printlogo


کد خبر: 286130تاریخ: 1403/3/17 00:00
سرلشکر سلامی در واکنش به شهادت «سعید آبیار» از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه:
تل‌آویو منتظر پاسخ باشد

گروه سیاسی: شامگاه  یکشنبه 13 خرداد، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف حلب، منجر به شهادت پاسدار «سعید آبیار» از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه شد. خبر این شهادت، روز بعد یعنی صبح دوشنبه 14 خرداد رسانه‌ای شد و سپس با انتقال پیکر این شهید مدافع حرم به ایران، مراسم وداع با او عصر سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در معراج شهدای تهران برگزار شد.
آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، حمله رژیم صهیونیستی به منافع ایران در سوریه یا حمله به اماکنی که مستشاران نظامی ایران در آن حضور دارند، پس از عملیات توفان الاقصی افزایش یافته است. شهادت سیدرضی موسوی و شهادت سردار محمدرضا(علی) زاهدی و یارانش یادآور می‌شود چگونه اسرائیل تحرکات خصمانه خود را در سوریه علیه محور مقاومت افزایش داده است. 
در همین‌باره دیروز فرمانده کل سپاه بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تبریک و تسلیت شهادت سعید آبیار، به رژیم صهیونیستی هشدار داد باید منتظر پاسخ این جنایت باشد. 
سردار حسین سلامی در بیانیه خود آورده است: «شهادت پرافتخار پاسدار رشید سپاه اسلام، مدافع سرافراز حرم شهید قدس «سعید آبیار» را که در ماموریت مستشاری در سوریه و در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حومه حلب به فیض شهادت نائل آمد، به خانواده معظم و همرزمان دلاور ایشان و همچنین مردم غیور و شهیدپرور شهرری تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
مجاهدت‌های صادقانه و شجاعانه آن پاسدار مومن و افسر پاکباخته در عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و صیانت از امنیت و آرامش این سرزمین و یاری‌بخشی به مقاومت ضدصهیونیستی فلسطین قهرمان در رویارویی با اشغالگران قدس شریف برای همیشه ماندگار و الهامبخش جوانان غیرتمند و انقلابی امروز و فردای میهن اسلامی خواهد بود.
جنایتکاران کودک‌کش صهیونیست بدانند تاوان خون‌های پاک ریخته شده در این جنایت را خواهند پرداخت؛ در انتظار پاسخ باشند.
از درگاه خداوند متعال، برای آن شهید عزیز علو درجات و همنشینی با شهدای کربلا و برای خانواده مکرم و همرزمان ارجمند وی سلامتی، صبر، شکیبایی و ثبات قدم در تداوم راه شهید و شهادت و جهاد خالصانه در مسیر اعتلای قرآن و عترت و سربلندی ایران اسلامی را‌ طلب می‌کنم».
* وعده‌های صادق
تهدید رژیم صهیونیستی توسط فرمانده کل سپاه در حالی مطرح می‌شود که ایران اسلامی نشان داده همواره در وعده‌های انتقام خود صادق است. پیش‌تر هر بار اسرائیل شیطنتی علیه منافع یا شهروندان ایران انجام داده، پاسخ درخور خود را دریافت کرده است. چنانکه پس از شهادت دکتر محسن فخری‌زاده در آذر 99، «آوی هار ایوان» پدر صنعت موشکی اسرائیل داخل اقامتگاه خودش چنان در آتش سوخت که روح پلید خود را مدتی بعد در بیمارستان تسلیم مرگ کرد.
هرچند در جنگ بین جنگ‌ها که مدت‌ها بین ایران و اسرائیل برقرار بود، رژیم صهیونیستی همواره سعی می‌کرد با تأسی به تبلیغات و حربه‌های رسانه‌ای، خود را موفق‌تر نشان دهد اما نهایتا با اعمال حماقت آنها در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، نیروهای نظامی ایران عملیات بزرگ و تاریخی «وعده صادق» را با اعلام قبلی و مقابل چشم جهانیان انجام دادند تا همگان به عینه ببینند ایران اسلامی چطور قاطعانه، شجاعانه و جوانمردانه از منافع و نیروهای خود دفاع می‌کند.
در ماجرای شهادت سعید آبیار نیز فرمانده کل سپاه، صهیونیست‌ها را به تلافی تهدید کرده است. هر چند باید اذعان کنیم نباید منتظر عملیاتی در حد و اندازه‌ «وعده صادق» باشیم اما به حتم در روزها یا شاید هفته‌های آتی شاهد خواهیم بود که تیر غیب چطور دامن صهیونیست‌ها را می‌گیرد و ایران آنطور که می‌خواهد انتقام خون شهید «سعید آبیار» را خواهد گرفت. 
* سعید آبیار که بود؟
سعید آبیار اهل شهرستان ری سال ۱۳۵۱ از پدری کشاورز و مادری خانه‌دار در یک خانواده ۵ نفره متولد شد. وی متاهل و دارای ۳ فرزند دختر بود. سرهنگ روح‌الله قنبری، فرمانده سپاه ناحیه ری درباره این شهید گفت: در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حلب، سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه به شهادت رسید. سعید آبیار فرزند ری و اهل روستای زیوان بخش فشافویه بود.
وی افزوده مادر شهید اهل روستای کلین و پدر او اهل روستای زیوان از بخش فشافویه شهرستان ری است.
آنطور که فرمانده سپاه ناحیه ری گفته، شهید آبیار در ایام محرم و در جمع عزاداران روستای کلین به خدمت‌رسانی به سوگواران اباعبدالله و آشپزی برای اهل بیت(ع) مشغول می‌شد و قطعا شهادت او در پی سعادتی است که او به عنوان خادم عزاداران اهل بیت و همین‌طور سربازی در جبهه دفاع از حرم، کسب کرده بود. 
* تشییع پیکر شهید آبیار در حسن‌آباد
با انتقال پیکر شهید آبیار به ایران، ابتدا عصر روز 15 خرداد مراسم وداع با این شهید در معراج شهدای تهران با حضور سردار سلامی برگزار شد. سپس دیروز پیکر شهید از ساعت ۱۷ از مقابل خیابان شهید شریفی حسن‌آباد تشییع و روی دست مردم فشافویه تا مصلی انتقال داده شد. قرار است امروز پیکر شهید از ساعت 8:30 از میدان شهدا به سمت امامزاده حسن(ع) تشییع و پس از اقامه نماز به شهرری منتقل و در جوار حرم مطهر ‌حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) خاکسپاری ‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec