printlogo


کد خبر: 286102تاریخ: 1403/3/17 00:00
اخبار

جدایی ویرا از پرسپولیس؛ واقعیت یا بازارگرمی؟!
به نظر می‌رسد موضوع رفتن سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس جدی نیست و مربی برزیلی فصل بعد هم روی نیمکت این تیم خواهد بود.
اوسمار ویرا پس از قهرمانی با پرسپولیس راهی کشورش شد تا به استراحت بپردازد. از طرف دیگر موضوع بیماری همسر این مربی برزیلی باعث شده شایعاتی مبنی بر جدایی ویرا از پرسپولیس مطرح شود، هرچند گفته می‌شود ویرا به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد و بیماری همسر او جدی نیست. این در حالی است که چندی پیش هم صحبت‌هایی مبنی بر پیشنهادهایی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویرا مطرح شده بود، البته به نظر می‌رسد این مسائل بیشتر بازارگرمی است تا واقعیت. در شرایط موجود اعضای تیم پرسپولیس به بازگشت ویرا اطمینان دارند و حتی گفته می‌شود او لیست بازیکنان مدنظر خود را هم در اختیار مدیریت باشگاه قرار داده تا روند نقل و انتقالات پرسپولیس برای فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر بدون مشکل انجام شود. جالب اینجاست که اعضای تیم پرسپولیس هم معتقدند موضوع جدایی ویرا بیشتر بازارگرمی است تا واقعیت!
***
اعتراض تراشتگن به نیمکت‌نشینی!
سنگربان سرشناس ژرمن‌ها از اینکه نیمکت‌نشین مانوئل نویر است ناراحت و معترض است. به گزارش ایسنا، آندره تراشتگن یکی از بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر فوتبال جهان است که در بارسلونا بازی می‌کند. تراشتگن دروازه‌بان آماده و سرحالی است، با این حال در تیم ‌ملی فوتبال آلمان همچنان نیمکت‌نشین مانوئل نویر است که این اعتراض او را به دنبال داشته است. به نوشته اسپورت، تراشتگن به نیمکت‌نشینی خود در تیم‌ ملی فوتبال آلمان واکنش نشان داد. او گفت: این وضعیت مناسب نیست. با این حال تصمیمی است که سرمربی تیم گرفته است و من باید آن را قبول کنم، حتی اگر موافق آن نباشم.
***
حضور ۳۴ ورزشکار قطعی است
۶ رشته همچنان دنبال سهمیه‌اند
۵۰ روز تا المپیک پاریس
تا آغاز رسمی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک تنها ۵۰ روز دیگر باقی مانده و تعداد ورزشکار قطعی ایران فعلا ۳۴ نفر است. روزشمار بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عدد ۵۰ روز رسید و در حال حاضر حضور ۳۴ ورزشکار از ایران در این رقابت‌ها قطعی شده است. کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز، ژیمناستیک و قایقرانی سهمیه المپیک گرفته است. البته ورزش ایران هنوز هم امید به گرفتن سهمیه المپیک دارد تا در نهایت بتواند تعداد ورزشکاران خود را به عدد ۴۰ برساند. در این میان شمشیربازی تنها رشته تیمی ایران در المپیک پاریس است. از سویی کشتی با ۱۱ ورزشکار و دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک با یک ورزشکار بیشترین و کمترین تعداد سهمیه را در المپیک دارند. در این بین رشته‌هایی هم بوده‌اند که با وجود تلاش برای گرفتن سهمیه المپیک ناکام ماندند و بر خلاف المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در سی‌وسومین دوره بازی‌ها حضور ندارند. 
رشته‌هایی که ایران نماینده دارد:
قایقرانی: ۵ سهمیه
شمشیربازی: ۴ سهمیه
دوچرخه‌سواری: یک سهمیه
ژیمناستیک: یک سهمیه
تیراندازی: ۴ سهمیه
تکواندو: ۴ سهمیه
وزنه‌برداری: ۲ سهمیه
کشتی آزاد: ۵ سهمیه
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی
۸۶ کیلوگرم: هنوز معرفی نشده است. 
۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع
کشتی فرنگی: ۶ سهمیه
۶۰ کیلوگرم:  مهدی محسن‌نژاد یا امیررضا ده‌بزرگی
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی یا سعید اسماعیلی
۷۷ کیلوگرم:  هنوز معرفی نشده است. 
۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی
۹۷ کیلوگرم: هادی ساروی
۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده
* سهمیه‌های در انتظار
دوومیدانی: هنوز سهمیه رسمی نگرفته است و در انتظار اعلام رنکینگ المپیک در ۱۰ تیر است. 
تنیس روی میز: نوشاد عالمیان در انتظار اعلام رنکینگ المپیک در ۲۹ خرداد است تا سهمیه او به صورت رسمی اعلام شود. 
سنگ‌نوردی: آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در مجارستان است و ایران به دنبال گرفتن سهمیه در این مسابقات است. 
تیروکمان: آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک در جام‌جهانی ترکیه است. ایران به دنبال گرفتن سهمیه در این مسابقات است. 
شنا: یک سهمیه قطعی است که از طریق وایلدکارت یا کسب سهمیه در مسابقات ایتالیا به دست می‌آید. 
جودو: احتمال گرفتن یک سهمیه از طریق وایلدکارت وجود دارد. 
* رشته‌های ناکام
برخی رشته‌ها در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشتند که 4 سال بعد در المپیک پاریس موفق به گرفتن سهمیه نشدند. 
بسکتبال، بوکس و بدمینتون در المپیک توکیو حضور داشتند اما در این دوره موفق به گرفتن سهمیه نشدند. والیبال هم در حال حاضر در مسابقات لیگ ملت‌هاست اما از شانس بسیار کمی برای گرفتن سهمیه برخوردار است. 

Page Generated in 0/0058 sec