printlogo


کد خبر: 286062تاریخ: 1403/3/16 00:00
نخستین دوره تبادل عکس با موضوع «فاین آرت» برگزار شد
نمایشگاه آثار تبادلی بر دیوار لاله نقش بست

گروه فرهنگ و هنر: در پی فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس به همت نگارخانه لاله، 288 هنرمند با بیش از 1200 اثر شرکت کردند که در مرحله داوری از این تعداد 220 اثر از 135 هنرمند برای نمایش در نگارخانه لاله انتخاب شدند.
آثار ارسالی به دبیرخانه این سالانه را علی قلم‌سیاه، افشین بختیار، کمال‌الدین شاهرخ، بهنام جلالی‌جعفری و حسین چنعانی‌زاده داوری کردند که بر اساس آرای ایشان، آثار هنرمندان منتخب شده به بخش نمایشگاهی و تبادل عکس نگارخانه لاله راه یافت. شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری را سیدمحسن حسینی، محمدعلی سعیدی و بهداد نجفی‌اسدالهی بر عهده دارند.
محمدعلی سعیدی، رئیس سالانه تبادل عکس هدف این رویداد را حمایت از اقتصاد هنر در عکاسی با حفظ جایگاه هنرمندان اصیل و فاخر و رونق چرخه اقتصادی هنر، معرفی هنرمندان و علاقه‌مندان به رویکرد هنری فاین آرت، توجه بیشتر به هنر عکاسی، ایجاد بستری مناسب برای نمایش رویکردهای معاصر و نوین عکاسی، شناخت فعالان این عرصه و زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان عکاس ایران و ایجاد فضای مناسب برای عرضه و فروش آثار عکاسان هنری و معرفی نگارخانه لاله به عنوان پایه‌گذار سالانه تبادل عکس به جامعه مخاطبان و ارج نهادن به فعالیت‌های هنرمندانه و خلاقانه و فراهم‌آوری فرصت جمع‌آوری و رواج مجموعه‌داری در تبادل سالانه‌های عکس دانست.
رئیس سالانه تبادل عکس همچنین در‌باره روند تبادل عکس در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در این رویداد گفت: برگزاری این رویداد هنری که برای نخستین بار در سطح ملی برگزار می‌شود، فرصتی برای حضور افتخار‌آمیز سرآمدان این هنر و آشنایی با این دیدگاه نوین هنری و معرفی نسل نوگرای این رویکرد عکاسی در سطح  علمی - هنری و دانشگاهی و با حضور حداکثر قشر دانشجویی کشور است. وی همچنین افزود: پرورش خلاقیت، ورود حرفه‌ای به این نوع عکاسی و فراهم‌آوری مجموعه‌ای ماندگار در تبادل عکس از مهم‌ترین اهداف این سالانه است.
از مجموعه آثار دریافتی توسط دبیرخانه این رویداد هنری، 12 ادیشن به صورت اتفاقی بین شرکت‌کنندگان تبادل می‌شود و هنرمندان می‌توانند با این حرکت، صاحب مجموعه عکس‌هایی شوند که توسط سایر هنرمندان به نگارخانه لاله ارسال شده است. نمایشگاه رویداد هنری نخستین «سالانه تبادل عکس» با موضوع فاین آرت جمعه، 18 خرداد 1403ساعت 17 در گالری لاله افتتاح می‌شود. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید آثار هنری این نمایشگاه از 19  تا 31 خرداد 1403 شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 تا 12 به گالری‌ لاله به نشانی خیابان شهید دکتر فاطمی، جنب هتل لاله، پارک لاله، مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0057 sec