printlogo


کد خبر: 286073تاریخ: 1403/3/16 00:00
اخبار

واریز «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد. جعفر امیرآبادی‌زاده با اعلام این خبر افزود: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده بودند، به حساب حقوقی ایشان واریز شد. به گفته وی، با توجه به ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار نفر از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت شد. امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که بر اساس آن تلاش می‌کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آنها کنیم. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.
***
تغییر ساعت سرویس‌دهی متروی تهران، از امروز
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: از چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ متروی تهران یک ساعت زودتر کار خود را آغاز می‌کند. هادی زند با بیان اینکه فعالیت مترو تهران و حومه از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ به دلیل تغییر ساعت ادارات تغییر خواهد کرد، افزود: در این مدت سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری (یعنی خطوط ۶،۴،۳،۲،۱و۷) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ بامداد، پنجشنبه‌ها از ساعت ۵:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و در تمامی خطوط تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. بنا بر اعلام شهرداری تهران، وی تصریح کرد: ساعت کاری مترو در خط ۵ از شنبه تا پنجشنبه از گلشهر به سمت تهران از ساعت ۴:۳۰ و از تهران به سمت گلشهر از ساعت ۵:۳۰ آغاز می‌شود. به گفته مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، سرویس‌دهی در روزهای جمعه نیز در این خط همانند خطوط درون‌شهری از ساعت ۶ صبح آغاز خواهد شد. بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، لازم به توضیح است که سرویس‌دهی در خط پرند بدون تغییر و طبق زمانبندی قبلی ادامه خواهد داشت.
***
پرداخت خدمات معلمان در امتحانات، با تعرفه جدید
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و‌ پرورش گفت: به دستور وزیر آموزش‌ و‌ پرورش تعرفه ارائه خدمات معلمان در امتحانات در سال جاری اجرایی می‌شود و شاید در زمان برگزاری آزمون‌ها بخشی از آن پرداخت شود. محسن زارعی با اشاره به نتایج جلسه ستاد آزمون‌ها گفت: با حضور وزیر آموزش و پرورش، روسای کارگروه‌های شش‌گانه و مدیرکل شهر تهران، روند اجرای آزمون‌های نهایی در ۳ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در سراسر کشور مرور و منجر به اتخاذ تصمیماتی شد. وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد کارگروه‌های شش‌گانه در استان و مناطق تا پایان آزمون‌های خردادماه فعالیت خود را ادامه دهند، همچنین از سوی کارگروه‌های شش‌گانه، میز هدایت جهت پشتیبانی از حوزه‌های اجرا تنظیم و بدین ترتیب به هر حوزه اجرا، پشتیبانی معرفی می‌شود تا به صورت برخط، اگر مساله‌ای در حوزه‌های اجرا پیش آمد، آن را حل و فصل کند. وی با بیان اینکه برای قدردانی از همکاران و به دستور وزیر آموزش‌ و ‌پرورش تعرفه ارائه خدمات معلمان در امتحانات که ترمیم یافته و در کمیسیون شورای عالی آموزش‌ و‌ پرورش مصوب شده، برای سال جاری اجرایی می‌شود، ادامه داد: زمان پرداخت‌ها کوتاه‌تر و شاید در زمان برگزاری آزمون‌ها بخشی از آن پرداخت شود.
***
ورود بیش از ۷۰ درصد حجاج ایرانی به عربستان
آخرین آمار زائران ایرانی در سرزمین وحی حاکی است تعداد حجاج کشورمان که تا روز دوشنبه به عربستان وارد شده‌اند به بیش از ۶۲ هزار نفر رسیده که معادل ۷۰ درصد حجاج ایرانی است. بر اساس اطلاعیه ستاد مکه، این تعداد زائر ایرانی با 275 پرواز از 24 اردیبهشت‌ماه وارد فرودگاه‌های مدینه و جده شده‌اند. تاکنون 19 هزار و 618 نفر در قالب 142 کاروان نیز مستقیما از جده به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند که همگی مناسک عمره تمتع را انجام داده و منتظر ایام حج تمتع هستند. این گروه از زائران پس از اتمام مناسک حج برای زیارت مزار مطهر حضرت رسول(ص) به عنوان زائران مدینه بعد به این شهر وارد می‌شوند. 51650  زائر در قالب 373 کاروان نیز تا بامداد روز دوشنبه 14 خرداد در هتل‌های مکه اسکان یافتند. پرواز‌های حج تمتع از ‌ایستگاه‌های پروازی مختلف در کشورمان به مقصد سرزمین وحی انجام می‌شود و تاکنون 185 پرواز به مقصد فرودگاه مدینه و 90 پرواز هم به مقصد فرودگاه جده انجام شده است. در موسم حج امسال 87550 ایرانی حضور دارند که در قالب کاروان‌های مدینه قبل و مدینه بعد در حال اعزام به سرزمین وحی هستند.

Page Generated in 0/0066 sec