printlogo


کد خبر: 286084تاریخ: 1403/3/16 00:00
برنامه‌های داوطلب‌ها برای مدیریت کشور چیست؟

گروه سیاسی: آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت 18 روز دوشنبه 14 خرداد پایان یافت. در ادامه برنامه برخی از شاخص‌ترین داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را که در محل ستاد انتخابات وزارت کشور ارائه شده است مرور می‌کنیم.
***
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از پایان ثبت‌نام خود به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نگرانی اول مربوط به همه ما است. ما امروز نگران پیشرفت و آینده کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم. همه ما با دقت به شرایط پیچیده کشور نگاه می‌کنیم و از خود می‌پرسیم کدام رویکردها باید تداوم یابد؟ کدام باید تکمیل شود و کدام باید تغییر کند؟ و از همه مهم‌تر اینکه چه کسی می‌تواند در این شرایط پیچیده مسؤولیت به سرانجام رساندن کارها را بپذیرد؟
وی افزود: نگرانی دوم مربوط به صحنه انتخابات است. نگرانی از اینکه جدال‌های سیاسی باعث به حاشیه رفتن دغدغه‌های اصلی مردم و مساله اقتصاد و معیشت شود. در این عرصه، نسبت دشواری کارهای زمین مانده با توانایی‌ها به‌درستی محاسبه نشده است و نگاه‌های غیرواقعی به راهکارهای عملی برای حل مشکلات وجود دارد. قالیباف تصریح کرد: در عرصه مدیریت کشور، این رئیس‌جمهور است که باید بی‌عذر و بهانه، در نهایت کار را تمام کند و تلاش‌های بقیه را با مسؤولیت‌پذیری و راهبری درست به ثمر برساند. لذا، فتح قله، علاوه ‌بر انگیزه و احساس وظیفه، تجربه و مهارت هم می‌خواهد. وی تاکید کرد: اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت، کاهش قدرت خرید، محرومیت‌، فقر و تبعیض و نابرابری، هزینه‌های کمرشکن مسکن، گرانی‌ها و بازار نابسامان خودرو، یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم‌ها  قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت‌ نمی‌گذاشتم. من هم مانند همه بدون اشکال نیستم، تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد. ولی با درس گرفتن از گذشته و‌شناختی که از امکانات کشور و توانایی‌های موجود دارم، می‌دانم که می‌توانیم به کمک هم، با یک مدیریت مسؤولیت‌پذیر و انقلابی دولتی کارآمد را ایجاد کنیم تا شما در دنیا احساس سربلندی کنید و برای این امر با برنامه‌ای مشخص مبتنی بر برنامه هفتم پیشرفت کشور وارد کارزار انتخابات شده‌ام.
***
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بعد از ثبت‌نام در انتخابات گفت: مسائل و‌ مشکلات ایران را می‌شناسم. وی افزود: قرار من با رئیس‌جمهور شهید هنوز برقرار است؛ شهیدی که قول داده بود مساله‌حل‌کن باشد در میدان و کنار مردم. ما پای وعده‌های رئیس‌جمهور شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد؛ اقدامات شهید رئیسی نباید ناتمام بماند. وی افزود: تعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون شغل در سال، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دولت، حل ناترازی‌های کشور در بخش‌های انرژی اقتصادی، همچنین تامین مالی کلان‌پروژه‌های کشور و سایر وعده‌های ایشان با جدیت دنبال خواهد شد. بذرپاش تاکید کرد: در دولت پیشرفت ایران، دهیاران و بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین‌کننده خواهند بود و اختیارات‌شان افزایش خواهد یافت. وی افزود: در دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی‌سازی ساخت مسکن واگذار می‌کنیم. وی افزود: ما به پشتوانه‌ شما مردم، پیش‌برنده‌ این راه نیمه‌تمام خواهیم شد. ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است. بذرپاش گفت: شرکت‌های دانش‌پایه و فناور شرکای راهبردی دولت هستند و با کمک آنها ایران را می‌سازیم. وی افزود: دیپلماسی نتیجه‌گرا و مبتنی بر توسعه روابط با همسایگان که اولویت آقای رئیسی هم بود، دستاوردهای کم‌سابقه‌ای داشته است که آن را توسعه خواهیم داد. به لبخند دشمنان اعتماد نمی‌کنیم و مبتکرانه و مقتدرانه با دنیا مذاکره خواهیم کرد.
***
صولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: به‌روز‌رسانی و تقویت یارانه‌ها، تحرک در اشتغال، کاهش بیکاری، ارتباط موثر و عزتمندانه با دنیا خصوصا همسایگان نتیجه و گواه تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در دولت مردمی است.
***
علی نیکزاد، نماینده مجلس پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمده‌ام در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر با عمل پافشاری کنم. 
***
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اینجا هستم تا بیان کنم مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.
***
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه بودجه پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد ایران 3 سال پیاپی رشد بالای ۵ درصد را تجربه می‌کند، موانع تولیدی برداشته شده است و شروع کسب‌وکار برای آحاد مردم تسهیل می‌شود.
***
اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: تا نتوانیم درک مسأله کنیم، در روی همان پاشنه می‌چرخد. به رغم تعدد مشکلات کشور، امکان رفع آنها را محقق می‌دانم. تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط‌زیست و مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت و میدان دادن به پذیرش سوت‌زنی پیگیری می‌کنم.
***
الیاس نادران، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: با شعار نجات اقتصاد ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردم.

Page Generated in 0/0065 sec