کد خبر: 286068تاریخ: 1403/3/16 00:00
گزارش
ادبیات عجیب مدیران سرخابی در تلویزیون سقوط در ورطه مجازی
وقتی سالها، فضای مدیریت باشگاههای سرخابی از نگاه منطقی به سمت هواداری گرایش یافته است، هدف از روبهرو قرار دادن این افراد در یک برنامه تلویزیونی، بیشتر به جای اصلاح امور، یک شو و نمایش مضحک در اذهان بیننده ایجاد میکند. برنامه فوتبال برتر با دعوت از مدیران 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، به نوعی قصد داشت فرصتی فراهم کند تا این مدیران به دفاع از عملکرد خود در فصل گذشته بپردازند اما فضا به سمتی رفت که مخاطبان شاهد به کار بردن ادبیات سخیف توسط مدیران علیه یکدیگر بودند. آتش این اتفاقات از جایی شعلهور شد که مجری برنامه، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس را که پیشتر در برنامه حضور داشت، روی خط آورد و درویش با به کار بردن ادبیات نامحترمانه به نوعی فضا را به شدت تند و توهینآمیز کرد. درویش ابتدا عنوان کرد سرپرست باشگاه استقلال بر اثر فعل و انفعالاتی در روز توهماتی میزند که مصداق تهمت به یک مقام باشگاه است. اینجا دقیقا نقطهای بود که میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر، به جای اینکه ورود کند و برنامه را تحت کنترل قرار دهد، ترجیح داد سکوت کند تا این ادبیات سخیف میان ۲ نفر، تندتر شود و تا جایی ادامه یابد که مدیرعامل پرسپولیس پس از دفاعیات فرشید سمیعی، سرپرست استقلال که ادبیات او را چاله میدانی و نامحترمانه عنوان کرده بود، لهجه سرپرست استقلال را زیر سوال ببرد که باید این لهجه را جراحی کند! این نوع برخورد و تقابل در شرایطی از سوی مدیران ۲ باشگاه پرطرفدار کشور صورت گرفت که بارها در طول فصل شاهد بودیم جو سکوهای ورزشگاهها چقدر به خاطر فضای هواداری و جنجالهایی که شکل میگرفت که اوج آن در دیدار پرسپولیس - سپاهان رقم خورد و رفتارهای زننده هواداران زن پرسپولیس و مرد سپاهان به شکلی اسفبار پیش رفت. با وجود اینکه 2 باشگاه سرخابی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه شدهاند اما شاهد هستیم که این فضا در بدنه مدیریتی این ۲ باشگاه تندتر است و قطعا تاثیر این ادبیات، بر بدنه هواداری بسیار تندتر خواهد بود. این انتظار از رسانه ملی هم میرود که برنامههایی مثل فوتبال برتر برای حل این معضلات، راهگشا باشند به جای اینکه فضا و التهابات را بیشتر کنند. عملا تمام میهمانهایی که در این برنامه حضور داشتند توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدهاند. در مجموع باید اشاره داشت بزرگترین مشکل مدیران فوتبال ما این است که تحت تاثیر فضای مجازی تلاش میکنند طوری حرف بزنند که پیجها و کانالهای هواداری را از خود راضی نگه دارند. یک مدیرعامل باید با هوادار متعصب و تیفوسی که بعضا منطق ندارد، تفاوت داشته باشد. حالا بماند که هواداران واقعی تحت تاثیر پیجهای هواداری قرار نمیگیرند و اساسا مشخص نیست که این کانالها و پیجها را چه کسانی اداره میکنند؟