printlogo


کد خبر: 286026تاریخ: 1403/3/13 00:00
اخبار

حمایت هواداران اسکاتلندی از فلسطین پشت درهای بسته ورزشگاه
هواداران فوتبال اسکاتلند در حاشیه دیدار تیم‌ ملی بانوان این کشور مقابل رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم فلسطین نشان دادند. سایت «independent» گزارش داد در حاشیه دیدار تیم‌های فوتبال رژیم صهیونیستی و اسکاتلند در مرحله انتخابی مسابقات فوتبال بانوان یورو 2025، هواداران اسکاتلندی به کشتار مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس اعتراض کردند. فدراسیون فوتبال اسکاتلند برای ممانعت از اعتراض هواداران، این مسابقه را پشت درهای بسته ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو برگزار کرد. با این وجود حدود 150 هوادار در اطراف ورزشگاه حضور یافتند و با اهتزاز پرچم فلسطین، خواستار آتش‌بس فوری در این کشور شدند. یک هوادار هم که توانسته بود وارد ورزشگاه همپدن پارک شود، خودش را به یکی از دروازه‌ها بست و پیراهنی بر تن داشت که روی آن نوشته شده بود «کارت قرمز برای اسرائیل». معترضان همچنین خطاب به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بنرهایی با شعار «به نسل‌کشی اسرائیل کارت قرمز نشان بدهید» در دست داشتند و از فدراسیون فوتبال اسکاتلند بابت اجازه دادن برای برگزاری مسابقه انتقاد کردند.
***
محرومیت ۳ ساله یک ورزشکار کشتی پهلوانی
با رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو)، محمد رمضانی، ورزشکار کشتی پهلوانی به مدت ۳ سال از حضور در تمام میادین محروم شد. طبق اعلام آزمایشگاه مورد تایید وادا، وجود ماده ممنوعه نوراندروسترون از کلاس ماده‌های ممنوعه S۱ در نمونه محمد رمضانی تایید شد. با عنایت به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات تعیین‌شده توسط ورزشکار و طبق ماده ۱- ۸ -۱۰ از مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با دوپینگ ایران، حکم محرومیت وی بدون انجام مراحل دادرسی و تشکیل جلسه شورای صدور رای مستقیما توسط کمیته انضباطی ایران نادو صادر شد. با عنایت به اینکه حکم محرومیت برای این تخلف ۴ ساله است اما با در نظر گرفتن پذیرش تخلف انجام‌شده توسط ورزشکار، ایران نادو با تخفیف یک ساله، حکم محرومیت وی را از تاریخ ۱۸/۰۱/۱۴۰۳ تا  ۱۷/۰۱/۱۴۰۶ به مدت ۳ سال صادر کرد.
***
کریستیانو رونالدو بازنده ۱۰ فینال!
تقابل النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی عربستان، دهمین فینالی بود که کریستیانو رونالدو در آن بازنده از زمین بیرون آمد. در فینال جام پادشاهی عربستان ۲ تیم النصر و الهلال به مصاف هم رفتند. بازی در دقایق اصلی و اضافی با تساوی یک - یک به پایان رسید تا کار به ضربه‌های پنالتی کشیده شود. در پنالتی‌ها این الهلال بود که با درخشش یاسین بونو به پیروزی دست یافت تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. کریستیانو رونالدو در این بازی درخشید. او پنالتی خود را گل کرد و یک ضربه آکروباتیک دیدنی - تقریبا مشابه گلی که به بوفون زد - روانه دروازه بونو کرد که با بدشانسی توپش به تیر دروازه خورد. این فوق‌ستاره پرتغالی بعد از بازی از شکست بسیار ناراحت بود و برای دقایقی اشک ریخت تا ناراحتی شدیدش را از این شکست نشان دهد. باخت برابر الهلال در فینال نخستین شکست کریستیانو رونالدو در فینال نیست. او تاکنون با پیراهن تیم‌هایی که به میدان رفته ۱۰ بار شکست در فینال را تجربه کرده است. نخستین باری که رونالدو شکست در فینال را تجربه کرد با پیراهن تیم‌ ملی فوتبال پرتغال بود. او زمانی که تنها ۱۹ سال داشت در فینال یورو برابر یونان شکست خورد و آخرین شکست در فینال هم که همین شکست برابر الهلال در ۳۹ سالگی بود.
***
هم‌تیمی طارمی اولویت نخست لیورپول
سرمربی جدید لیورپول جذب هافبک پورتو را اولویت نخست نقل و انتقالات تابستانی‌ در نظر گرفته است. لیورپول یکی از تیم‌هایی است که در تابستان تغییراتی خواهد داشت. این تیم پس از جدایی یورگن کلوپ تصمیم گرفت آرنه اسلات هلندی را به عنوان جایگزین انتخاب کند. به نوشته آ.اس، اسلات جذب یک هافبک را اولویت خود در تابستان قرار داده است و به همین خاطر گزینه اصلی او آلن وارلا، هافبک پورتو است. وارلا فصل بسیار خوبی را با پورتو تجربه کرد و قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد. رقم فسخ قرارداد این بازیکن آرژانتینی با پورتو ۷۰ میلیون یورو است و لیورپول مشکلی برای پرداخت این رقم ندارد. طبق نوشته روزنامه آ.اس، لیورپول بزودی مذاکرات رسمی‌اش را با پورتو برای این انتقال انجام خواهد داد.
وارلا به تیم امید آرژانتین برای حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ نیز دعوت شده و قرار است در این رقابت‌ها زیر نظر ماسکرانو به میدان برود. این بازیکن ۲۲ ساله آرژانتینی تا سال ۲۰۲۸ با پورتو قرارداد دارد.
***
حضور امیرحسین هدایی در لیگ آمریکا
بازیکن تنیس‌ روی ‌میز ایران عضو یک تیم آمریکایی شد و در لیگ برتر آمریکا بازی می‌کند. امیرحسین هدایی، ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با امضای قراردادی به تیم «تگزاس اسمش» (texas smash) در لیگ برتر آمریکا پیوست. هدایی در حال حاضر عضو باشگاه لیل فرانسه است و با شروع رقابت‌های لیگ برتر آمریکا، به طور همزمان در هر ۲ لیگ شرکت می‌کند. هدایی در تیم جدیدش با بازیکنانی از آمریکا، انگلیس، هند، ژاپن و روسیه هم‌تیمی است. لیگ تنیس روی میز آمریکا از اواخر سپتامبر (شهریور) با حضور ۸ تیم آغاز می‌شود و تیم‌ها در ۷ دور با هم به رقابت می‌پردازند. در لیگ آمریکا نفراتی مانند لیام پیچ‌فورد نفر ۳۸ رنکینگ جهانی از انگلیس و همچنین بازیکنانی از چین و کره‌جنوبی حضور دارند.

Page Generated in 0/0057 sec