printlogo


کد خبر: 286008تاریخ: 1403/3/12 00:00
هفته سی‌ام لیگ برتر و رقابت استقلال و پرسپولیس با پیکان و مس برای تعیین قهرمان
از مس طلا بگیر

امروز از ساعت  19رقابت‌های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال به شکل همزمان آغاز می‌شود و یکی از 2 تیم استقلال و پرسپولیس قهرمان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر خواهد شد. امشب لیگ برتر به خط پایان می‌رسد و قهرمانش مشخص خواهد شد و دومین تیم سقوط‌کننده نیز از بین تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و پیکان تهران خواهد بود. صنعت نفت هفته پیش سقوطش قطعی شد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های امروز می‌اندازیم. 
* جشن قهرمانی یا بقا؟
پیکان تهران – استقلال تهران: حساس‌ترین رقابت تاریخ 2 تیم امشب برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که یک تیم برای قهرمانی و تیم دیگر برای سقوط نکردن می‌جنگد؛ مسابقه‌ای که حداقل از یک ماه قبل بر سر محل برگزاری آن بحث و جدل وجود داشته و خبرنگاران هر زمانی که رضا عنایتی را می‌دیدند از او درباره ورزشگاه محل برگزاری این دیدار سوال می‌کردند. حالا وضعیت به گونه‌ای رقم خورده که پیکان برای ماندن بی ‌اما و اگر در لیگ برتر حداقل نباید بازنده شود و استقلال هم برای قهرمانی باید 3 امتیاز را از پیکان بگیرد و امیدوار باشد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان امتیاز از دست بدهد تا قهرمان شود. روی کاغذ شاید همه استقلال را برنده این مسابقه بدانند ولی در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست؛ اگر عنایتی از استقلال امتیاز بگیرد، اول تیم خودش را از سقوط نجات می‌دهد و به این ترتیب دست استقلال را هم از قهرمانی کوتاه می‌کند. بازی رفت را استقلال 2 بر یک برد. پیکان در4 سال اخیر نتوانسته استقلال را شکست دهد. در این دیدار ایمان سلیمی مدافع استقلال به دلیل 4 اخطاره شدن محروم است. 
* سرخپوشان در انتظار جشن قهرمانی
پرسپولیس – مسن رفسنجان: پرسپولیس برای قهرمانی بی‌حرف و حدیث باید تیم مس رفسنجان را شکست دهد ولی در صورت مساوی و حتی شکست مقابل مس هم ممکن است با کمک پیکان قهرمان شود. یعنی اگر پیکان 3 امتیاز از استقلال بگیرد، در آن صورت پرسپولیس با وجود باخت هم قهرمان خواهد شد. از سویی اگر 2 تیم استقلال و پرسپولیس هم‌امتیاز شوند هم در آن صورت به دلیل تفاضل گل بهتر پرسپولیس قهرمان می‌شود. بنابراین بازی با مس رفسنجان ثانیه به ثانیه‌اش برای هواداران پرسپولیس و استقلال اهمیت دارد. پرسپولیس با 4 برد متوالی در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر از استقلال سبقت گرفت و به صدر جدول رسید و اکنون 65 امتیازی و صدرنشین است و برای قهرمانی در این فصل کافی است مس را شکست دهد. در بازی رفت سرخپوشان تهرانی مقابل این تیم متوقف شدند و به هیچ عنوان بازی ساده‌ای ندارند. مس رفسنجان اکنون با 35 امتیاز در رده دهم جدول است و در صورت پیروزی در بازی امشب ممکن است 2 پله در جدول لیگ صعود کند، هرچند برای مس و محرم نویدکیا شاید بازی نیمه‌نهایی با آلومینیوم اراک در جام حذفی اهمیتش بسیار بیشتر از آخرین بازی لیگ باشد. مس با حضور نویدکیا تیمی تاکتیکی و منسجم شده که فوتبال بازی می‌کند و به دنبال ضد فوتبال و بازی تدافعی صرف نیست، همین می‌تواند بازی با پرسپولیس را جذاب‌تر کند. قطعا در این مسابقه تمام سکوهای ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر خواهد شد و هواداران پرسپولیس برای جشن قهرمانی به آزادی می‌آیند؛ همان تماشاگرانی که توانستند کامبک طلایی مقابل استقلال خوزستان را از روی سکوها رقم بزنند و باعث شدند شاگردان اوسمار باخت 3 بر صفر را با برد 4 بر 3 عوض کنند. محرم نویدکیا سرمربی مس البته گفته برایش شرایط تیمی خودش مهم است، نه اینکه از بین پرسپولیس و استقلال کدامیک قهرمان شوند!
* بقا با کمک برادر بزرگ‌تر؟!
استقلال اهواز – هوادار: استقلال خوزستان تیمی شگفت‌انگیز شده؛ تیمی که در یک نیمه 3 گل به پرسپولیس مدعی قهرمانی می‌زند اما در پایان 4 بر 3 بازنده می‌شود. آبی‌پوشان البته مقابل مس رفسنجان هم از حریف پیش افتادند و شاید تجربه بازی با پرسپولیس به دادشان رسید و پیروز شدند. با این حال آبی‌پوشان اهوازی برای بقا باز هم نیاز به پیروزی دارند و امیدوار به اینکه برادر بزرگ‌تر آنها استقلال تیم پیکان را شکست بدهد تا هم شاید خودش قهرمان شود و هم آبی‌پوشان اهوازی را در لیگ برتر نگه دارد. هوادار هم با 3 باخت متوالی روی امتیاز 29 باقی ماند و خیالش راحت است که سقوط نمی‌کند اما فعلا 3 باخت متوالی داشته و بعید است در این دیدار هم به دنبال برد باشد. تیمی که در خانه خود از نساجی 5 گل می‌خورد تقریبا لیگ برایش تمام شده تلقی می‌شود! بنابراین استقلال خوزستان باانگیزه کار زیاد سختی مقابل این تیم بی‌تفاوت نخواهد داشت. بازی رفت را تیم هوادار برد اما این مرتبه انگیزه زیادی برای برد وجود ندارد!
* ببر و بمان!
نساجی مازندران - فولاد خوزستان: جدال قرمزپوشان نیز برای تمام تیم‌های قعرنشین اهمیت دارد. نساجی هفته گذشته با 5 گل از سد هوادار گذشت و در لیگ برتر ماندگار شد و حالا باید به مصاف فولادی برود که برای ماندگار شدن بدون اما و اگر باید در قائمشهر پیروز شود. تساوی یا باخت هم شاید فولاد را در لیگ برتر نگه دارد، به شرطی که استقلال خوزستان پیروز نشود! نساجی و ساکت الهامی می‌خواهند در خانه برای خود اختتامیه باشکوهی بگیرند و برای برد بازی می‌کنند. اگر نساجی فولاد را شکست دهد، شاید این تیم خوب و پرامکانات به دسته اول سقوط کند. شاگردان ویسی اما سرنوشت‌شان دست خودشان است. بازی رفت را فولاد یک بر صفر برد و اگر این نتیجه تکرار شود، قرمزپوشان اهوازی شادمان از شمال به خانه بازخواهند گشت. 

Page Generated in 0/0067 sec