printlogo


کد خبر: 286002تاریخ: 1403/3/12 00:00
اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه:
حملات آمریکا و انگلیس به یمن محکوم است
سخنگوی وزارت امور خارجه حملات پنجشنبه شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده یمن را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، شدیدا محکوم کرد. ناصر کنعانی گفت: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این ۲ کشور در استمرار جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین انجام می‌شود. کنعانی تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر دانست و گفت: دولت‌های متجاوز آمریکا و انگلیس مسؤول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند.
***
تعیین هیأت‌رئیسه کمیسیون آیین‌نامه
عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تعیین اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در شعب پانزده‌گانه، نخستین جلسه اعضای کمیسیون برگزار شد که در این جلسه اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون انتخاب شدند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: در این جلسه با آرای اعضا محمدمهدی مفتح به عنوان رئیس و محسن زنگنه و محسن فتحی به عنوان نواب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه انتخاب شدند. به گزارش تسنیم، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه در این جلسه قسیم عثمانی، سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی شد، گفت: همچنین با آرای اعضا مهدی طغیانی و محمدتقی نقدعلی نیز به عنوان دبیران کمیسیون آیین‌نامه انتخاب شدند.
***
ابوترابی‌فرد: در مناظره‌ها مراقب باشیم هزینه‌های اداره کشور افزایش نیابد
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در بخشی از خطبه‌های دوم نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح، خاطرنشان کرد: امروز رفح به نقطه پایان کار اسرائیل و پایان راه نقشه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. ابوترابی‌فرد ابراز امیدواری کرد در فضای پیش رو در مناظرات و گفت‌وگوها مراقب باشیم هزینه‌های اداره کشور افزایش پیدا نکند، چون هر سخنی در مسیر افزایش هزینه‌های کشور گام بلندی برای افزایش تورم است. پس باید مراقب سخنان زیبایی که راه را برای تنگناهای اقتصادی هموار می‌کند باشیم تا ما را فریب ندهد. وی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو اخلاق اسلامی را در مناظرات رعایت کنیم، تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهیدمان در مناظرات در ۳ سال قبل ادب و اخلاق را رعایت کرد و با همه در کمال احترام گفت‌وگو کرد و به دنبال تحکیم وحدت ملی بود.
***
باقری‌کنی: رژیم صهیونیستی متهم به نسل‌کشی است
سرپرست وزارت امور خارجه در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، گفت: در طول این مدت صهیونیست‌ها هیچ هدف نظامی را نتوانستند منهدم کنند، زیرا هدف نظامی در غزه وجود ندارد، چرا که نه یک هواپیمای نظامی فلسطینی را توانستند سرنگون کنند نه یک تانک فلسطینی‌ها را توانستند به غنیمت بگیرند و نه یک پادگان نظامی را توانستند تصرف کنند، زیرا هیچ‌کدام از این اهداف در غزه وجود ندارد. علی باقری‌کنی گفت: در غزه، مردم بی‌پناه و بی‌سلاح ولی مقتدر، رشید و هوشمند وجود دارند و این پیروزی‌ها مرهون آن باور است. وی افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، در طول این مدت 8 ماه هرچه جلوتر آمدیم شکست صهیونیست‌ها افزون‌تر و ناکامی آنها بیشتر شد. سرپرست وزارت امور خارجه عنوان کرد: زمانی که عملیات توفان الاقصی آغاز شد، رژیم صهیونیستی در هیچ دادگاه بین‌المللی محکوم نشده بود ولی امروز در عالی‌ترین مرجع حقوقی بین‌المللی این رژیم به نسل‌کشی متهم شده است و باید به اتهامات آن رسیدگی شود. باقری‌کنی ادامه داد: تا وقتی عملیات توفان ‌الاقصی آغاز شد، کشوری ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکرد ولی امروز تعداد قابل توجهی از کشورها در جهان رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با این رژیم قطع کرده‌اند و این نشانه انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی است.
***
قالیباف: امروز چشم همه جهانیان به رفح است
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز چشم جهانیان به رفح است. آوارگان بی‌پناه که جز چادرهای پارچه‌ای مانع و دفاع دیگری ندارند توسط بی‌رحم‌ترین موجودات روی زمین یعنی جنایتکاران صهیونیست بمباران می‌شوند. تصاویر چادرهای آتش گرفته و کودکان سوخته در رفح قلب مردم جهان را به درد آورده و تحمل آنان را به پایان رسانده است. وی در ادامه اظهار کرد: دولت‌های جهان بویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند. بی‌عملی در برابر این جنایات جنگی، بشر را به دوران توحش سوق می‌دهد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نه فقط فلسطین و غزه و رفح بلکه دستاوردهای تمدن انسانی در مرز تهدید است. صدای کودکان آتش گرفته در رفح سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان‌ها و نماد بی‌توجهی دولت‌ها به انسانی‌ترین عواطف ملت‌های خود است. وی در ادامه تاکید کرد: تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی‌دفاع فلسطین نه یک تقابل سیاسی بلکه در اصل، تقابل توحش قرن ۲۱ با انسانیت بی‌دفاع است. رژیم صهیونیستی نه فقط کودکان فلسطینی را بلکه روح و جان تمام مردم جهان را آتش ‌زده است. دولت‌ها باید همسو با ملت‌های خود سمت درست تاریخ بایستند و جلوی این ماشین کشتار را بگیرند و اجازه ندهند چند جنایتکار صهیونیست تمدن بشری را به سخره بگیرند.

Page Generated in 0/0061 sec