printlogo


کد خبر: 286114تاریخ: 1403/3/17 00:00
اخبار

معافیت مشمول غیرغایب به واسطه کفالت پدر
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت فقط فرزند سالم غیرغایب بالای ۱۸ سال خانواده می‌تواند از معافیت کفالت پدر بالای ۷۵ سال یا پدر بیمار نیازمند مراقبت بهره‌مند شود. سردار تقی مهری با تاکید بر اینکه معافیت به مشمولانی که غیبت سربازی دارند تعلق نمی‌گیرد، افزود: وجود برادر زیر ۱۸ سال سالم مانعی برای بهره‌مندی مشمول از معافیت سربازی به واسطه کفالت پدر نیست. وی اظهار داشت: در مواردی که پدر مشمول کمتر از ۷۵ سال سن دارد ولی بیمار و نیازمند مراقبت است، پس از بررسی نیازمند به مراقبت بودن پدر مشمول در شورای پزشکی و تایید نهایی، درخواست کفالت مشمول در هیات رسیدگی وظیفه عمومی بررسی و در صورت تایید نهایی رای معافیت سربازی برای مشمول صادر می‌شود. این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار در این حوزه مطلع شوند.
***
مصرف مکمل‌ها فقط با تجویز پزشک
سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت‌محور سازمان غذا و دارو، نسبت به تداخل مصرف داروها و مکمل‌ها هشدار داد. زهرا جهانگرد تاکید کرد: تداخل مصرف برخی مکمل‌ها با داروهای خاص (امگا و وارفارین) یا افراد با بیماری خاص مانند بیماری کلیوی، کبدی حتما باید مورد توجه قرار گیرد. وی نسبت به عوارض ناشی از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک یا درمانگر و بی‌رویه مکمل‌ها هشدار داد و گفت: مصرف بیش از حد ویتامین‌های محلول در چربی احتمال بروز مسمومیت‌ها را به دنبال دارد. جهانگرد افزود: بدیهی است مصرف این فرآورده‌ها باید در راستای قوانین و قراردادهای ملی و بین‌المللی مصوب، دز کنترل شده و با مشورت یا تجویز متخصصان مرتبط انجام شود.
***
توقف ساخت هتل ۳۰ طبقه روی گسل‌های ولنجک
ساخت‌وساز هتل ۳۰ طبقه روی گسل‌های ولنجک به دلیل عدم رعایت قانون در صدور مجوز ساخت و احداث بیش از ۶ طبقه با ورود سازمان بازرسی کل کشور متوقف شد. بر اساس اعلام رسانه قوه قضائیه، اوایل سال گذشته بود که خبر ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک تهران و با مصوبه غیرقانونی کمیسیون ۵ در بهمن ۱۴۰۰ به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شد.  مقدمات کار ساخت این هتل به درخواست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت در سال ۱۳۹۶ انجام شد و با درخواست سازمان ملی زمین و مسکن، زمین برای ایجاد هتل را اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به بخش غیردولتی واگذار کرد. آن زمان مشهودترین تخلفی که در این پروژه انجام شده بود، مجوز بلندمرتبه‌سازی در تراز بالای هزار و ۸۰۰ متر در تهران و از طرف دیگر قرار داشتن زمین مورد نظر روی پهنه گسل شمال تهران عنوان شد. بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد و خواستار رعایت قانون در این مورد شد. با ارسال نامه هشداری سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران، شهردار تهران و وزیر کشور، اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ مشخص شد در صدور مجوز ساخت این هتل قانون رعایت نشده است.
***
هوای تهران آلوده شد
شاخص کیفیت هوای تهران دیروز روی عدد ۱۰۴ قرار گرفت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه آلوده گزارش شد. بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در صبح چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳، با شاخص آلودگی ۱۰۴ در شرایط آلوده برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت، همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۳۸ قرار داشت و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس آلوده بود. تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک، ۶۸ روز هوای قابل قبول و ۴ روز هوای آلوده داشته است. این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۶۴ روز هوای قابل قبول و ۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.
***
حضور بنیاد برکت در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی ایران
بنیاد برکت در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی ایران با 7 محور در حوزه صنایع غذایی و ارائه دستاوردها در حوزه زنجیره سبز شرکت خواهد کرد. نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی ایران یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی در حوزه مواد غذایی و صنایع وابسته به آن است که هر ساله با حضور شرکت‌ها، تولیدکنندگان، فروشندگان و علاقه‌مندان به این صنعت برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش و فروش محصولات مرتبط با صنعت مواد غذایی، معرفی تکنولوژی‌های جدید و نوآوری‌ها در این حوزه، ارتقای کیفیت و استانداردهای صنعتی و تبادل دانش و تجربیات بین صنعتگران و فعالان این حوزه محسوب می‌شود. امسال هم بنیاد برکت همانند سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور دارد و 7 محور دستاوردهای خود در حوزه صنایع غذایی و زنجیره سبز را به نمایش خواهد گذاشت. گفتنی است بنیاد برکت تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشته است؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی‌پروری و صنایع وابسته به آن است. سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تهران از 19 تا ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0058 sec