printlogo


کد خبر: 286044تاریخ: 1403/3/13 00:00
اخبار

قالیباف: رژیم صهیونیستی از خوی انسانی بی‌بهره است
محمدباقر قالیباف در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» که به ‌مناسبت بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال امام(ره) با حضور ۳۵۰ نفر از اندیشمندان خارجی سازمان‌های حامی فلسطین به میزبانی ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی(ره) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه امروز وجدان آزادگان جهان از آنچه ماه‌ها و سال‌ها است بر سر فلسطینیان می‌رود، زخم دیده و تکان خورده است، اظهار داشت: امروز که موج مردمی حمایت از غزه و رفح مقاوم تا شهر‌های اروپایی و آمریکایی بلند شده و حتی برخی هم‌پیمانان گذشته رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مصمم شده‌اند، امروز که دادگاه بین‌المللی لاهه دست از لکنت زبان برداشته و به صراحت اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند، امروز که دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به‌رغم سرکوب توسط وفاداران به موجودیت نامشروع اسرائیل کلاس‌های درس رهایی‌بخش و آزادگی شده‌اند، جهان صدای فلسطین را می‌شنود اما این صدا ۶۰ سال پیش از گلوی یک مرد الهی در قم به گوش ما رسید.
قالیباف ادامه داد: او یکه و تنها و حتی در میانه شگفتی یاران نزدیکش که او را برای مبارزه با نظام ستمشاهی خودکامه و وابسته ایران همراهی می‌کردند، ریشه فساد و ظلم را نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان را نشان داد؛ آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل. البته راه‌حل را نیز به ما آموخت؛ محو رژیم صهیونیستی. آن هم در حالی که دنیا و حتی جهان اسلام درگیر و دار کنار آمدن با این موجودیت نامشروع و فراموشی فلسطین بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نگرش امام خمینی(ره) لازمه حل مساله فلسطین، توجه وجدان جهانی و وحدت امت اسلامی است، یادآور شد: از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) هرگز اجازه نداد مساله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود. بعد از پیروزی انقلاب نیز ایشان تمام امکانات نظام برآمده از انقلاب مردم را برای حل ریشه‌ای مساله فلسطین به خدمت گرفتند.
وی اضافه کرد: از همان زمان، مهم‌ترین چیز تمرکز و توجه به مساله فلسطین بود و اینکه فلسطین مساله اول جهان اسلام باقی بماند. در این زمینه امام(ره) از هیچ کمکی دریغ نمی‌کردند و ابتکار روز جهانی قدس از همین دغدغه سرچشمه گرفت. حالا می‌بینیم که هر روز تبدیل به روز جهانی قدس شده است.
قالیباف در ادامه با یادآوری این مطلب که اسرائیلی‌ها به ‌همان اندازه که از خوی انسانی بی‌بهره هستند از خرد انسانی نیز بی‌بهره هستند، اظهار داشت: آنها خیال می‌کردند هرچه زمان بگذرد، فلسطین بیشتر فراموش شده و پیکر مقاومت تراشیده خواهد شد اما از زمانی که امام خمینی(ره) به جای ناسیونالیسم عربی که پی‌درپی منجر به شکست در جنگ‌ها می‌شد، غیرت اسلامی و وجدان بشری را مبنای مقاومت فلسطین قرار داد، اسرائیل روزبه‌روز ضعیف‌تر شده تا امروز که عرق سرد مرگ بر پیشانی‌اش نشسته است.
***
مخالفت هیأت عالی نظارت مجمع‌تشخیص با تعطیلی شنبه‌ها
هیات عالی نظارت به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس هیات عالی نظارت و با حضور اکثریت اعضا، وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی، روسای سازمان امور اداری و استخدامی، امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.
در ابتدای جلسه، مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره جدول تطبیق لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس تبصره ۳ این لایحه تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به تنظیم ساعات کار خود در ۵ روز هفته از روز یکشنبه تا پنجشنبه شده بودند که اعضا پس از استماع گزارش سازمان امور اداری و استخدامی و نیز بیان دیدگاه‌های مسؤولان اتاق بازرگانی به بیان دیدگاه‌های خود در قالب موافق و مخالف این مصوبه پرداختند. سپس رای‌گیری به عمل آمد و در نتیجه این بخش از لایحه با جزء ۲ و تبصره ۴ این ماده از جهت ناعادلانه بودن مغایر جزء ۱۰ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری تشخیص داده شد. علاوه بر این، اعضای هیات عالی، تبصره ۴ را به دلیل افزایش هزینه‌های بخش خصوصی مغایر بند ۱۱ سیاست‌های کلی تشویق سرمایه‌گذاری دانستند.
***
روند عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
احمد نادری، عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهار کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان باید فرم‌های امتیازبندی برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی را پر کرده و تحویل هیات‌رئیسه دهند. این فرم‌های امتیازبندی و خوداظهاری در کنار مدارک ارائه شده در سامانه معاونت قوانین بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بر اساس امتیازات کسب شده به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درآیند؛ تمام این مراحل در سامانه ثبت شده و به صورت کامپیوتری انجام می‌شود.
عضو هیات‌رئیسه مجلس بیان کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ بعد از اتمام این پروسه و امتیازبندی نمایندگان، آنها به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درمی‌آیند؛ تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی حداقل ۱۹ و حداکثر ۲۳ نفر است.
نادری خاطرنشان کرد: در صورتی که نمایندگان به امتیاز خود و عضویت‌شان در کمیسیونی اعتراض داشته باشند، اعتراض خود را به هیات‌رئیسه ارائه می‌کنند تا در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات‌رئیسه مجلس و روسای شعب موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پایان گفت حداکثر تا پایان خردادماه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس دوازدهم مشخص شده و جلسات کمیسیون‌ها تشکیل می‌شود.

Page Generated in 0/0051 sec