمان درباره آخرین وضعیت شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی‌نژاد که خود را برای حضور در پارالمپیک 2024 پاریس آماده می‌کنند، اظهار داشت: خدا را شکر وضعیت بچه‌ها به لحاظ تمرینی و آمادگی خوب است اما هنوز نتوانسته‌ایم در یک رویداد بین‌المللی شرکت کنیم تا آنها خودشان را محک بزنند. این 2 شناگر باید الان در رقابت‌های برلین شنا می‌کردند اما سفارت دیر وقت داد و ویزا نرسید. هفته بعد هم مسابقات جهانی در فرانسه برگزار می‌شود که متاسفانه نمی‌توانیم در آن نیز شرکت کنیم و در واقع فرانسه نیز ویزا نداد. به هر حال مسابقات جهانی اهمیت خاصی دارد، در آن تمام شناگران خود را محک می‌زنند و از آخرین وضعیت رقبای‌شان باخبر می‌شوند. وی ادامه داد: رویداد دیگری نداریم، البته پیگیر هستیم به یک کمپ خارجی برویم و در همین باره در حال بررسی 2 اعزام به مجارستان و ترکیه هستیم. ترکیه نیازی به ویزا ندارد و شاید راحت‌تر باشد. فعلا صحبت این موضوع را کرده‌ایم و پیشنهاد را به صورت کتبی می‌دهیم. ایزدی همچنین خاطرنشان کرد: این بچه‌ها 30 ماه است در یک جا تمرین می‌کنند. آنها پس از بازی‌های پارآسیایی هانگژو در هیچ رویداد بین‌المللی شرکت نکرده‌اند و لازم است یک تغییری برای‌شان اتفاق بیفتد.
***
کسب طلا و نقره غرب آسیا توسط دختران دونده ایران
فاطمه‌زهرا قلعه‌نویی و زینب احدی در رقابت ۵۰۰۰ متر پیاده‌روی زنان غرب آسیا به ترتیب قهرمان و نایب‌قهرمان شدند. در جریان برگزاری دومین روز رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا به میزبانی شهر بصره، فاطمه‌ زهرا قلعه‌نویی نماینده 5 هزار متر پیاده‌روی با ثبت حدنصاب ۲۷:۳۹.۰۰ دقیقه قهرمان شد و مدال طلا گرفت. در این ماده زینب احدی هم با ثبت زمان ۳۰:۰۰.۰۰ دقیقه نایب‌قهرمان شد و  به مدال نقره دست یافت. رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا روزهای ۹ تا ۱۲خرداد به میزبانی شهر بصره عراق برگزار می‌شود و تیم ایران با ۴۲ ورزشکار راهی این مسابقات شده است. کاروان ایران در روز نخست رقابت‌ها 8 مدال به دست آورده بود.
***
اسپانسر اینتر در جهان هستی گم شد
به‌ نظر می‌رسد شرکت دیجیتال بیتس که فصل گذشته اسپانسر لباس‌های اینتر بود، وجود خارجی ندارد! شرکت دیجیتال بیتس که گفته می‌شد در زمینه ارزهای دیجیتال فعال است، اسپانسر پیراهن تیم اینتر بود اما به دلیل نپرداختن بدهی‌هایش به این باشگاه، اسم آن از روی پیراهن تیم برداشته شد و اینتر در مسابقات پایانی فصل گذشته بدون اسپانسر به زمین رفت. پس از اینکه گزارش مالی اینتر به ‌صورت رسمی منتشر شد، مشخص شد دیجیتال بیتس در مجموع ۳۰ میلیون یورو به اینتر بدهکار است که با توجه به مشکلات مالی نراتزوری، رقم بسیار قابل توجهی است. پس از این اتفاق مدیران باشگاه ایتالیایی از دیجیتال بیتس شکایت کردند و پرونده جدیدی علیه این اسپانسر بدحساب باز شد اما حالا اینتر در دردسر عجیبی گرفتار شده است. بر اساس گزارش‌ها، حالا مشخص شده تمام آدرس‌ها و راه‌های دسترسی به شرکت دیجیتال بیتس جعلی بوده‌اند و به‌طور ساده هیچ شرکت حقیقی‌ای به نام دیجیتال بیتس وجود خارجی ندارد، مشکلی که برای اینتر مانند یک کلاهبرداری است. در گزارش جدید آمده است دادگاه رسیدگی به پرونده را ۹۰ روز عقب انداخته تا هم مسؤولان رسیدگی به پرونده و هم خود باشگاه در این ۳ ماه به دنبال راهی برای رسیدن به دیجیتال بیتس باشند.
***
سردار آزمون در آستانه لالیگایی شدن
قرارداد قرضی سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم رم در پایان فصل به پایان رسید و حالا او با توجه به دائمی نشدن قراردادش توسط جالوروسی باید به بایرلورکوزن بازگردد. در این باره فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی خبری درباره آینده مهاجم تیم‌ ملی ایران ارائه کرد. رومانو اعلام کرد سردار آزمون پس از پایان قرارداد قرضی خود در «آ اس رم» که این هفته منقضی می‌شود، برای فصل جدید آماده خواهد شد. سویا پس از مذاکرات با آزمون در ژانویه همچنان به این بازیکن علاقه نشان می‌دهد و این انتقال در حال بحث است. همچنین باشگاه‌های بیشتری در سری آ وجود دارند که خواهان آزمون هستند. از بین باشگاه‌های ایتالیایی و سویا باید دید آینده ستاره تیم‌ ملی فوتبال ایران چگونه رقم خواهد خورد، چرا که او در حال حاضر بازیکن بایرلورکوزن است و باشگاه‌های خواهان او باید با باشگاه آلمانی وارد مذاکره شوند.
***
مورینیو در یک‌قدمی نیمکت فنرباغچه
سرمربی پیشین تیم‌های رئال‌مادرید و اینتر در آستانه معرفی به عنوان سرمربی جدید فنرباغچه ترکیه است. ژوزه مورینیو که از زمان اخراج از سرمربیگری تیم فوتبال رم در اواسط ماه ژانویه هدایت تیمی را بر عهده نداشته، در آستانه بازگشت به عرصه مربیگری است. فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا اعلام کرد باشگاه فنرباغچه در آستانه توافق با ژوزه مورینیوی 61 ساله برای انتخاب او به عنوان سرمربی جدید این تیم ترکیه‌ای است. طبق ادعای رومانو، قرارداد او با فنرباغچه ۲ ساله با قابلیت تمدید برای سال سوم خواهد بود.

Page Generated in 0/0061 sec