printlogo


کد خبر: 286081تاریخ: 1403/3/16 00:00
اخبار

مخبر: شهید امیرعبداللهیان توانست ثبات را به منطقه هدیه کند
محمد مخبر با حضور در منزل خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت وزیر امور خارجه فقید گفت: اگر چه امروز جای این شهدا در میان ما خالی است اما شهادت عزت ابدی بود که به سبب مجاهدت‌های این عزیزان روزی آنها شد و از این جهت باید به حال‌شان غبطه خورد.
سرپرست ریاست‌جمهوری افزود: دولت و مردم قدردان زحمات و مجاهدت‌های شهدای خدمت هستند و در میان این شهدا، شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه پر کار ما بود که در مدت زمان خدمت اثری کم‌نظیر در تقویت روابط کشورمان با همسایگان، ثبات منطقه، گسترش توان جبهه مقاومت و رسوایی رژیم کودک‌کش صهیونیستی داشت.
وی شهید امیرعبداللهیان را دیپلماتی انقلابی معرفی کرد که در قریب به هزار روز سکانداری دستگاه سیاست خارجی با مشی میدان‌داری و انقلابی‌گری نه‌تنها برای تقویت روابط ایران با کشورهای شرق و غرب دنیا کوشید، بلکه توانست ثبات را به منطقه هدیه کند و مورد ستایش بسیاری از سیاستمداران منطقه و جهان قرار گیرد. سرپرست ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در ماه‌های اخیر که جهان نظاره‌گر جنایات صهیونیست‌های کودک‌کش بود، شهید امیرعبداللهیان با مجاهدت‌های شبانه‌روزی، اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرد که این اتفاق تیشه‌ای محکم بر ریشه غاصبین قدس زد.
***
سردار حاجی‌زاده: مقاومت امروز مردم فلسطین مسیر تاریخ را تغییر می‌دهد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: «فلسطین به مساله‌ای جهانی تبدیل شده است و امروز اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد».
سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد: «مردم فلسطین باید بدانند که مقاومت امروز آنها، مسیر تاریخ را تغییر می‌دهد. آنها بدانند که کار بزرگی را آغاز کرده‌اند و ما در درد و رنج‌های آنها شریک هستیم». 
وی با بیان اینکه مردم فلسطین، قلب جهان اسلام هستند، افزود: «حتی مردم غیرمسلمان جهان هم دل‌شان با فلسطین است».
فرمانده نیروی هوافضای سپاه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دیدن جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین حقیقتا برای همه آزاردهنده است، تصریح کرد: «مردم ایران و جهان آنچه را که امام خمینی (ره) 45 سال پیش درباره فلسطین دید، اکنون لمس می‌کنند و می‌بینند».
***
سرلشکر موسوی: افرادی که از خطوط قرمز ملت عبور می‌کنند شایسته انتخاب نیستند
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) درباره ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:  به نظرم خوب است که ما یک بار دیگر مناظره‌های انتخاباتی شهید رئیسی را ببینیم، آن اخلاقی را که ایشان رعایت می‌کرد، یک کلمه درباره کسی یا موضوعی که ممکن بود به وحدت ملی لطمه بزند یا یک کلمه راجع ‌به موضوعی که منافع ملی را به خطر بیندازد، نگفت.
امیرسرلشکر عبدالرضا موسوی افزود: کسی اگر حرفی را زد که دشمنان ما با لبخند از آن استقبال کردند و هزاران بار در رسانه‌های‌شان بازتاب دادند، آیا این به نفع ملی است و حرف درستی است؟ بالاخره اینها معیار است. 
موسوی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر آدم‌هایی را با چنین روحیاتی دیدیم، آدم‌هایی را که به منافع ملی پایبند و برای انسجام ملی اهمیتی قائل نیستند و آدم‌هایی که برای پیروزی خودشان و برای به دست آوردن رای، خطوط قرمز ملت را رد می‌کنند و آدم‌هایی که باعث می‌شوند وحدت ملی به هم بخورد، این آدم‌ها شایسته اینکه انتخاب شوند، نیستند.
***
بیانیه شورای نگهبان به‌ مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره)
«مردم‌سالاری دینی» یادگار ارزشمند امام خمینی‌(ره) است
شورای نگهبان به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: آنچه در روزهای گذشته و در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان‌شان مشاهده شد، یادآور صحنه‌ای از آن تشییع بزرگ و غم‌انگیز امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶8، همچنین تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم‌های تشییع زنده بودن انقلاب و شعارهایش را به نمایش گذاشت. اکنون هم که در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری قرار داریم، مردم‌سالاری دینی که یادگار و میراث امام عزیز و بزرگ‌مان است بار دیگر در حال رقم خوردن است. امید است در روز ۸ تیر شاهد برگزاری انتخاباتی در شأن ملت بزرگ ایران اسلامی باشیم و مسیر اقتدار جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد.

Page Generated in 0/0045 sec