printlogo


کد خبر: 286143تاریخ: 1403/3/19 00:00
دور دنیا

شهادت بیش از ۲۰۰ نفر در ۵ روز در مرکز غزه و حمله به مدرسه
خبرنگار المیادین گزارش داد 5 نفر از جمله ایاد المغاری، شهردار نصیرات در نتیجه حمله اشغالگران که ساختمان شهرداری را در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند، شهید شدند. این در حالی است که دفتر رسانه‌ای دولتی غزه با انتشار بیانیه‌ای درباره ترور شهردار نصیرات توسط ارتش اشغالگر تاکید کرد این «جنایت جنگی با هدف ۲ برابر کردن بحران انسانی» است. خبرنگار RT نیز گزارش داد طی 5 روز گذشته بیش از ۲۰۰ فلسطینی در منطقه مرکزی نوار غزه بر اثر بمباران شدید و تهاجمات اشغالگران شهید شده‌اند. این خبرنگار افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی خانه‌ای در نزدیکی مسجدالسلام در محله الصبره در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند که در این حمله ۲ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا نیز گزارش داد رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل متحد در اردوگاه النصیرات در نوار غزه از مهمات آمریکایی استفاده کرده است. سی‌ان‌ان در ۲ تصویر ترکش‌های ۲ بمب آمریکایی از نوع «GBU-39» را به تصویر کشیده که با تحلیل تصاویر به دست آمده از محل حادثه توسط یک خبرنگار به آنها دست یافته است. براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این دومین بار در ۲ هفته گذشته است که این شبکه آمریکایی توانسته استفاده از مهمات آمریکایی در حملات رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی را اثبات کند. در همین رابطه فیلیپ لازارینی، مدیرکل آژانس امداد‌رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد مدرسه‌ای که در النصیرات هدف حمله اشغالگران قرار گرفت ۶ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده بود و ادعای اشغالگران مبنی بر وجود گروه‌های مسلح در این مدرسه بسیار تکان‌دهنده و بی‌اساس است. وی افزود: حمله به ساختمان‌های سازمان ملل متحد و هدف قرار دادن آنها بی‌توجهی کامل به قوانین بشردوستانه بین‌المللی است و حفاظت از کارکنان این سازمان و ساختمان‌ها و اقدامات آنان همیشه امری مهم است. لازارینی ادامه داد: از ابتدای جنگ غزه اشغالگران بیش از ۱۸۰ ساختمان آنروا را هدف قرار داده و بیش از ۴۵۰ آواره فلسطینی در این حملات کشته شده‌اند. آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از شهید شدن ده‌ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد «یک روز وحشتناک دیگر» در غزه بود. این مدرسه که در اردوگاه پناهندگان نصیرات قرار دارد، قبل از اینکه در آغاز جنگ بسته شود، توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می‌شد. لازارینی گفت: هنگام حمله هوایی اسرائیل که بدون هشدار قبلی انجام شد، این مدرسه به ۶ هزار آواره پناه داده بود. وی افزود: «ادعاها مبنی بر اینکه احتمالا گروه‌های مسلح در داخل پناهگاه باشند، تکان‌دهنده است. ما نمی‌توانیم این ادعاها را تایید کنیم». لازارینی ادامه داد: «حمله، هدف قرار دادن یا استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل برای مقاصد نظامی، بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی بشردوستانه است». رئیس آنروا اضافه کرد: «هدف قرار دادن اماکن سازمان ملل یا استفاده از آنها برای مقاصد نظامی نمی‌تواند به یک هنجار جدید تبدیل شود». 
***
انهدام گنبد آهنین توسط حزب‌الله
حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن سکوی گنبد آهنین در یک پادگان صهیونیستی خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین، مجاهدان این جنبش ساعت 2 بعدازظهر چهارشنبه با موشک هدایت‌شونده سکوی سامانه گنبدآهنین در پادگان «رامون نفتالی» را هدف قرار داده‌اند. در این بیانیه آمده است که یک موشک به‌طور مستقیم به هدف اصابت کرده و این سکو منهدم شده است. حزب‌الله اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان محل استقرار نظامیان دشمن در پایگاه «برکه ریشا» را با موشک هدف قرار دادند. 
حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه نیز حملات گسترده‌ای را به مناطق شمال اراضی اشغالی بویژه «کریات شمونه» انجام داده بود و این حملات منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای در این منطقه شد. از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است. حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماه است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند. به گزارش رسانه‌های عبری، ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آنها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند. 

Page Generated in 0/0063 sec